Voor de db-ontwerpers onder ons:
Ik heb 2 tabellen, en tussen die tabellen bestaat een N op N relatie:
Nu kan een bedrijf zowel een verhuur- als een verkoopbedrijf zijn. Maar er zijn natuurlijk meerdere bedrijven die er zo over denken
N:N relatie dus.
Nu kun je de koppeling leggen door op de volgende manier te werk te gaan:
en ik doop hem koppelingstabel.
Is dit nou de oplossing of zijn er betere manieren om zo'n relatie vast te leggen? Je vraagt je vast af waarom ik dit vraag, maar ik ben eerlijk gezegd op zoek naar goeie tips. (wordt een behoorlijk databaseje namelijk, en dan kan ik hem maar beter goed opgezet hebben
)
En nog tips over consequente naamgevingen in zulke koppelingstabellen?
For what it's worth, ik gebruik MySQL
Ik heb 2 tabellen, en tussen die tabellen bestaat een N op N relatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| tabel Bedrijf +-----------+-------------+----------+ | bedrijfID | bedrijfNaam | etcetera | +-----------+-------------+----------+ bedrijfID: Primary Key tabel Soort +---------+-----------+ | soortID | soortNaam | +---------+-----------+ soortID: Primary Key |
Nu kan een bedrijf zowel een verhuur- als een verkoopbedrijf zijn. Maar er zijn natuurlijk meerdere bedrijven die er zo over denken
Nu kun je de koppeling leggen door op de volgende manier te werk te gaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| tabel koppBedrijfSoort(ofzo) +-----------+---------+ | bedrijfID | soortID | +-----------+---------+ | 0 | 0 | | 0 | 1 | | 1 | 4 | | 1 | 5 | +-----------+---------+ etcetera |
en ik doop hem koppelingstabel.
Is dit nou de oplossing of zijn er betere manieren om zo'n relatie vast te leggen? Je vraagt je vast af waarom ik dit vraag, maar ik ben eerlijk gezegd op zoek naar goeie tips. (wordt een behoorlijk databaseje namelijk, en dan kan ik hem maar beter goed opgezet hebben
En nog tips over consequente naamgevingen in zulke koppelingstabellen?
For what it's worth, ik gebruik MySQL
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz