Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core-Pc
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Goedenavond,

De iPhone van mijn vriendin heeft het probleem dat geen enkele app kan worden geupdate. Na het aanklikken van de update krijgt ze de melding "Je hebt je Apple ID niet geverifeerd". Na op OK te "klikken" komt er even kort een wit scherm wat vervolgens weer verdwijnt.

Ik heb uren zitten zoeken naar een oplossing maar deze niet kunnen vinden.

Ik heb zelfs een nieuw Apple ID gemaakt maar deze geeft hetzelfde probleem in de appstore.

Mocht er iemand een oplossing weten of een idee hebben, dan hoor ik het enorm graag.

Gaat overigens om een iPhone 14 met iOS 17.6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:04

nelizmastr

Goed wies kapot

Geen mail gehad op het gekoppelde adres dat je je adres nog moet verifiëren?
Geen adblockers of andere meuk actief in je netwerk waardoor de pagina niet laadt?

Alleen een account aanmaken is niet voldoende voor de app store. Betaalde apps zijn ook niet overdraagbaar dus als het betaalde apps zijn is een nieuw account niet de oplossing en zal hij voor de update om het oude ID blijven vragen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-07 23:44
Als het niet lukt om het account te verifiëren wellicht even contact opnemen met Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:18

Aiii

何これ

Probeer eens in te loggen met het account van je vriendin op https://appleid.apple.com/

Dan ga ik ervan uit dat je wel iets ziet over verificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core-Pc
@nelizmastr
@Jixreme
@Aiii

Bedankt voor het meedenken. Echt alles lijkt goed te staan.

Het vreemde is, ik heb net met mijn eigen Apple ID ingelogd in haar appstore maar krijg exact dezelfde melding.

Je zou dan toch denken dat er ergens wat mis is met het toestel of in ieder geval de instellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:43
Core-Pc schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:52:
@nelizmastr
@Jixreme
@Aiii

Bedankt voor het meedenken. Echt alles lijkt goed te staan.

Het vreemde is, ik heb net met mijn eigen Apple ID ingelogd in haar appstore maar krijg exact dezelfde melding.

Je zou dan toch denken dat er ergens wat mis is met het toestel of in ieder geval de instellingen?
'Have you tried turning it off and on again?'

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Core-Pc
@Gr4mpyC3t I have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core-Pc
Ik vind het bijzonder dat ik met een werkend account inlog op de apple store en de melding: "Je hebt je Apple ID niet geverifeerd" krijg terwijl ik op mijn eigen toestel deze niet krijg.

Dan zou het toch ergens in het toestel verkeerd moeten gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 11:45

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Het toestel al een keer een fabriekreset gegeven en opnieuw geïnstalleerd?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core-Pc
Coach4All schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:12:
Het toestel al een keer een fabriekreset gegeven en opnieuw geïnstalleerd?
Nee, dat nog niet.

Ik hoopte eigenlijk op een wat minder complexe oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opgebaarde
  • Registratie: April 2021
  • Niet online
Die apps verwijderen en daarna opnieuw installeren kan helpen.
Ik weet niet zeker of dat het oplost want er is op de telefoon al met een ander account ingelogd op de app store. Dat soort dingen onthield (in het verleden) de telefoon en dan was alleen een reset de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 04:02
Staan je instellingen goed mbt je betaalmiddel? Bv je creditcard CVC nummer?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-07 15:54
Core-Pc schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:52:
...
ik heb net met mijn eigen Apple ID ingelogd in haar appstore maar krijg exact dezelfde melding.
...
Core-Pc schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:01:
Ik vind het bijzonder dat ik met een werkend account inlog op de apple store en de melding: "Je hebt je Apple ID niet geverifeerd" krijg
...
Je hebt het over inloggen in de appstore en in de Apple Store (vermoedelijk bedoel je nog steeds de appstore). Heb je al eens gekeken naar het Apple ID waar de iPhone zelf op ingelogd is? Instellingen -> Apple ID (helemaal bovenaan), ik vermoed dat eventuele activerings-dingen daar geregeld moeten worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Vloris op 10-09-2024 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Core-Pc
@hk12nl Heb ik ingesteld, heb er zelfs geld opgezet met iDeal om het te testen.
@Vloris App store inderdaad. Staat allemaal goed.

Ik heb bijna 15 jaar een iPhone maar heb dit toch nog niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:59
Heeft ze die iPhone al langer?
Is het een nieuwe iPhone?
Of eentje die tweedehands van een winkel/particulier is overgenomen?
Kan in dat geval wellicht iets zijn dat de iPhone nog gelocked is aan de vorige eigenaar, indien de "Find My iPhone"-functie niet uitgeschakeld is geweest voor het resetten van de telefoon...

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• Core-Pc
BrainCrash schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:38:
Heeft ze die iPhone al langer?
Is het een nieuwe iPhone?
Of eentje die tweedehands van een winkel/particulier is overgenomen?
Kan in dat geval wellicht iets zijn dat de iPhone nog gelocked is aan de vorige eigenaar, indien de "Find My iPhone"-functie niet uitgeschakeld is geweest voor het resetten van de telefoon...
Ik heb deze iPhone vorig jaar van iemand overgenomen die heb bij een abonnement had gekregen.
Zat in gesealde verpakking, ongebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07 11:38

Res-q

Redder in nood?

Iets dergelijks heb ik ooit ook gehad, daar lag het uiteindelijk aan het feit dat de datum/tijd niet goed waren ingesteld. Doordat die niet goed stonden kon er een heleboel niet gevalideerd worden.

Door de tijd en datum handmatig in te stellen (dus niet automatisch synchroniseren) kon er een heleboel wel gesynchroniseerd worden, en kon ik wel verifiëren.

Blijkbaar zit er dus ergens in het systeem een validatie dat de datum/tijd van de telefoon ergens in de buurt moet zitten van de datum/tijd van de server die je benadert. Bij mij hielp dit toen bij vergelijkbare problematiek.

en zo is het voorspeld!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Res-q schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:49:
Iets dergelijks heb ik ooit ook gehad, daar lag het uiteindelijk aan het feit dat de datum/tijd niet goed waren ingesteld. Doordat die niet goed stonden kon er een heleboel niet gevalideerd worden.

Door de tijd en datum handmatig in te stellen (dus niet automatisch synchroniseren) kon er een heleboel wel gesynchroniseerd worden, en kon ik wel verifiëren.

Blijkbaar zit er dus ergens in het systeem een validatie dat de datum/tijd van de telefoon ergens in de buurt moet zitten van de datum/tijd van de server die je benadert. Bij mij hielp dit toen bij vergelijkbare problematiek.
Dat is precies mijn gedachten. Datum en tijd zorgt voor problemen met SSL verbindingen. Dikke kans dat dit hier ook het probleem is.

Signature van nature

• Core-Pc
@Res-q
@Sircuri

Ik heb net de automatische tijd uitgezet en de tijd ingesteld op de actuele tijd (stond hij overigens automatisch op).

Krijg echter nog steeds de melding, hmm...

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Probeer je dit via WiFi of middels 4 / 5G? Ik heb het hier thuis ook wel eens gehad en dat werd toen veroorzaakt door een te strikt geconfigureerde firewall op m’n eigen netwerk :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Core-Pc
Ik zie dat de telefoon nu in ieder geval wel een goede back up heeft gemaakt. Wellicht toch maar eens helemaal resetten dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Core-Pc
Nou....

Het probleem lijkt te zijn gevonden. Toen ze vorig jaar de telefoon in gebruik heeft genomen zijn er dus apps overgezet vanaf android. Deze apps zaten aan een bepaald Apple ID gekoppeld waar geen actieve mailbox bij zit. Deze apps waren dus met een ander Apple ID gedownload dan haar actuele Apple ID dat ze gebruikt.

Het vreemde is dat je bij geen enkele melding/probleem dit Apple ID zag dus ook maar de link kon leggen dat dit het probleem was.

De oplossing, reservekopie gemaakt, iPhone gereset, reversekopie teruggezet en daar waren dus plots een hele boel apps die aan een niet bestaand mailadres zaten gekoppeld. Op dit moment verwijder ik deze en download ik deze met het juiste Apple ID.

Allen hartelijk dank voor het meedenken, ik waardeer het enorm.

Mocht iemand anders in de toekomst tegen dit probleem aanlopen, stuur gerust een DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:43
Pfoe, dat is wel echt een vervelende zeg. Fijn dat het is opgelost!

Have you tried turning it off and on again?

Pagina: 1