Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-05 09:22

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb een heel gek geval hier. Ik heb een AH mobiel simcard welke werkt in mijn iPhone. Maar ik wil hem plaatsen in een Solana Saga toestel, maar als ik dat doe dan zegt hij dat de simkaart wel gevonden is, maar ik kan alleen emergency calls doen. Stop ik de simcard van de iPhone in de Saga, dan werkt alles perfect.

Dus LineageOS geprobeerd als alternatieve rom op de Saga, maar ook hier krijg ik dezelfde issue. Alleen emergency calls. APN settings gecheckt, maar staan prima in orde. Stop ik de iphone simcard erin dan is er ook niks aan de hand. Zie ik hier iets over het hoofd? Zelfs op XDA snappen ze het niet.

Nu heb ik nog ergens een oud Motorola Android toestel liggen, dus ik ga dat even checken of hij hem pakt, maar dit is toch best raar? Iemand nog een idee?

Edit: in de oude Motorola toestel werkt het kaartje ook feilloos 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Yzord op 06-09-2024 07:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:25
Klinkt als een simlock, dat het enkel bepaalde netwerken kan. Maar dat is iets van heel lang geleden, zulke mobieltjes koop je niet meer in NL,. In het buitenland zie je het nog wel ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
99ruud99 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 06:55:
Klinkt als een simlock, dat het enkel bepaalde netwerken kan. Maar dat is iets van heel lang geleden, zulke mobieltjes koop je niet meer in NL,. In het buitenland zie je het nog wel ooit.
Beide simcards maken gebruik van het KPN netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Yzord ik kan weinig vinden over het gebruikte toestel, maar kan het zijn dat je AH mobiel geen 4G toegang heeft (of juist alleen wel) en dat je Sage toestel geen 3G ondersteund o.i.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kan nergens in de specs vinden welke frequenties de telefoon ondersteunt. Mogelijk zit daar een issue, AH Mobiel die een frequentie gebruikt die deze telefoon (want internationaal model wat hier niet zomaar verkocht wordt) niet ondersteunt?
rens-br schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:17:
@Yzord ik kan weinig vinden over het gebruikte toestel, maar kan het zijn dat je AH mobiel geen 4G toegang heeft (of juist alleen wel) en dat je Sage toestel geen 3G ondersteund o.i.d.?
De telefoon doet UMTS (3G), LTE (4G), NR (5G), DSDS, CSFB, VoLTE, ViLTE, VoNR, maar niet verder gespecificeerd.

Wat een verschrikkelijke website trouwens, als je gaat zoeken naar de tech specs kom je in een oneindige loop van halve informatie.

[ Voor 54% gewijzigd door pagani op 06-09-2024 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
rens-br schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:17:
Alle moderne protocollen worden ondersteund door deze telefoon. Een andere simcard van KPN werkt feilloos in het toestel. Daarom ben ik ook zo flabbergasted. Want waarom lukt het met AH Mobiel niet? Het begeeft zich ook op het KPN netwerk namelijk 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Yzord schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:03:
Alle moderne protocollen worden ondersteund door deze telefoon.
Maar ook alle frequenties?
Een andere simcard van KPN werkt feilloos in het toestel. Daarom ben ik ook zo flabbergasted. Want waarom lukt het met AH Mobiel niet? Het begeeft zich ook op het KPN netwerk namelijk 8)7
Een MVMO kan andere afspraken gemaakt hebben, waardoor je niet één op één kan zeggen. KPN = AH mobiel.

Voorbeeld, bijvoorbeeld Simpel is van Odido, maar die hebben pas sinds een paar maanden 5G, terwijl Odido dat al 'jaren' heeft.

Wellicht kan je met AH mobiel eens contact opnemen.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 06-09-2024 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:43
Yzord schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:03:
[...]

Alle moderne protocollen worden ondersteund door deze telefoon. Een andere simcard van KPN werkt feilloos in het toestel. Daarom ben ik ook zo flabbergasted. Want waarom lukt het met AH Mobiel niet? Het begeeft zich ook op het KPN netwerk namelijk 8)7
De laatste stap die je nog kan proberen is een ander AH mobiel simkaartje. Werkt dat ook niet, dan weet je dat het ergens in de AH Mobiel netwerksettings zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
XelaRetak schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:26:
[...]

De laatste stap die je nog kan proberen is een ander AH mobiel simkaartje. Werkt dat ook niet, dan weet je dat het ergens in de AH Mobiel netwerksettings zit.
Das een goeie. Kost wat, heb ik waarschijnlijk ook niks lol, maar goed, het is wel het troubleshooten waard. En idd, anders maar contact opnemen met AH Mobiel. Het drijft me in ieder geval tot waanzin de laatste 24 uur lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Nou, de saga continues (hoe ironisch).

We zijn inmiddels een week verder en we hebben al aardig wat WTF momentjes mogen meemaken met deze rare verschijning. Om te beginnen heb ik dus mijn vrouw gevraagd om met de boodschappen een nieuw AH Mobiel kaartje te kopen. Dit om te testen of het idd aan het netwerk cq. instellingen zou kunnen liggen. In het toestel gepropt en natuurlijk, deze werkt feilloos en ik werd verwelkomt met een berichtje van AH Mobiel. Conclusie, AH Mobiel werkt gewoon in Solana Saga phone.

Dus ik bellen met AH Mobiel klantenservice. Ik leg ze uit dat mijn kaartje niet werkt in mijn telefoon, maar wel op andere toestellen. Ook had ik ze verteld dat een ander AH Mobiel kaartje wel werkt in het toestel. Raar maar waar was de conclusie na enig overleg daar en men besloot mij een nieuwe simkaart te sturen.

Dus, vandaag, vrijdag de 13e, ja, je verzint het niet, komt mijn nieuwe simkaart aan in de brievenbus. Dus ik happy de pappy de simkaart in de Saga gestopt en warempel, ik krijg een smsje dat ik welkom ben bij AH Mobiel maar dat ik geen service heb, want ik moet de klantenservice bellen om het kaartje te activeren (dan denk ik, hoe kan dit, want ik heb toch geen bereik?). Nou, dan doen we dat toch. Dus bellen met de dame om het nummer te koppelen op dit kaartje. Nou, dat is gelukt. Maar helaas, geen service. Kan niet bellen of smsen, niks. Stop ik het nieuwe kaartje in een andere telefoon, ja hoor, werkt prima, niks aan de hand 8)7

Nu zit ik al 30 jaar in de IT business, maar dit geval komt toch wel in mijn top 1 lijst van "wat is dit nu weer?". Het simkaartje werkte prima, want ik kreeg een welkomsbericht van AH Mobiel, maar moest hem alleen nog activeren. Doen we dat, werkt het niet meer. Stop ik hem in mijn iphone, krijg ik een sms bericht, uw nummer is overgezet, veel plezier bla bla. Stop kaartje weer terug in de saga, niks nada noppes, terug bij af.

WTF!!!!1!!!
Pagina: 1