Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jette1234
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik ben een website en logo voor mezelf aan het maken.
1 van de kleuren die ik wil gebruiken is een felle blauw. In de website app, Word, etc, komt deze kleur allemaal overeen. Zodra ik de kleurcode toepas in Illustrator, zie ik een compleet andere kleur blauw.
Ik heb geen idee hoe dit komt. Ook als ik het bestand opsla als PDF, JPEG, PNG etc. blijft het dezelfde doffe kleur.
Ik heb het ook in InDesign getest, daar is de kleur wel goed. Wie kan mij helpen?

Foto toegevoegd, rechts is Illustrator en links de kleur die het zou moeten zijn. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjJrC-j__Zm2wnL-8ZyTHaFZXfA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mp4S23xTqGVnVs0esdYCcnq7.png?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is je Illustrator kleurruimte misschien CMYK ipv RGB? Check het onder File > Document Color Mode. CMYK wordt met name gebruikt voor print, RGB voor zaken als websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jette1234
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16-10-2024
hfos schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:43:
Is je Illustrator kleurruimte misschien CMYK ipv RGB? Check het onder File > Document Color Mode. CMYK wordt met name gebruikt voor print, RGB voor zaken als websites.
Aha, dit bleek het idd te zijn. Ik had een drukwerk-document gekozen. Als ik hierin voor RGB koos werkte het nog steeds niet. Maar in een ander documenttype met standaard RGB instellingen werkte het wel.

Dank je wel!