Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 09:05
Ik zoek een oplossing voor het volgende. Heb dit wel eens eerder onderzocht maar toen was er niets dat hierin kon voorzien:

Use case:
Ik krijg op een vaste dag mijn salaris uitgekeerd (altijd de 22e). Een dag of 2 daarvoor wil ik het volgende, uitgezet in logica:
(huidige saldo op bankrekening - 500) overmaken naar mijn spaarrekening.
Indien (huidige saldo op bankrekening - 500) <= 0, dan geen overboeking doen (lijkt me vrij logisch, maar toch :9 )

Omdat dit bedrag iedere maand verschilt, noem ik het een dynamische overboeking. Technisch gezien is de overboeking constant (maandelijks), maar de variabele waarmee dit gebeurd verschilt natuurlijk maandelijks.

De 500 euro is "slack" : voor wat ruimte om uit te geven totdat nieuwe salaris is gestort.
Die 500 dient overigens wel instelbaar te zijn. Mocht 500 te weinig/teveel zijn dan moet dit gemakkelijk aangepast kunnen worden.

Mijn huidige bank (ASN Bank) levert niet zoiets. Bij mijn weten andere banken ook niet. Maar als dat wel zo is hoor ik dat graag. Ik ben net naar ASN geswitched (vanwege ander redenen), dus weer switchen ben ik niet zo'n voorstander van, maar ik zou het in overweging nemen als er een andere partij is dit bovenstaand concreet aanbiedt.

Ik hoor het graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvtienen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:53
Bij KNAB kun je wel elk bedrag boven een bepaalde waarde automatisch naar de spaarrekening zetten en andersom.

In plaats van 2 dagen ervoor dus een bedrag naar je spaarrekening te zetten gebeurd het dan automatisch wanneer je je salaris hebt ontvangen.

Dus elk bedrag boven e5000 wordt automatisch gespaard.
Komt je saldo onder e500 dan kun je dit automatisch aan laten vullen vanaf je spaarrekening naar een bepaalde waarde.

[ Voor 25% gewijzigd door wvtienen op 07-09-2024 12:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:44

rjong5

?

Even serieus, dat is dus 1* per maand wat? 1 minuut werk om het handmatig te doen?

Waarom zou je dat automatisch willen laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Denk niet dat men dat doet. Maar je weet zelf ook wel op welke dag je inkomen komt. Hier altijd de 23ste, als de 23ste in het weekend valt of een feestdag is, krijg ik het eerder. Ik doe dat gewoon handmatig omdat ik geen zin heb om een kalender te pakken en voor een jaar al die overboekingen in te plannen. Die 12 overboekingen inplannen is ook niet zo veel werk om daar eens een halfuurtje voor te gaan zitten :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Rabobank slimme overboekingen kunnen precies wat je vraagt. Afromen is een optie daarbij (dus op een datum alles boven bedrag X overmaken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

RaZ schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:15:
Denk niet dat men dat doet. Maar je weet zelf ook wel op welke dag je inkomen komt. Hier altijd de 23ste, als de 23ste in het weekend valt of een feestdag is, krijg ik het eerder. Ik doe dat gewoon handmatig omdat ik geen zin heb om een kalender te pakken en voor een jaar al die overboekingen in te plannen. Die 12 overboekingen inplannen is ook niet zo veel werk om daar eens een halfuurtje voor te gaan zitten :P
Of 13 wellicht 8) , dat is dan wel weer meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Sissors schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:18:
Rabobank slimme overboekingen kunnen precies wat je vraagt. Afromen is een optie daarbij (dus op een datum alles boven bedrag X overmaken).
@Sissors Is dat wat je noemt "Rabobank slimme overboeken" een standaard feature bij Rabobank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:07

Illusion

(the art of)

pastafan schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:05:
Ik zoek een oplossing voor het volgende. Heb dit wel eens eerder onderzocht maar toen was er niets dat hierin kon voorzien:

Use case:
Ik krijg op een vaste dag mijn salaris uitgekeerd (altijd de 22e). Een dag of 2 daarvoor wil ik het volgende, uitgezet in logica:
(huidige saldo op bankrekening - 500) overmaken naar mijn spaarrekening.
Indien (huidige saldo op bankrekening - 500) <= 0, dan geen overboeking doen (lijkt me vrij logisch, maar toch :9 )

Omdat dit bedrag iedere maand verschilt, noem ik het een dynamische overboeking. Technisch gezien is de overboeking constant (maandelijks), maar de variabele waarmee dit gebeurd verschilt natuurlijk maandelijks.

De 500 euro is "slack" : voor wat ruimte om uit te geven totdat nieuwe salaris is gestort.
Die 500 dient overigens wel instelbaar te zijn. Mocht 500 te weinig/teveel zijn dan moet dit gemakkelijk aangepast kunnen worden.

Mijn huidige bank (ASN Bank) levert niet zoiets. Bij mijn weten andere banken ook niet. Maar als dat wel zo is hoor ik dat graag. Ik ben net naar ASN geswitched (vanwege ander redenen), dus weer switchen ben ik niet zo'n voorstander van, maar ik zou het in overweging nemen als er een andere partij is dit bovenstaand concreet aanbiedt.

Ik hoor het graag.
toon volledige bericht
Ik ging er eigenlijk vanuit dat elke bank dit wel kon?

Dit kan in ieder geval bij abnamro, en ook bij knab.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
pastafan schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:20:
[...]

@Sissors Is dat wat je noemt "Rabobank slimme overboeken" een standaard feature bij Rabobank?
Mijn totaalrekening heeft het iig. Ik verwacht dat het een standaard feature is, maar als je zeker wil zijn moet je dat even checken / bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

Sissors schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:18:
Niet helemaal als ik dat zo snel zie, je kan zo te zien alleen kiezen voor een vast bedrag of percentage. Niet "variabel bedrag" - 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

Tja , of. Inderdaad op datum x elkem maand alles boven de 500 euro overboeken. Dan ben je er

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
rjong5 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:22:
[...]

Niet helemaal als ik dat zo snel zie, je kan zo te zien alleen kiezen voor een vast bedrag of percentage. Niet "variabel bedrag" - 500
Even gecheckt, ik kan alles boven de €X overmaken op een bepaalde dag, of een percentage boven de €X overmaken op een bepaalde dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Rabo

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
pastafan schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:05:
Mijn huidige bank (ASN Bank) levert niet zoiets. Bij mijn weten andere banken ook niet. Maar als dat wel zo is hoor ik dat graag.
Je bedoelt dus een overboeking waarbij je alles boven bedrag X (= 500 in voorbeeld) overmaakt? ASN kan dit in ieder geval wel naar een spaarrekening. Dus wat ontbreekt er bij hen? Kan het niet naar andere rekeningen?

Edit: mogelijk enkel op te geven via website en niet via app.

[ Voor 6% gewijzigd door erwn op 07-09-2024 12:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:31
Bij ABN kan dit. Je kiest:

Gewenst restsaldo (in jouw geval dus €500) bij een variable periodieke overboeking.

Dus minder dan €500. Niks overmaken. Daarboven alles (tot een max die je ook zelf kan aangeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
erwn schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:35:
[...]

Je bedoelt dus een overboeking waarbij je alles boven bedrag X (= 500 in voorbeeld) overmaakt? ASN kan dit in ieder geval wel naar een spaarrekening. Dus wat ontbreekt er bij hen? Kan het niet naar andere rekeningen?

@erwn is dat alleen naar een spaarrekening bij ASN zelf? (dat zou dan weer niet voldoende zijn, ik spaar bij een andere bank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
erwn schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:35:
[...]

@erwn waar zit die optie bij ASN (website)? Ik heb net even gekeken maar vind die optie niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Magere Hein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Magere Hein

is het hoekje om.

Wat je wilt bereiken is uiterst simpele treasury. Ik adviseer je om dat ene minuutje administratie gewoon handmatig te doen elke maand, om zicht te houden op je rekeningen, inlogwijze, pop up, meldingen, fouten van jouw bank (!), fouten van jouw werkgever en wijzigingen in de bedragen. Ik garandeer je dat als je het voor elkaar krijgt om het automatisch (dynamisch?) te doen, dan ontstaan er op jaarbasis meer problemen dan het ene probleempje wat je oplost. Al was het alleen maar het uitzetten van die automatiek in het geval dat je het niet meer wilt.

AMD Ryzen 5 5600 7nm + X570 itx Aorus wifi + 32GB @3600CL16 + RX6800 Fighter + 2x 500GB nvme + ncase M1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:16
Meeste banken doen dit automatisch , ik heb hetzelfde ingesteld voor mijn betaalrekening. (Rabobank, maar zelf ingesteld op 4k)

[ Voor 17% gewijzigd door 99ruud99 op 07-09-2024 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Magere Hein schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 13:29:
Wat je wilt bereiken is uiterst simpele treasury. Ik adviseer je om dat ene minuutje administratie gewoon handmatig te doen elke maand, om zicht te houden op je rekeningen, inlogwijze, pop up, meldingen, fouten van jouw bank (!), fouten van jouw werkgever en wijzigingen in de bedragen. Ik garandeer je dat als je het voor elkaar krijgt om het automatisch (dynamisch?) te doen, dan ontstaan er op jaarbasis meer problemen dan het ene probleempje wat je oplost. Al was het alleen maar het uitzetten van die automatiek in het geval dat je het niet meer wilt.
Dit. Niks mis met elke maand (liefst vaker) je afschrijvingen doorscrollen, om te zien of er abnormale afschrijvingen zijn of incasso's die je niet verwacht.

Kun je meteen je saldo's overkloppen in Excel of een daarvoor bedoeld pakket.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55
pastafan schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 13:18:
[...]

@erwn waar zit die optie bij ASN (website)? Ik heb net even gekeken maar vind die optie niet.
Vanaf je spaarrekening-scherm “sparen” kiezen en dan periodiek plannen. Je ziet dan de optie “Stortingsbedrag afhankelijk van saldo op Betaalrekening”.

Je kiest dan er bijv. voor om 5000 euro te sparen maar minimaal 500 euro op je betaalrekening te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:35
pastafan schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 13:18:
[...]

Die zit inderdaad nogal verscholen, het werkt alleen in de browser, niet in de app.

Je gaat naar Betaalrekening -> Overboeken ->Je kiest een bedrag om over te maken naar je spaarrekening -> bij Inplannen Voor klik je op het pijltje ->bij Periode kies je maandelijks, en een startdatum -> Dan kun je Startingsbedrag afhankelijk van saldo op rekening kiezen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Magere Hein schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 13:29:
Maar dat je dit handig wil automatiseren betekend toch niet dat je verder nooit meer inlogt op je bankapp/website? Ik gebruik dit niet, maar doe bijvoorbeeld wel maandelijks automatische inlegging op beleggingsrekening. Toen het nog niet met automatische afschrijving ging, had ik de VvE bijdrage ook gewoon automatisch ingesteld om per maand te betalen. Toen ik huur voor studentenkamer moest betalen ook.

Oftewel als ik, en heel veel met mij, dat wel automatiseren, waarom zou je hetgeen wat je naar je spaarrekening overmaakt niet willen automatiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Sissors schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:48:
[...]
Oftewel als ik, en heel veel met mij, dat wel automatiseren, waarom zou je hetgeen wat je naar je spaarrekening overmaakt niet willen automatiseren?
Omdat je hiermee het zicht op je cashflow positie verliest.

Totdat je actief kijkt merk je het verschil niet meer tussen een periode waarin je het volledig inkomen hebt uitgegeven, of een periode waarbij je maandelijks je spaardoel met gemak haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Mila1994 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:01:
[...]

Die zit inderdaad nogal verscholen, het werkt alleen in de browser, niet in de app.

Je gaat naar Betaalrekening -> Overboeken ->Je kiest een bedrag om over te maken naar je spaarrekening -> bij Inplannen Voor klik je op het pijltje ->bij Periode kies je maandelijks, en een startdatum -> Dan kun je Startingsbedrag afhankelijk van saldo op rekening kiezen
Ik vrees dat dit alleen bij overboeken naar je eigen ASN Spaarrekening werkt, want ik heb die optie "stortingsbedrag afhankelijk van saldo" echt niet. Ik bedoelde met overboeken naar spaarrekening overboeken naar een externe (buitenlanddse) spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
pastafan schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 18:15:
[...]

Ik vrees dat dit alleen bij overboeken naar je eigen ASN Spaarrekening werkt, want ik heb die optie "stortingsbedrag afhankelijk van saldo" echt niet. Ik bedoelde met overboeken naar spaarrekening overboeken naar een externe (buitenlanddse) spaarrekening.
Ah goed dat je dat erbij noemt, want even gecheckt, maar dat lijkt Rabo ook niet te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:35
Overboeken naar externe rekening zal inderdaad lastig gaan, helemaal als het naar het buitenland moet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
ANdrode schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 15:57:
[...]

Omdat je hiermee het zicht op je cashflow positie verliest.

Totdat je actief kijkt merk je het verschil niet meer tussen een periode waarin je het volledig inkomen hebt uitgegeven, of een periode waarbij je maandelijks je spaardoel met gemak haalt.
Cashflow positie verliest ???
Ik heb geen spaardoel of wat dan ook.

Het enige dat ik wil iets net iets voor mijn salaris gestort wordt op 500 euro na alles naar externe spaarrekening.

Natuurlijk blijf ik wel inloggen en zicht op mijn rekening en transacties houden. Ik vind het alleen makkelijk als dit geautomatiseerd kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:18
Kan ING dit stiekem ook?
Wij hebben een gezamenlijke rekening waar we eigenlijk elke maand opnieuw willen beginnen, om goed zicht op budget ed te houden. Het overschot gaat naar de spaarrekening.
Ja, het kan handmatig, maar dat vergeet ik. En als ik het dan een paar dagen later doe, moet ik dus terugrekenen wat het saldo was vóór alle mutaties.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:30

Qwerty-273

Meukposter

Wellicht voor een developer meer interessant om als service aan te gaan bieden. Dit zou je namelijk als 3rd party vorm kunnen geven via de API's die beschikbaar zijn voor PSD2. Via die weg kan je namelijk ook betalingen doorvoeren. Nadat je als rekeninghouder de juiste consents hebt gegeven aan de app, dan kan je overboekingen regelen. Aangezien je ook het saldo via de API kan uitlezen, kan je dan ook het bedrag aanpassen om toch een minimum van 500 euro te laten staan. Dat kan bank onafhankelijk zijn door het gebruik van de api's (als ze de standaarden volgen). Het is wel de vraag of je daar als consument de 3rd party voor wilt gaan betalen (je kan als fintech hier juist op inspringen om via één app veel bankzaken bij de vele Europese banken te kunnen regelen voor je klanten - één interface en set van opties waarbij het niet langer uitmaakt waar jouw rekeningen daadwerkelijk staan).

https://openbanking.devolksbank.nl/apis.html

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:46

FreakNL

Well do ya punk?

Ik doe het juist andersom.

Salaris komt binnen op A. Er gaat een deel naar B (vaste lasten), een deel naar C (spaar) en een deel naar D (handgeld).

Alleen van D heb ik een pinpas. Dat geld mag ook gewoon op per maand. Maar omdat er geen andere afschrijvingen doorheen lopen (die gaan allemaal van B )is het redelijk overzichtelijk wat ik nog aan fun-geld over heb in de loop van de maand…

Eventueel kun je B en C weglaten. Of juist meer potjes, dus B C D E F G etc… Maar net wat je makkelijk vind.

Zorgt er bij mij in ieder geval voor dat eventuele extra’s qua salaris (bonus, overwerk, constignatie, etc) niet op de grote hoop gaan en ongemerkt worden opgemaakt.

Wat er aan het eind van het jaar nog op A staat maak ik over naar de spaarrekening minus de noodzakelijke buffer voor 1 run.

Ik ben hiermee begonnen omdat mijn huidige werkgever een 4-weken salaris heeft. Terwijl ik het gewoon makkelijker vind om per de eerste van de maand 500 euro te hebben wat die maand op mag… Tevens is een 4-weken salaris wat onhandig met maandelijkse afschrijvingen. Dus ik ben gewoon met een buffer begonnen op A en elke laatste dag van de maand gaat er geld naar B,C en D. Ook wel grappig dat ik dus door deze manier totaal niet bezig ben met wanneer het salaris komt. Ik heb weleens dat het er al een week staat voor ik het door heb. Terwijl andere collega’s op payday constant zitten te f5en in de bankapp..

[ Voor 33% gewijzigd door FreakNL op 08-09-2024 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:22
Ik ken het alleen van naam (dus zelf geen ervaring mee), maar volgens mij doet de Flow app precies wat je zoekt (https://flowyour.money). Werkt met een aantal banken, wellicht staat die van jou er tussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:40
Die van de rabobank kan het zelfs nog slimmer, daarvan kun je zelfs instellen als er een bedrag wordt gestort (bijvoorbeeld het salaris) dat je dan het restant, afromen tot een bedrag of een percentage, laat overboeken naar de spaarrekening.

Het is dus niet alleen op een specifieke datum (dat kan overigens ook) maar ook mogelijk als er een bedrag wordt gestort van een bepaald bedrijf.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:38
FreakNL schreef op zondag 8 september 2024 @ 04:04:
Terwijl andere collega’s op payday constant zitten te f5en in de bankapp..
offtopic:
Heeft je werkgever zo’n dubieuze reputatie als het aankomt op het overmaken van salarissen? Of hebben je collega’s een gat in de hand? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:46

FreakNL

Well do ya punk?

Nee dat laatste. Het is altijd op donderdag en dan precies om de 4 weken. Grote paniek toen dat een keer door een storing pas de maandag na het weekend werd… Ik wist niet eens wat er aan de hand was tot Teams ontplofte 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Hoe groot is het verschil maandelijks? Of in hoeverre fluctueert je loon?

Hier komen de salarissen de 25e binnen (of eerder wanneer het in het weekend valt) en de 1e van de maand gaan er gewoon vaste bedragen naar de spaarrekeningen. Eens in de zoveel tijd pas ik het bedrag aan, wanneer er veel over blijft op de betaalrekening. Aan de andere kant, we hebben de laatste tijd redelijk wat grote uitgaves gehad die allemaal zonder problemen van de betaalrekening af zijn gegaan en zonder de spaarrekenimg te hebben gebruikt... zou het spaarbedrag dus kunnen verhogen en bij grote uitgaves wat heen en weer moeten boeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
DutchKel schreef op zondag 8 september 2024 @ 05:17:
Die van de rabobank kan het zelfs nog slimmer, daarvan kun je zelfs instellen als er een bedrag wordt gestort (bijvoorbeeld het salaris) dat je dan het restant, afromen tot een bedrag of een percentage, laat overboeken naar de spaarrekening.

Het is dus niet alleen op een specifieke datum (dat kan overigens ook) maar ook mogelijk als er een bedrag wordt gestort van een bepaald bedrijf.
En werkt dit ook als de spaarrekening niet van Rabobank zelf is? M.a.w. kun je dit ook toepassen met rekeningnummers niet van de Rabobank? (ik spaar zelf namelijk bij een andere bank als waar ik mijn betaalrekening heb lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
BastaRhymez schreef op zondag 8 september 2024 @ 07:34:
Hoe groot is het verschil maandelijks? Of in hoeverre fluctueert je loon?

Hier komen de salarissen de 25e binnen (of eerder wanneer het in het weekend valt) en de 1e van de maand gaan er gewoon vaste bedragen naar de spaarrekeningen. Eens in de zoveel tijd pas ik het bedrag aan, wanneer er veel over blijft op de betaalrekening. Aan de andere kant, we hebben de laatste tijd redelijk wat grote uitgaves gehad die allemaal zonder problemen van de betaalrekening af zijn gegaan en zonder de spaarrekenimg te hebben gebruikt... zou het spaarbedrag dus kunnen verhogen en bij grote uitgaves wat heen en weer moeten boeken...
Geen idee wat het verschil is, omdat ik de constructie nu nog niet toepas.
Loon is stabiel (iedere maand hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Ik had het misschien duidelijker in de oorspronkelijke posting moeten zetten,

het betreft specifiek overboekingen naar een andere bank. Een externe overboeking dus.

Mijn spaarrekening (waar ik dus naar wil toe wil boeken), is een andere bank dan waar ik mijn betaalrekening heb (ASN Bank in dit geval).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
Remigius schreef op zondag 8 september 2024 @ 04:46:
Ik ken het alleen van naam (dus zelf geen ervaring mee), maar volgens mij doet de Flow app precies wat je zoekt (https://flowyour.money). Werkt met een aantal banken, wellicht staat die van jou er tussen.
@Remigius Net even zitten kijken en dit lijkt in potentie wel interresant te zijn. Ik ga hier even induiken.
Wat ik wel al gezien heb is dat ASN Bank wordt ondersteund.

Dank voor de tip in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:40
pastafan schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:38:
[...]

En werkt dit ook als de spaarrekening niet van Rabobank zelf is? M.a.w. kun je dit ook toepassen met rekeningnummers niet van de Rabobank? (ik spaar zelf namelijk bij een andere bank als waar ik mijn betaalrekening heb lopen).
Helaas dit is alleen binnen de rabobank rekeningen die op jou naam staan.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
pastafan schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:40:
[...]

Geen idee wat het verschil is, omdat ik de constructie nu nog niet toepas.
Loon is stabiel (iedere maand hetzelfde).
En als je nu de afgelopen maanden op een rijtje zet... Wat ais dan het verschil in uitgaven per maand?
Praat je dan over tientjes, honderdjes of over duizenden euro's verschil?

Je kan natuurlijk een "vast bedrag" overmaken en zorgen dat je altijd wat extra's overhoudt (t.o.v. je oorspronkelijke plan) en dat 1x in de zoveel tijd (kwartaal, halfjaar, jaar) overboeken.

• pastafan
BastaRhymez schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:11:
[...]

En als je nu de afgelopen maanden op een rijtje zet... Wat ais dan het verschil in uitgaven per maand?
Praat je dan over tientjes, honderdjes of over duizenden euro's verschil?

Je kan natuurlijk een "vast bedrag" overmaken en zorgen dat je altijd wat extra's overhoudt (t.o.v. je oorspronkelijke plan) en dat 1x in de zoveel tijd (kwartaal, halfjaar, jaar) overboeken.
Dat kan, er zijn (zoals wel vaker), meerdere wegen naar Rome. Maar dat was niet de vraag..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
Ik wilde even een update geven:

Ik heb contact gezocht met de support desk van Flow app (https://flowyour.money/), met de vraag dit met de app kan, en zo ja of dit een betaalde feature is of een abonnement vereist.

Er wordt niet heel duidelijk geantwoord helaas (algemene bewoordingen). Er wordt door de support desk niet specifiek op mijn toch helder gestelde vraag ingegaan. Ik heb nogmaals op verduidelijking gevraagd, antwoord blijft tot op heden achterwege. Misschien komt er nog een antwoord.

Mijn interpretatie:
Het lijkt er wel op dat de usecase mbv Flow realiseerbaar is, maar de ondersteuning is niet duidelijk. Bovendien weet ik niet of het gratis kan (Flow heeft gratis flows en betaalde flows). Ondersteuning geeft geen duidelijk antwoord op deze vraag.

Vooralsnog ben ik van plan handmatig uit te voeren. Mocht ik meer duidelijkheid hebben van Flow support zal ik het hier plaatsen.
Pagina: 1