Afgebladderde structuurverf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coffeefrog
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik wil mijn slaapkamer met oude structuurverf opnieuw verven. Op een paar plekjes is de structuurverf afgebladderd (zie foto’s).

Zou het best zijn om die plekken eest te scheuren en daarna Alabastine Spackvuller aan te brengen? Of zou je iets anders aanraden?

En wat zij de stappen voor het overschilderen van structuurverf? Kan ik ‘gewone’ muurverf gebruiken (bijvoorbeeld - Gamma muurverf of monodek)? Wat voor roller zou het meest geschikt daarvoor zijn?

Dank jullie wel! 🙏

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19MELYdhpT4v3rTjZvnc7unvfdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CFC37XW4ncpB9dvaEdkjQqEn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fiVYGVRP54vaKa0wyHENILtLg3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0u14JPZLBJWN8fFua2JZ8ouZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Je kunt het iets vullen maar perfect wordt het nooit door afwijkende structuur.

Afwerking kan gewoon met muurverf en een roller voor niet gladde ondergronden. Gewoon in de bouwmarkt de verpakking lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat je kan proberen gewoon een dikke klodder muurverf in de plekken te smeren, en dan met een wat grotere spons op de latex muurverf drukken, en zo krijg je dan op die plek de structuur van de spons, en dat kan je een paar keer herhalen zodat het bijna prefect lijkt, en vanaf een afstandje zie je er daarna niks meer van.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je kunt dit wellicht fixen, maar ben je niet bang dat dit her en der op gaat treden? Ik weet niet of het zo is ,maar het is natuurlijk wel zonde om de hele tijd whack-a-mole-met-stuc te spelen :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Boudewijn schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 10:12:
Je kunt dit wellicht fixen, maar ben je niet bang dat dit her en der op gaat treden? Ik weet niet of het zo is ,maar het is natuurlijk wel zonde om de hele tijd whack-a-mole-met-stuc te spelen :)
Daar heb je wel een punt ja. Dit is gewoon een hechtingprobleem, of eigenlijk, de voorstrijk is men vergeten, en daardoor laat het los. Nu is het een plekkie hier, straks is het een plekkie daar, en daar.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:49
Perfecte moment om het gewoon mooi strak te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Inverted_World schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 10:28:
Perfecte moment om het gewoon mooi strak te maken :+
Ha, dan ben je wel even bezig :+

Als je nu met latex en een roller je vorige laag van de muur af komt, dan is de hechting van de nieuwe verf (die nog nat is en waar een lijm in zit) beter dan de hechting op de gipsblokken (of welk zuigent materiaal er ook mag zijn als ondergrond).

Dit moet je niet door een extra laag gaan strak trekken. Je wil niet dat die laag met de eerst laag structuurverf van de muur afkomt. Dan zou je eerst met een spachmes de oude laag voorzichtig weghalen, en opnieuw beginnen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Albestibe spack spray ideaal voor herstel, ooit ook moeten gebruiken bij kennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eivogel1985
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13:50
Vullen met fix & finish zodat oppervlakte gelijk is aan structuurlaag. Vervolgens afwerken met spackspray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:25

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
RaZ schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 10:14:
[...]

Daar heb je wel een punt ja. Dit is gewoon een hechtingprobleem, of eigenlijk, de voorstrijk is men vergeten, en daardoor laat het los. Nu is het een plekkie hier, straks is het een plekkie daar, en daar.
onderschat de zuigende/plakkende werking van van rollers met verft niet in dit soort situatie waarbij er een laag met hechtings problemen is en het niet goed gefixed word (om welke reden dan ook.) Dan zou ik het spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09 14:26
Ondergrond goed schoonmaken dan met muurvuller egaliseren, opschuren en vervolgens met Repa-Cryl D of een ander Structuur Acrylaat opvullen en afwerken met een kwast ( tamponeren ), met spack spray heb ik geen ervaring maar doe zoals boven aangegeven en dit werkt voor mij.
Pagina: 1