Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busky
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16-09-2024
Beste tweakers,

Ik heb het probleem dat mijn laptop niet meer opstart wanneer ik deze als hij aanstaat afsluit (via windows).

De enige manier waarop ik hem weer aan heb gekregen is door de batterij aan het moederbord los te koppelen, netstroom er in doen en aanzetten. Door dan de batterij er weer in te pluggen en in slaapstand te houden kan ik hem wel blijven gebruiken.

Mijn laptop is een Lenovo Ideapad Pro 14ACN6, hij is ongeveer 3 jaar oud en werkt prima (als hij het doet).

Welk onderdeel kan ik naar kijken om te vervangen (behalve de batterij, die heb ik al vervangen maar bleek dus niet het probleem te zijn) of verder te checken of het goed zit aangesloten in het moederbord?

Alvast bedankt,

Busky

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:04
Jammer van de extra batterij natuurlijk

Probeer eens om de optie snel opstarten (fast startup) uit te zetten als dat aan staat?
How To Geek: Shutting Down Doesn’t Fully Shut Down Windows 10 (But Restarting Does)

Dit kan soms de meest vreemde problemen verhelpen, vooral op wat oudere systemen.

sluimerstand/hibernate mode kan je ook eventueel proberen.

Veel laptops met interne accu hebben vaak een zgn "pinhole reset" knop om de batterij te disconnecten/resetten.
Misschien dat dat ook bij die IdeaPad kan?