Is vervangen van 'Domme' Intercom voor smart mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vraagje. In een portiekflat hangt deze, of nagenoeg dezelfde deurtelefoon:

Afbeeldingslocatie: https://media.rehabilitaweb.es/product/telefono-universal-t-510r-golmar-800x800.jpg

Het is een relatief simpel systeem waarmee iemand die voor de portiek staat te woord gestaan kan worden, en met een druk op de knop de deur tot de portiek open kan. Een bekend systeem.

Wat ik mij afvroeg: is een dergelijk systeem te vervangen voor een smart variant? Dat wil zeggen, eentje die in verbinding staat met het internet en via een app een signaal kan sturen naar de portiek deur, zodat de portiek zonder fysieke sleutel geopend kan worden?

Ik vraag dat omdat overwogen wordt om tijdens een sebattical het appartement op AirBnB aan te bieden, maar er is niemand die de fysieke sleutel aan gasten kan geven, en een sleuteldoosje niet tegen de geval kan uit veiligheidsoverwegingen.

Ik zelf zelf al zitten zoeken en zijn smart intercoms, maar daarvoor moet je niet alleen de intercom, maar ook het slot van de deur tot de portiek beneden aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-07 21:23

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:01
Niet aan gaan lopen prutsen!

Daarnaast is de intercom eigendom van de VVE.

Wanneer je appartement als Airbnb gaat gebruiken check dan ook even je hypotheek / VVE regelement.

In mijn oude appartement was het verboden stond ook duidelijk in de statuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Dit is exact wat ik zoek! Dankjewel! Hiermee kan de bestaande intercom installatie intact blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
joke_name schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:06:
Niet aan gaan lopen prutsen!

Daarnaast is de intercom eigendom van de VVE.

Wanneer je appartement als Airbnb gaat gebruiken check dan ook even je hypotheek / VVE regelement.

In mijn oude appartement was het verboden stond ook duidelijk in de statuten.
Dank voor je tips, de VVE voorschriften, gemeentelijke veronderning en hypotheek voorschrijften zijn bekeken en laten die ruimte toe. Het is inderdaad zo dat de interkom eigendom is van de VVE, maar met de oplossing van @Beekforel kan die dus intact blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Misschien is de Ring Intercom ook het bekijken waard?

https://nl-nl.ring.com/products/intercom

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Er gaat een hele wereld voor mij open, dit soort apparaten die in principe een addon zijn op een bestaande intercom kende ik helemaal niet. Voordeel de ring t.o.v. De Nuki is dat deze ring geen aparte bridge nodig heeft voor smart/internet functionaliteiten, scheelt aanzienlijk in de prijs
Pagina: 1