Foto's
:fill(white):strip_exif()/f/image/GJ5kGQ4GMCoZL4VsfGkSKaWe.png?f=user_large)
/f/image/tvaxk0UQYZ7hQ2ykeDUqY7e0.png?f=fotoalbum_large)
Dakhelling: ~26°
Beschikbare (dak)ruimte
Dakhelling: ~26°Afmetingen:
- Zuid-Oost: 5,50 x 2 meter (11m²), 6 x 2 meter (12m²)
- Noord-West: 5,50 x 2 meter (11m²)
Schaduw
Enige is een schoorsteen op de kop. Deze wordt niet gebruikt en de kap die erop staat kan eraf gehaald worden om schaduw te voorkomen.Jaarverbruik
Vorig jaar was ons verbruik 2300kWh. Dat is na besparingsmaatregelen, voorheen was het 3200kWh. Er zijn geen plannen om ineens veel meer elektra te gaan gebruiken (dus geen warmtepomp, airco, elektrische auto, etc.).Huidige elektriciteitsaansluiting
1 fase, klassieke elektriciteitsmeter (analoog).Budget en doel
Het dak hoeft niet vol. Omdat de prijzen voor panelen nu laag is en ik nog een oude meter heb, wil ik wat voordeel halen uit een kleine investering. Ons verbruik is laag, dus iets wat daar in de buurt komt of er wat overheen gaat is prima. Hoe minder het kost, hoe beter.Wie gaat het project uitvoeren
Dat is de grote vraag. Ik kan de installatie zelf doen, maar zie het werken op die hoogte helemaal niet zo zitten. Groep is al aangelegd in de meterkast. Ik zou het ook prima vinden om de omvormer zelf te installeren.In de offertes die ik tot nu toe ontvangen heb, wordt er makkelijk €2000 voor installatie gerekend. Dat vind ik erg veel. Voor dat geld ga ik zeker het dak zelf wel op.