Mijn vraag
Ik heb sinds een dag geleden wat problemen met mijn PC. Tijdens het updaten van een game in de epic games launcher bleef mijn pc maar crashen en gaf hij Blue screens of death. Als zo'n Blue screen of death eindelijk weg ging werd ik gelijk naar de Bios gestuurd. Als ik in de bios op "save & exit" klikte ging mijn PC opnieuw opstarten en kwam ik weer terrecht in de bios. De enige manier hoe ik toen nog in windows kon bootten was door de computer opnieuw uit en aan te doen via de power button van m'n Case. Dit ging in het begin nog goed maar later lukte dit niet meer en zat ik volledig vast in de Bios. De bios herkende mijn SSD niet meer als bootable device, ook geen m.2 maar hij herkende wel een PCIE 4x4.:strip_exif()/f/image/innez9jfvO9zzkNfaDHiVXLn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h3ZMZHt8rHw2KfjQSFWd289R.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb dus geprobeerd de SSD van M.2 slot te verplaatsen, maar dit hielp Niet. Na een hele tijd van alles geprobeerd te hebben zoals verschillende bios setting te veranderen hielp nogsteeds niets. Ik besloot een USB stickje met windows installatie in m'n moederbord te doen en m'n PC opnieuw op te starten. Dit werkte, totdat ik een drive moest kiezen om windows op te installeren. Mijn SSD stond er niet tussen. Ik heb verschillen Command prompts gebruikt, onder andere deze vier
bootrec /fixmbr
bootrec /fixboot
bootrec /scanos
bootrec /rebuildbcd
dat werkte niet. Toen heb ik via de website van mijn moederbord drivers geïnstalleerd die zouden kunnen helpen met het vinden van de SSD. Ik zag dit in verschillende youtube video's maar dat werkte uiteindelijk ook niet. Nu ben ik hier een topic aan het schrijven in de hoop dat iemand mij kan helpen. (Ik heb thuis een andere PC die ik kan gebruiken om eventueel mijn SSD in te doen om te kijken of de ssd misschien zelf kapot is, dit heb ik nog niet geprobeerd.)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Gigabyte b550 gaming x v2
Ryzen 7 3700x
Rx 5600 xt
32gb 3200mhz Ram
Lexar nm790
Dankjewel voor het lezen
Ik heb sinds een dag geleden wat problemen met mijn PC. Tijdens het updaten van een game in de epic games launcher bleef mijn pc maar crashen en gaf hij Blue screens of death. Als zo'n Blue screen of death eindelijk weg ging werd ik gelijk naar de Bios gestuurd. Als ik in de bios op "save & exit" klikte ging mijn PC opnieuw opstarten en kwam ik weer terrecht in de bios. De enige manier hoe ik toen nog in windows kon bootten was door de computer opnieuw uit en aan te doen via de power button van m'n Case. Dit ging in het begin nog goed maar later lukte dit niet meer en zat ik volledig vast in de Bios. De bios herkende mijn SSD niet meer als bootable device, ook geen m.2 maar hij herkende wel een PCIE 4x4.
:strip_exif()/f/image/innez9jfvO9zzkNfaDHiVXLn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h3ZMZHt8rHw2KfjQSFWd289R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2bQfDdg1AgLfjglLURjhFxWd.jpg?f=fotoalbum_large)
bootrec /fixmbr
bootrec /fixboot
bootrec /scanos
bootrec /rebuildbcd
dat werkte niet. Toen heb ik via de website van mijn moederbord drivers geïnstalleerd die zouden kunnen helpen met het vinden van de SSD. Ik zag dit in verschillende youtube video's maar dat werkte uiteindelijk ook niet. Nu ben ik hier een topic aan het schrijven in de hoop dat iemand mij kan helpen. (Ik heb thuis een andere PC die ik kan gebruiken om eventueel mijn SSD in te doen om te kijken of de ssd misschien zelf kapot is, dit heb ik nog niet geprobeerd.)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Gigabyte b550 gaming x v2
Ryzen 7 3700x
Rx 5600 xt
32gb 3200mhz Ram
Lexar nm790
Dankjewel voor het lezen