Thuisladen en verrekenen met de werkgever

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardTrip1970
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16-06 21:27
Beste allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb een vraag over het verrekenen van het thuisladen met de werkgever.

Sinds juli least mijn werkgever voor mij een Hyundai Kona Electric. Voor mij is dit mijn eerste ervaring met een electrische auto. Inmiddels heb ik 5000km weg en ben ik tevreden.

Ik heb gekozen om zelf een laadpaal aan te schaffen en deze te laten installeren, aangezien dit meer dan 2000 euro scheelde dan via de leasemaatschappij. De werkgever gunt mij een lease-auto, dus ik probeer ook iets terug te doen.

Maar nu had ik via eFlux 109,24 euro(0,30ct per KWH) gedeclareerd, alleen nu zie ik dat de leasmaatschappij 0,44 kwh in kosten brengt bij mijn werkgever. Dit is 46% meer?!?!

Hoe kan ik rechtstreeks die 30ct declareren bij mijn werkgever? Via eFlux of hoe...

Sorry, ik ben in dit een leek.
Alvast bedankt.

mvg
Richard

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zonder informatie over welke laadpaal is het lastig te beantwoorden wellicht. Heb je zelf al contact opgenomen met de installateur/leverancier van de laadpaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:26

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik zou dat ook eens bij je werkgever neerleggen, want zo apart is die vraag eigenlijk niet eens. Sterker nog; als jullie in het wagenpark meer electrische auto's hebben, is daar misschien al gewoon een proces voor ingericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die 2000 euro moet ook terugverdiend worden >:)

Volgende keer gewoon zelf een laadpaal aanschaffen van 300 euro, MID meter erbij voor de metingen en dat laten installeren of zelf doen. Dan ben je in control.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:40

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Waarom niet gewoon afspreken met je werkgever dat je rechtstreeks declareert op basis van aantal kWh dat je in de EV stopt.
Samen een transparante prijs afspreken waar iedereen voordeel bij heeft

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
964C2 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:22:
Waarom niet gewoon afspreken met je werkgever dat je rechtstreeks declareert op basis van aantal kWh dat je in de EV stopt.
Samen een transparante prijs afspreken waar iedereen voordeel bij heeft
Waarschijnlijk gaat de verrekening via de paal, dus hij houdt een pasje ervoor en krijgt vergoeding van de service provider. Service provider stuurt weer factuur naar werkgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:40

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Wolly schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:26:
[...]

Waarschijnlijk gaat de verrekening via de paal, dus hij houdt een pasje ervoor en krijgt vergoeding van de service provider. Service provider stuurt weer factuur naar werkgever.
Allemaal onnodig en kostenverhogend.
TS geeft aan dat hij zelf zijn laadpaal heeft betaald.
Dan is een abonnement bij een provider echt overbodig

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardTrip1970
Om zoveel mogelijk vragen in 1 te beantwoorden.

Ik heb de Ratio io6 als laadpaal en ja, ik haal een pasje erlangs van Eneco by multitankcard(MTC).
eFlux(road2road) is de backoffice die de vergoedingsfactuur, volgens mij, naar MTC of leasemaatschappij stuurt.

De leasemaatschappij stuurt maandelijks een brandstof voorschot van 200 euro en dit wordt eens per kwartaal verrekend met de werkelijke kosten.

De leasemaatschappij zegt:
Met de leasemaatschappij laadpas laden jouw medewerkers overal in Nederland tegen hetzelfde vaste lage tarief van EUR 0,455 per kWh, of ze nu een thuislader, een publieke laadpaal of een snellaadpunt gebruiken, het tarief blijft hetzelfde. Er zijn dus geen extra of verborgen kosten!

Iedereen alvast bedankt voor de reacties.
Vanmiddag zit ik samen met de werkgever om dit te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Echt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardTrip1970
Want? Te laag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:12

pistole

Frutter

0,30ct is €0,0030. Maar dat is alleen voor de mierenneukers ;-).

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Wat let je om het tarief richting eflux aan te passen ?
Aangezien je werkgever toch een vast bedrag betaalt ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pistole
  • Laatst online: 14:12

pistole

Frutter

ZeRoC00L schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:55:
Wat let je om het tarief richting eflux aan te passen ?
Aangezien je werkgever toch een vast bedrag betaalt ?
Dat is een glijdende schaal. Als het proces is vastgelegd dat je daadwerkelijke kosten declareert bij de verstrekker van de laadpas, dan moet je je daaraan houden.

Het vaste bedrag dat is afgesproken zijn zal een gemiddelde zijn + marge; de dienstverlener moet zijn werknemers ook betalen.

Lees vooral ook de kleine lettertjes. Het is aan je werkgever om te onderhandelen met de dienstverlener.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
pistole schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:04:
[...]

Dat is een glijdende schaal. Als het proces is vastgelegd dat je daadwerkelijke kosten declareert bij de verstrekker van de laadpas, dan moet je je daaraan houden.
Klopt, maar de TS heeft ook zelf een laadpaal aangeschaft, dus die wil je (in ieder geval zou ik wel doen) ook verrekenen in het tarief.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
964C2 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:42:
[...]

Allemaal onnodig en kostenverhogend.
TS geeft aan dat hij zelf zijn laadpaal heeft betaald.
Dan is een abonnement bij een provider echt overbodig
Dat zei ik al eerder. Het is niet erg verstandig om zo'n dure oplossing te kopen ook al beloven ze 2000 euro korting. Dat is gewoon een sigaar uit eigen doos.

Zie Wolly in "Thuisladen en verrekenen met de werkgever"

Aan de andere kant, als de werkgever dit prettiger vindt ivm hun processen zou ik mij er niet druk om maken en de vergoeding opschroeven. Zoals eerder gezegd, die eigen kosten moeten ook terugverdiend worden dus als je een tarief van 1,00/kWh kan invoeren ben je goed op weg :+
Pagina: 1