Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Vraag
Beste antwoord (via Damic op 08-09-2024 00:31)
Installeer de Kingston Fury CTRL-app, gebruik het "LED-lampje" in de rechterbovenhoek om de LED's op UIT te zetten en sla de instellingen vervolgens op in het geheugen. Zodra je dit doet en de app sluit, zouden de LED's uit moeten blijven, ongeacht of de app op je systeem draait of niet.
Alle reacties
[ Voor 49% gewijzigd door Uszka op 08-09-2024 00:00 ]
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Installeer de Kingston Fury CTRL-app, gebruik het "LED-lampje" in de rechterbovenhoek om de LED's op UIT te zetten en sla de instellingen vervolgens op in het geheugen. Zodra je dit doet en de app sluit, zouden de LED's uit moeten blijven, ongeacht of de app op je systeem draait of niet.
@Djarune ja dat had ik dus niet zien staan op de Kingston site.
edit: meen je dat nu, als je de software deïnstalleer gaat ie terug naar rainbow puke

[ Voor 40% gewijzigd door Damic op 08-09-2024 00:52 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Gezien het een plastic lightspreader lijkt te zijn is het geen onderdeel die veel invloed op de koeling zal hebben. Hooguit moet je wat opletten welke tape zodat de lijm niet te zacht wordt bij warm worden.
Ik gebruik signalRGB ... fijn programma (je kunt van alles instellen of uitzetten) wat opensource is. Ik gebruik zelf de gratis versie (niets betaald dus). Ik zou zeggen kijk er eens na (en ja armourcrate is echt poep)Damic schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 22:20:
Mijn vraag
Zijn er nog manieren om de rgb van het geheugen af te zetten behalve:
- asus armorycrate te installeren
- de leds te desolderen
Relevante software en hardware die ik gebruik
Zie producten
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In de bios Aura op stealth modus zetten, is goed tot 1 boot verderdan terug rainbow puke
Ik dacht misschien oude bios dus de laatste versie erop (van 0808 naar 1663) maar zelfde resultaat
Always bet on Huub
SFE 5G

@tintilla ik dacht niet dat het er iets mee te maken had vermits dat het op bios niveau al slecht gaat, maar het is windows 10
[ Voor 10% gewijzigd door Damic op 08-09-2024 11:15 ]
Klinkt eerder alsof je vergeten bent de chipset drivers te installeren vanaf de Asus website nadat je Windows geïnstalleerd hebt. "Het werkt toch?"Damic schreef op zondag 8 september 2024 @ 11:14:en als ik naar de hardware gaan zien zien ik 4 ! over dingen dat niet geïnstalleerd staan waaronder 3x de smbuseens zien wat ik met ddu kan doen. Volgens mij is er wat mis met de windows installatie

Nog beter, de drivers komen van intel zelf ik wist dat die niet uptodate waren, maar waarom dat ie dan nog altijd smbus niet activeerdspone schreef op zondag 8 september 2024 @ 11:18:
[...]
Klinkt eerder alsof je vergeten bent de chipset drivers te installeren vanaf de Asus website nadat je Windows geïnstalleerd hebt. "Het werkt toch?"

DDU , Display driver uninstaller... Gaat je hier niks bij helpen. Das voor je videokaart
Drivers van Intel zelf?
Ik kan me niet herinneren dak ooit maar iets van hun website gedownload heb.. Maar gebruik dan ook al ff geen Intel cpu/gpu . laatste keer chipset drivers etc, was toch echt via de website van fabrikant mobo.
Betreft de fury ctrl software:
edit: meen je dat nu, als je de software deïnstalleer gaat ie terug naar rainbow pukeen, ik zien geen optie om het op te slaan, maar ik lees wel meer problemen met asus borden
Het bekende "hamburger" menu dus.The save/Load Custom effect is accessed by clicking the icon with the 3 bars
Of t daadwerkelijk laad na software uninstall, durf ik alleen niet te zeggen..
Maar mijn vermoeden zegt van niet, Met de info die ik heb kunnen vinden
https://www.reddit.com/r/...b_colors_modes_resetting/Game in style by customising the smooth, stunning range of RGB lighting1 effects using Kingston FURY CTRL™ or the motherboard manufacturer’s software.
https://www.reddit.com/r/..._wont_get_out_of_default/
https://www.allekabels.nl..._OIFS9i29NkcaAiYHEALw_wcB

Waarom drivers van intel zelf, omdat die de laatste versies zijn en niet een half jaar tot een jaar ouder dan wat de fabrikant (asus) op hun site heeft staan.
Even gezien https://rog.asus.com/moth...-model/helpdesk_download/ die DTT driver is niet echt van de chipset maar de Dynamic Tuning Technology driver

Fury ctrl:
Het hamburger menu laat die optie wel zien maar zodra je de software verwijderd reset ie de instellingen en gaat dus terug naar rp
Mmmh maar eigenlijk is dat mobo dus in fout om niet bij elke opstart te zeggen tegen het ram van: "eeey rgb off"
@renecl weet je hoeveel licht die modules geven
Het menu in de BIOS gaat enkel over AURA. Oftewel de onboard RGB/ARGB headers en eventuele onboard verlichting. En over het algemeen niet over externe devices (je memory modules) die een custom commando via de smbus aangeleverd moeten krijgen. Dus die BIOS setting zal niet doen wat je verwacht. Lijkt me dan wat vreemd om te zeggen dat het moederbord het 'fout' doet.