Goedenavond,
Wij zijn een woning aan het verbouwen. De woning komt uit 1962 en is voorzien van betonnen voor en achter gevels. (Kunststof kozijnen met HR++ glas)
Wij wouden graag een diepe vensterbank plaatsen en hebben daarom een voorzet wandje geplaatst met PIR platen waar de vensterbank komt op te liggen. Zie foto.
Ik heb regels geplaatst om de PIR platen tegenaan te lijmen.
Ik twijfel nu over de methode. De gevels zijn vrij gevoelig voor condens/vocht omdat het geen spouw bevat.
Had ik ventilatielatten moeten plaatsen? Moet er een ventilatiegat naar buiten komen om de ‘spouw’ te laten ventileren?:strip_exif()/f/image/gTE82UxCTJwKTs2VvBtFw8p1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oudt8MZGJ7QdPJeNBATYOBc4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ei9Nta8NQlFVRaFpStpZeSah.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij zijn een woning aan het verbouwen. De woning komt uit 1962 en is voorzien van betonnen voor en achter gevels. (Kunststof kozijnen met HR++ glas)
Wij wouden graag een diepe vensterbank plaatsen en hebben daarom een voorzet wandje geplaatst met PIR platen waar de vensterbank komt op te liggen. Zie foto.
Ik heb regels geplaatst om de PIR platen tegenaan te lijmen.
Ik twijfel nu over de methode. De gevels zijn vrij gevoelig voor condens/vocht omdat het geen spouw bevat.
Had ik ventilatielatten moeten plaatsen? Moet er een ventilatiegat naar buiten komen om de ‘spouw’ te laten ventileren?
:strip_exif()/f/image/gTE82UxCTJwKTs2VvBtFw8p1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oudt8MZGJ7QdPJeNBATYOBc4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ei9Nta8NQlFVRaFpStpZeSah.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1x49Agg9BAuq4pTB6DzWImDw.jpg?f=fotoalbum_large)