Domme deurbel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.117 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jixepo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-04 08:50
Hey iedereen,
Iemand advies voor een domme, bedade deurbel?

Ik vind niets anders dan slimme deurbellen, draadloze dingen,... Maar een simpele deurbel via utp of traditionele bekabeling bestaat precies niet meer 😅
Enige wat ik belangrijk vind is prijs (minder dan 100 euro) en de look: als het kan zou ik wel iets mooier willen dan de gewone standaard push knop uit de jaren 50....

Iemand advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Gaat het om alleen het knopje of de gong? Knopjes heb je in ieder geval bij de Hornbach in overvloed op een groot bord te zien. Zal bij andere bouwmarkten ook zo zijn. Kozijnboeren hebben ze ook maar vaak nogal prijzig. Meestal moet je zoeken op beldrukker.

[ Voor 80% gewijzigd door DukeBox op 07-09-2024 08:54 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

jixepo schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 08:48:
Hey iedereen,
Iemand advies voor een domme, bedade deurbel?

Ik vind niets anders dan slimme deurbellen, draadloze dingen,... Maar een simpele deurbel via utp of traditionele bekabeling bestaat precies niet meer 😅
Enige wat ik belangrijk vind is prijs (minder dan 100 euro) en de look: als het kan zou ik wel iets mooier willen dan de gewone standaard push knop uit de jaren 50....

Iemand advies?
Ik vind er genoeg anders ;)

https://www.kabelshop.nl/...drade-gongs-p1450024.html

En als je een beldrukker zoekt: https://www.kabelshop.nl/...beldrukkers-p1450023.html

[ Voor 9% gewijzigd door RaZ op 07-09-2024 08:51 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:52

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:01

mrc4nl

Procrastinatie expert

Traditoneel bestaat heus nog wel, je hebt bekabeling, een gong, een beltrafo en een beldrukker nodig.

Geen idee of het ook voor die prijs kan.

Of je gaat voor oldschool

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDms1QCQmBh0drCCXajp0H87dBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qyg3GbeiE3YMhyWZ7aXWEcDP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door mrc4nl op 07-09-2024 09:18 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De meeste gongen hebben gewoon ruimte voor 1 AA batterij, en die gaat jaren mee :P Dan heb je geen trafo nodig ;)

[ Voor 15% gewijzigd door RaZ op 07-09-2024 09:18 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:01

mrc4nl

Procrastinatie expert

RaZ schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 09:17:
De meeste gongen hebben gewoon ruimte voor 1 AA batterij, en die gaat jaren mee :P
Ik had er een met wat d cellen. Maar het werkte slecht, zelfs nieuwe batterijen.

Ik heb zo'n vermoeden dat de ts geen draadloos wil ivm batterijen, maar een systeem waar je geen omkijken naar hebt en blijft werken.

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mrc4nl schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 09:22:
[...]

Ik had er een met wat d cellen. Maar het werkte slecht, zelfs nieuwe batterijen.

Ik heb zo'n vermoeden dat de ts geen draadloos wil ivm batterijen, maar een systeem waar je geen omkijken naar hebt en blijft werken.
Op zich is het ook wel wat raar, een apparaat wat statisch is (niet snel van positie veranderd) om dat dan draadloos te hebben. Dat is alleen handig als je te lui bent om kabels te trekken, imo. :$
Zelfs mijn rookmelder heeft vaste prik en een batterij. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 07-09-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

CH4OS schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 09:45:
[...]

Op zich is het ook wel wat raar, een apparaat wat statisch is (niet snel van positie veranderd) om dat dan draadloos te hebben. Dat is alleen handig als je te lui bent om kabels te trekken, imo. :$
Zelfs mijn rookmelder heeft vaste prik en een batterij. ;)
De draadloze bel kan je meenemen naar de tuin!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Brilsmurfffje schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 09:49:
[...]

De draadloze bel kan je meenemen naar de tuin!
Met de gong in de meterkast... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

CH4OS schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 09:52:
[...]
Met de gong in de meterkast... ;)
Ik denk dat hij de gong bedoelde, en dat dat ook het 'probleem' is in dit topic; wat is de deurbel? De gong, de drukknop?

Je kunt een draadloze bel kopen met een gong die wel aan de stroom hangt (bijv. een Ring), maar ik ben het ermee eens dat het nogal dom is om iets dat toch op dezelfde plek hangt niet op het stroomnet aan te sluiten, ik zie het echt niet zitten om een paar keer per jaar mijn deurbel op te laden 8)7

Maar je hebt ook setjes waarbij de gong op batterij zit, of waar je de gong in de stroom steekt en de drukknop geen batterij heeft (maar genoeg stroom opwekt bij het drukken).

@jixepo zoek je een volledige set (drukker, gong, trafo?) of zoek je alleen een drukknop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-06 21:12
RaZ schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 08:50:
[...]

Ik vind er genoeg anders ;)
Maar gewoon een vraag hier dumpen is makkelijker dan zelf zoeken.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:15
Het is nog maar 10:10, maar ik denk dat dit het slechtste topic is wat ik ga zien vandaag..

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Stap even de bouwmarkt ij en je vindt ze zo. Bij het gebrek aan eigen inzet doe ik dit topic op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.