Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterke-Jerke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:44
Door de huidige geopolitice ontwikkelingen kunnen mensen uit conflict gebieden klaarblijkelijk geen apps meer kopen in de Google Play store. Bron : https://support.google.co...per/answer/11950272?hl=en.

Nu valt het me op dat redelijk wat Premium apps die volgens mij in de betreffende gebieden werden ontwikkeld geen updates meer krijgen (bijv diverse Car Launcher voor Android Head Units) en ook in bijv het XDA forum veel klachten van users, waar ontwikkelaars eerst wel actief waren, maar nu lijken verdwenen.

Mijn vragen:
- Klopt mijn indruk dat veel apps, ontwikkeld in conflict gebieden niet meer worden onderhouden?
- Zoja, waarom kun je ze dan nog wel kopen?
- Die ontwikkelaars zullen waarschijnlijk hun inkomsten niet kunnen innen, steekt google dat in de zak? Of als de oorlog voorbij is krijgen ze het met rde en te uitbetaald?
- Is dit ook zo bij IOS? En waarom worden hier geen maatregelen opgenomen?

S.J.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:48
Nieuwe sancties staan het leveren van digitale IT/Cloud services naar Rusland niet meer toe.
Mogelijk kunnen die developers helemaal niet meer inloggen?

Ik heb recent ook een nieuwsbericht gezien van een cloud dienst die alle (door russen betaalde) accounts heeft verwijderd om hieraan te voldoen. Ik kan die alleen zo snel niet terugvinden. Ging over en CAD tool volgens mij.

Daarnaast heb je ook nog de kans dat ze zijn gerekruteerd. Maar hoe aannemelijk dat is weet ik niet.