[T.net] Idee voor pricewatch/shopsurvey

Pagina: 1
Acties:

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 19:18
Is het misschien geen idee om bij bedrijven in de shopsurvey erbij te zetten welke producten ze verkopen. Dus eigenlijk een soort mini-pricewatch voor bedrijven.
Ik zelf (en kan me voorstellen dat er nog wel meer zijn) koop graag meerdere onderdelen bij dezelfde winkel (ivm verzendkosten). Maar om nu met 5 winkelsites en een paar pricewatch schermen te kijken wat waar te koop is en goedkoop is, vindt ik niet echt makkelijk.

Op zich is dit (volgens mij) makkelijk te maken. Nu weet ik niet hoe jullie koppelingen en database eruit zien, dus kan ik over de implementatie weinig zeggen.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Als je het 'winkelwagentje' gebruikt, kan je al je producten gewoon toevoegen, zonder precies te kijken naar de prijzen. Daarna kan je een overzicht krijgen van alle producten in je winkelwagentje en de prijzen bekijken als je de producten bij 1 bedrijf bestelt. (Volgens mij, ik heb het al een heeeele tijd niet meer nodig gehad...)

Bericht hierboven

• Postman
Op zich werkt dat met die winkelwagen ook fijn, maar hij pakt nu alleen de hoogste prijs. Zit ik nog met tweemaal 25 gulden aan rembours te kijken.

Voorbeeld:
Product 1 kost bij winkel 1 200,-
Product 2 kost bij winkel 2 150,-

Samen met rembours maakt dit 200 + 150 + 25*2 = 400,-

Maar als product 1 nou eens bij winkel 2 215,- kost dan scheelt mij dit 10,- gulden. En bij meer producten wordt het dus ook goedkoper om misschien bij 1 of 2 winkels alles te kopen.

(Alle winkels hebben rembours van 25,-)

Nou is dit natuurlijk niet zo makkelijk te maken, maar het is wel te doen.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Hmmjah, daar zou Femme dan een kleine aanpassing voor moeten maken, ik weet niet of hij tijd heeft en hoe snel het dan kan gebeuren, maar het moet inderdaad wel mogelijk zijn en een leuke aanvulling kunnen zijn.

Volgende probleem is echter dat wanneer je een heleboel spullen bij dezelfde winkel gaat bestellen, je soms voor een echtra 'colli' bij moet betalen, moeten we daar dan ook rekening mee gaan houden en alle 500+ winkels helemaal screenen? Ik denk zelf niet echt dat dat gaat gebeuren namelijk... ;)

Bericht hierboven

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 10:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat kun je ook zien met het winkelwagentje (wat het totaal is bij 1 bedrijf als ze alle producten hebben).

Als er producten in je wagen zitten dan krijg je bij de shop survey van een bedrijf te zien wat de prijs is van deze producten bij dat bedrijf.

(Reactie op FlamerX)

• Postman
Op woensdag 12 september 2001 10:33 schreef Femme het volgende:
Dat kun je ook zien met het winkelwagentje (wat het totaal is bij 1 bedrijf als ze alle producten hebben).

Als er producten in je wagen zitten dan krijg je bij de shop survey van een bedrijf te zien wat de prijs is van deze producten bij dat bedrijf.

(Reactie op FlamerX)
Dit bedoel ik.

Ik wist niet dat dit kon. Femme bedankt! :)

[off-topic]
Kan iemand dat van deze icon ( <--) ff in een FAQ ofzo gooien??
[/off-topic]

• Postman
Ik heb een bug gevonden.

De post hierboven heb ik 1 keer gewijzigd (binnen de tijd dus), maar als ik hem nu wil wijzigen krijg ik mijn oude post terug (of filteren jullie [off-topic]??).
Pagina: 1