Whatsapp activeren 2de esim iPhone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 11:37
Hey,

Mijn probleem is de volgende:
Voor een specifiek doel wil ik graag voor mijn werk een tweede whatsapp account. Ik heb al een whatsapp business account op mijn iPhone 12 mini staan en wil nu dus een tweede op whatsapp Messenger. Ik heb een hoop gezocht en het moet gewoon mogelijk zijn.
Hier heb ik een prepaid esim telefoonnummer bij simyo gekocht en geïnstalleerd. Tot zover gaat het goed.
Maar nu krijg ik whatsapp met geen mogelijkheid geactiveerd met het tweede nummer. Beide opties werken niet (smsen of laten bellen), er komt gewoon niets binnen.

Wat heb ik getest?
Of de tweede esim werkt. Door te bellen met deze sim, sms'jes te versturen. Maar ook te bellen naar en sms'jes sturen naar de esim. Dit werkt allemaal keurig.
Als ik in de instellingen van de iPhone kijk dan geeft de esim ook keurig het nummer weer.
Uiteraard de telefoon (meerdere malen) uit en weer aangezet.
Primaire nummer tijdelijk uitgezet, ook met in en uitschakelen combinatie.
Whatsapp verwijderen en weer installeren. Ook in combinatie met uit en aanzetten van telefoon en primaire nummer uitzetten.
Had ergens gelezen dat het weggooien van cookies bij iemand gewerkt had, maar ook dat bied geen soelaas.

Inmiddels ben ik er 2 dagen mee bezig.
De klantenservice van simyo is zo overbezet dat ze niet eens meer opnemen en op m'n berichten heb ik (nog) geen reactie gehad. Ook whatsapp zelf heeft niet gereageerd.
Jullie nog een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door SonOfSam op 07-09-2024 10:05 . Reden: extra tests toegevoegd ]

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
Thanks, dit is precies wat ik probeer te doen. Maar ik krijg het simpelweg niet geactiveerd omdat de bevestigingscode van whatsapp niet binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:29

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Mocht je een ander toestel hebben waar de simkaart wel op werkt dan kun je daar de codes op ontvangen voor whatsapp maakt het niet uit of er een sim kaart aanwezig is op het toestel waar het op draait.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Je zou ook tijdelijk even je primaire sim kunnen uitschakelen, zodat enkel de tweede sim actief is. Wellicht lukt het dan wel.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 20:39
Ik heb wel eens een goedkope sim gekocht voor een reis in het buitenland. Deze esim kreeg ik al voor de reis. Wa activeren was niet mogelijk met dezelfde klachten totdat ik in het land van origine was van het telefoonnummer. Kan je een dergelijk probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
MysticX schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 10:03:
Je zou ook tijdelijk even je primaire sim kunnen uitschakelen, zodat enkel de tweede sim actief is. Wellicht lukt het dan wel.
Ah ja, dat heb ik vergeten te vertellen dat ik dat al had gedaan. Zal ik even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
SonOfSam schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 10:04:
[...]

Ah ja, dat heb ik vergeten te vertellen dat ik dat al had gedaan. Zal ik even aanpassen.
Dan zou ik de eSIM op een ander toestel activeren en zo proberen WhatsApp business te activeren. Mogelijk kan er ook een storing zijn bij WhatsApp waardoor activeren momenteel niet mogelijk is.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
42dpi schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 10:02:
Mocht je een ander toestel hebben waar de simkaart wel op werkt dan kun je daar de codes op ontvangen voor whatsapp maakt het niet uit of er een sim kaart aanwezig is op het toestel waar het op draait.
krijg de esim niet overgezet op een andere telefoon, omdat je via de klantenservice moet verfieren dat je dat wilt doen. En de klantenservice neemt dus niet op |:(

[ Voor 13% gewijzigd door SonOfSam op 07-09-2024 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
Mag ik hem al een schopje geven of to soon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:39
Ik kan je niet vertellen waarom het niet werkt, maar wel dat het feilloos werkt als je het aan de praat hebt, wat eigenlijk gewoon zonder problemen zou moeten kunnen.......

Situatie hier:

- prive nummer (Youfone) fysieke sim - Whatsapp
- zakelijk nummer (KPN) esim - whatsapp business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
Ik heb toevallig net contact gehad met de klantenservice (eindelijk), waarschijnlijk heeft de oude eigenaar van het nummer er nog whatsapp gebruik op. Heb nu nieuw nummer. Ga straks kijken of ik dat aan de praat krijg. Zal het hier laten weten!

Toevoeging, eindelijk gelukt nu met een nieuw nummer

[ Voor 10% gewijzigd door SonOfSam op 09-09-2024 10:55 . Reden: opgelost! ]

Pagina: 1