Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:03

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
Ik ga dit najaar wandelen in Nepal; ruim 2 weken in een gebied zonder electriciteit of wifi. En een paar dagen op 5000 meter hoogte.
Ik heb al jarenlang een dikke Suunto vector (een klassieker in de bergsport) maar waarschijnlijk heeft een moderne smartwatch veel meer leuke mogelijkheden zoals tracking.
Nu zit ik echter met het probleem dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik zoek dus een smartwatch met goede hoogtemeter en ook iets dat mijn gezondheid in de gaten houdt.

Mijn vraag is nu; heeft iemand nog tips?
En ik neem aan dat ik de smartwatch kan opladen met een powerbank?
p.s. Bij voorkeur geen Apple.

weet het niet meer

Beste antwoord (via Vishari Beduk op 08-09-2024 21:59)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Garmin Enduro 3? Nieuw, geavanceerd en afhankelijk van je (GPS) instellingen haalt die met gemak de hele 2 weken zonder opladen: https://www.dcrainmaker.c...view-vs-fenix8-solar.html

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Mits je powerbank werkt in die ultieme koude natuurlijk...
Heb je merkenvoorkeur, wat is je budget, welk OS trekt je wel of niet? Wat is voor jou 'gezondheid in de gaten houden'? Wat wil je precies tracken, hoe wil je die informatie later uit kunnen lezen en / of gebruiken?

[ Voor 33% gewijzigd door CLB op 08-09-2024 11:06 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
@CLB Powerbank gaat samen met camera accu's mee in de donzen slaapzak.
Ik heb niet echt een budget grens; ik ga niet met geld strooien maar als iets daadwerkelijk nut heeft dan mag het best geld kosten.
En wat merken betreft; geen Apple. En ook geen chinees budget spul; ik heb Xiaomi Redmi phone die mij irriteert met de hoeveelheid troep die erop staat.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dan zijn er nog steeds veel zaken die je zelf wel kunt onderzoeken, voordat je hier naar verdere informatie en specifieke modellen zoekt. Je vraag is zo 'open' dat mensen hier langs komen en wat modellen zullen gaan noemen omdat ze die zelf waarschijnlijk hebben, maar als jij daarvoor al wat sturing kunt geven is dat fijn.

Wil je bijvoorbeeld iets met Wear OS of een zelfontwikkeld systeem, moet het horloge weken meegaan op een acculading of is om de paar dagen bijladen ook prima, heb je specifiek een smartwatch nodig met een goede IP-rating en MIL-certificering, omdat je in ruige omstandigheden gaat klimmen of niet, geef je wat om design, grootte of gewicht, wat zijn je eisen na je Nepal-avontuur? En ik stelde net ook nog wat belangrijke vragen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Garmin Enduro 3? Nieuw, geavanceerd en afhankelijk van je (GPS) instellingen haalt die met gemak de hele 2 weken zonder opladen: https://www.dcrainmaker.c...view-vs-fenix8-solar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:04
Ga je alleen? Of heb je een gids?
Je gezondheid in de gaten houden? Wat verwacht je daarin van je horloge?

Garmin Fenix serie is standaard in de bergen. Maar te zien aan bovenstaande post is de enduro zeker ook een optie!

Edit:
Enduro 3 nog niet verkrijgbaar en best duur ding nog steeds om mee te beginnen

[ Voor 16% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 09-09-2024 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
RepareerDroid schreef op zondag 8 september 2024 @ 12:51:
Bedankt, dit is wel precies wat ik zoek. Wel een heftig prijskaartje.
Nu eerst eens alle testen lezen :9
kjiratsiekoedel schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:04:
Ga je alleen? Of heb je een gids?
Je gezondheid in de gaten houden? Wat verwacht je daarin van je horloge?

Garmin Fenix serie is standaard in de bergen. Maar te zien aan bovenstaande post is de enduro zeker ook een optie!
Wel met gids. Voor mij is een smartwatch niet noodzakelijk, meer een leuke extra.
Die Fenix ziet er inderdaad nog leuker uit maar 1200 wordt wel erg veel geld.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:56
Misschien nog eentje om over na te denken.
Garmin inreach mini 2.

Heeft gewoon GPS in zich.
Gaat ongeveer 2 weken mee, kan elke 10 minuten je locatie verzenden zodat familie / vrienden je kunnen volgen.

Daarnaast kan je een bepaalde groep mensen laten weten dat je weer veilig bent aangekomen.

Ik heb het afgelopen week bij me gehad in Zweden, ouders vonden het heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
@joke_name hij gaat met gids. Dan onnodig. Is voor andere doelgroep.

@Vishari Beduk 2e hands Fenix is ook niets mis mee. Je klinkt niet heel ervaren in de bergen. Een gids monitort jou wel. Dus t gaat mn om tracken en wat statistieken. Ik red mij uitstekend met mijn Fenix 5x. Voor 250-300 euro heb je al een Fenix 6x pro op Marktplaats. Is t niets, dan verkoop je m ook weer voor praktisch t zelfde geld. En is t leuk, dan houd je m. Is t fantastisch en wil je meer, dan verkoop je m en koop je een upgrade.

Die Garmin horloges zijn net als gopro's. De nieuwste kan telkens net iets meer. Maar ook stuk duurder. En eigenlijk qua belangrijke functies maakt t geen bal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
@joke_name op zich een goede tip, maar niet bruikbaar voor andere doeleinden
altijd jammer dat dure spullen stof liggen te vangen

@kjiratsiekoedel ga je mij nou een beginner noemen? :o
ik heb ooit nog eens de Alpmayo beklommen, niet echt voor beginners :9
maar goed om te lezen dat de Fenix 6x pro jou goed bevalt

Nog eens nagedacht en ik denk dat ik voor de Garmin fēnix 7 ga; wat prijs betreft de helft van de 8
en volgens mij prima
Die Enduro 3 is gewoon nog niet te koop

Bedankt voor de reacties :)

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
Ik heb de 5x, en die is al prima :). (Mindere kaart dan nieuwere modellen en gps trackt wat minder precies. Maar 6 is al stuk beter. De 7 helemaal)

En ik kreeg niet de indruk dat je een oude rot was die met kaart, kompas en analoge hoogtemeter meerdere keren per jaar op pad was.

[ Voor 25% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 10-09-2024 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
Smartwatch is binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zu5ClZ-lt61bx9VK2Gn6vGhG3eU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wCg3gLOK5Jrch97U1zoLjkQ1.jpg?f=fotoalbum_small

Grappig dat deze bijna net zo groot is als mijn oude Suunto. Alleen dan veel saaier.
Nu proberen te begrijpen wat dit ding allemaal kan :9~

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
Heeft iemand de gouden tip om de hoogte te tonen? Ik heb de handleiding gelezen en YouTube bekeken maar krijg het niet voor elkaar. Alleen in de calibrate mbv gps, maar ik wil graag via de barometer.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
Gevonden; ik moest een ander watch face kiezen. 🤐

weet het niet meer

Pagina: 1