Beste manier om auto te verkopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb momenteel nog een VW Golf 7 variant TDI uit 2016 die ik graag wil verkopen. Ik hoef geen nieuwe auto aan te schaffen. Nu zit ik zelf niet zo op de bezoekjes van Marktplaats struners te wachten, dus ik ben op zoek naar de handigste manier om mijn auto te verkopen. Sites als ikwilvanmijnautoaf hoor ik niet echt positieve geluiden over. En dealers reageren niet echt op mijn mails. Wie heeft er nog een goed idee waar ik deze auto kan verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Een automakelaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anders toch maar marktplaats en dan in de mail/chat het kaf van het koren scheiden?

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:41
Rij een paar garages af die in gebruikte autos handelen ?. Maar verwacht daar geen al te hogen boden.

Wil je 'marktwaarde' krijgen dan zul je toch naar marktplaats of autoscout24 moeten gaan.

Wil je er snel vanaf dan via de sites die je zelf melde. Tenzij het een heel nette auto is krijg je echter vaak maar een fooitje voor je auto. 2 x gebruik van gemaakt voor de eerste kreeg ik 1,5x sloop waarde (motor was wel stuk). De ander van kennis kreeg ruim 1000 meer dan verwacht, bleek een zeldzaam motorblok in die auto te zitten 😋.

[ Voor 49% gewijzigd door Jan-man op 08-09-2024 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-05 16:10
Zelf heb ik twee autos verkocht via ikwilvanmijnautoaf. Beide keren heb ik ze op laten halen, ze werden ter plaatse gevrijwaard, betaald en behalve een korte inspectie geen gemekker. Dus ik ben er wel positief over. Elke keer alles van mijn aanbod tot aflevering in een paar dagen gedaan en alles volgens afspraak. Had ik meer via Marktplaats kunnen krijgen? Waarschijnlijk wel maar dan wel met het Marktplaats koper gemekker.
Je bent ikwilvanmijnautoaf ook niets verplicht tot je hun bod accepteerd dus je kan allicht informeren.

[ Voor 23% gewijzigd door DonChaot op 08-09-2024 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Tja... wil je er het maximale uit halen, dan zul je zelf aan de bak moeten en de nodige moeite en tijd er in moeten steken.

Wil je dat niet, dan zul je het moeten uitbesteden.
Aan lui als ikwilvanmijnautoaf, wijkopenautos, ANWB autoverkoopservice, etc.
Dat soort toko's wil er natuurlijk ook aan verdienen. Je betaalt voor die dienst, of beter gezegd je ontvangt minder, omdat dat dat het verdienmodel van die organisaties is.

Suk6!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:06
Als je vergelijkbare auto zoekt op autoscout, hou rekening met het feit dat de verkoper kosten maakt voor keuring, reparaties en verkoop. Dus meestal krijg je verkoopwaarde *0.75 - 2k ongeveer :)
Gezien je km reeks niet hebt doorgegeven, ik zie de auto vaak voor 8k, dus dan bieden ze -maar- 4k... En dat als er geen reparaties nodig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:47

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dealers zitten volgens mij niet te wachten op occasions zonder inruil, ik zou het via de anwb proberen. Even goed schoonmaken en kijk even op de website van een dealer hoe zij foto's maken.

Bij marktplaats krijg je wel iets meer waarschijnlijk maar de vraag is of dat gezeur het je waard is.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

En diesels willen ze al helemaal niet..

[ Voor 33% gewijzigd door Sport_Life op 08-09-2024 10:35 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ferra schreef op zondag 8 september 2024 @ 09:11:
Sites als ikwilvanmijnautoaf hoor ik niet echt positieve geluiden over. En dealers reageren niet echt op mijn mails.
Dealers, als de Volkswagen dealer?
Die zitten echt niet te wachten op dit soort auto's, die ruilen ze continu al in.
Dit zijn auto's voor de lokale autohandelaren.

Maar volgens mij heb je gewoon het probleem dat je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten. Rij je auto naar een garage en die zal je eigenlijk altijd een bod doen, waarschijnlijk veels te laag, maar dan ben je er vanaf.
Vergeet ook niet dat jij nul garantie hoeft te geven, maar de garage wel, altijd! Dus als de koppakking het na een week begeeft mag hij dat uit eigen zak betalen.

Imho: Gewoon op marktplaats gooien, even doorbijten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se77en
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:16
Zelf ben in tevreden over wijkopenautos.nl
Wel erg veel herinneringen dat het aanbod toch echt bijna gaat verlopen, maar ik heb de prijs gekregen die is geboden op basis van alleen invoergegevens op de website.

Verder is het geen rocket science. Als je hem rechtstreeks aan een particulier weet te verkopen kan hij wat meer opleveren ten koste van meer moeite (en langere wegenbelasting, parkeerkosten…).
Pagina: 1