Hoeveel is deze 2de hands pc nog waard

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbelpoint
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 03-02 17:47
Ik heb een tweedehands pc gevonden op marktplaat maar wil er niet teveel voor betalen natuurlijk. Mijn vraag is dus hoeveel is deze nog waard en wat ik eventueel er nog aan zou kunnen upgraden. En hoeveel fps de pc op fortnite en euro truck simulator en flight simulator ongeveer zal hebben. En hoelang ik nog ongeveer met deze pc kan werken voordat hij het echt specht zal gaan doen.
Groet Bubbelpoint
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJS6R1tIIG_zuT1yCxfpvnw1lVg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ijpp4wpUnV1dnjSS8QilowjQ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8hvYmGQtOws-4ZyKvrIL42jf_fI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0CAUU1kjc0UThxJe4qrn215o.png?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Wat heb je zelf al uitgezocht? Geen hele ingewikkelde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbelpoint
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 03-02 17:47
Ik heb niet veel verstand ervan maar gtx is al heel oud ben ik te weten gekomen en Rtx 3060 nieuwer en kan ook langer mee en 12gb is ook meer dan normaal. Alleen de asus prime a520 a ii heb ik helemaal geen verstand van en weet dus ook niet of dit goed samen gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Bubbelpoint op 07-09-2024 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:25

rapture

Zelfs daar netwerken?

Je kan de losse onderdelen in Vraag & Aanbod opzoeken voor de vraagprijzen.

Op eBay kan je op verkochte objecten zoeken om te zien op welke prijzen dat iets daadwerkelijk verhandeld is.

RTX 3060 12GB 192bit geheugenbus is niet slecht voor de prijs als het Nvidia moet zijn, je wilt voorbij 8GB VRAM met voldoende brede geheugenbus gaan en wilt met de huidige generatie aan shrinkflation en prijsverhogingen doen.

A520 moederborden worden door reviewers omschreven als "dat had je niet gekocht".

Ryzen 5 3600 was een populaire 6 cores CPU bij de gamers, maar kan in veel shooters niet meer een 200 eurp GPU zonder schokken/haperingen aandrijven.

Zo zie ik de waardering:
  • RTX 3060 12 GB: Een goedkope bruikbare optie bij Nvidia zonder je budget na inflatiecorrectie nog een keer verdubbelen.
  • A520 boordje: Het zal wel werken, maar heeft geen waarde.
  • 16GB RAM: Kan je al vervangen door een 32GB geheugenkitje.
  • Ryzen 5 3600: De Battlefield, Call of Duty,... spelers gooien het weg en je kan naar 5700X3D voor vanaf 178 euro upgraden.
Fortnite speel je sowieso op low settings om zoveel mogelijk framerate eruit te persen en CPU moet genoeg werk kunnen verzetten om een GPU aan het werk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

DKA beleid Laatste alinea.

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.