Media server / player met autoplay vanuit folder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_T
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik zoek de meest eenvoudige (en snelle) oplossing om een home media server op te zetten (mag lokaal op laptop - Windows 11) die ik kan draaien om op mijn TV (Samsung) alle media (4k video en foto's) in een folder automatisch af te laten spelen.

Ik wil gewoon eenvoudig door de folderstructuur kunnen browsen, een folder aanklikken en vervolgens het eerste media-aanzetten en dan vervolgens alle media in die folder automatisch laten afspelen.

Met Plex lukt mij dit helaas niet. Heeft iemand een suggestie hoe ik dit het beste kan doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:02

DeTeraarist

#Boots2Asses

Waarom lukt het met plex niet? Die kan prima op folder sorteren. Uit m'n hoofd is het de eerste optie uit het menu wat verschijnt als je een bibliotheek opent.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_T
Klopt dat kan, maar het zou zo mooi zijn als die autoplay functie ook werkt voor videobestanden in die folder. Dat is waar het mij met name om gaat.Als er 30 bestanden in staan en je elk bestand handmatig moet aanklikken is het wat zonde.. een playlist maken schijnt te kunnen, maar dat is ook weer een actie waar ik niet op zit te wachten (paar honderd folders)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:54
En als je de Windows DLNA server gebruikt?.
HottoGeek: How to Turn Your Computer Into a DLNA Media Server

Maar het hangt ook weer van het model/generatie TV af of deze next /auto-play kan doen blijkbaar.
Bij een Samsung TV hier uit ~2014 kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:00

g0tanks

Moderator CSA
Waarom moet het een server zijn? Kan je de laptop ook gewoon direct aan de TV hangen?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_T
The_Doman schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 22:53:
En als je de Windows DLNA server gebruikt?.
HottoGeek: How to Turn Your Computer Into a DLNA Media Server

Maar het hangt ook weer van het model/generatie TV af of deze next /auto-play kan doen blijkbaar.
Bij een Samsung TV hier uit ~2014 kan dat wel.
Ja, ik heb dit wel werkende ook, maar dat werkte helaas ook niet met autoplay. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_T
g0tanks schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 01:53:
Waarom moet het een server zijn? Kan je de laptop ook gewoon direct aan de TV hangen?
Ja, oke.. dat kan natuurlijk, maar dat is wel veel geklooi om elke keer te moeten doen. Het idee is om de TV aan te zetten en zonder veel "hassle" wat filmpjes van een map af te laten spelen.
Pagina: 1