• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 15:01

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Hi,

Ik heb sinds enkele weken constant dat mijn eerste 2, 3 foto's (soms loopt dit op tot 7) in eerste instantie wel worden weergegeven maar op het moment dat ik ze wil neerladen met ZoomBrowser ze veranderen in corrupt data, als ik ze daarna wil bekijken in de camera wordt het ook weergegeven als corrupt data.

Zoombrowser crashed daarna en het formateren van de Compact Flah Card bracht tot nu toe ook geen uitkomst.

Het is een 64 Mb van het merk Kobishi.

Iemand enig idee of dit aan de camera ligt of aan de flash card of misschien aan Zoombrowser ?

Flickr

Verwijderd

Kan je ze wel gewoon terugkijken op het LCD-schermpje?
Zo ja: dan is die zoombrowser verrot.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 11:28 schreef KIP het volgende:
Kan je ze wel gewoon terugkijken op het LCD-schermpje?
Zo ja: dan is die zoombrowser verrot.
De ene keer wel de andere keer, heel wierd, camera aan geen probleem, camera uit en weer aan.... corrupt data.

Flickr

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

heb je een ander CF-kaartje liggen? dan zou je dat ff kunnen proberen.

Ik had ook een probleem met een HP nadat ik een CF-kaatje onder W98 had geformateerd. De camera sloeg de data verkeerd op op het kaartje. VIa de seriele kabel kon ik de foto's wel binnen halen, maar als ik het CF-kaartje in mijn laptop stopte in de PC-card-adapter dan kon ie de foto's niet overzetten. Had HP gebeld en een nieuw kaartje toegezonden gekregen, die deed t wel goed. Toen ff naar de fabrikant van het kaartje een mailtje gestuurd en die heeft uitgelegt hoe ik die andere weer goed kon krijgen :) dus die werkt nu ook weer goed

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Heb de 8mb nog liggen, zal die dan maar ff testen.. tnx

Flickr

• Mr_Garfield
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Op woensdag 12 september 2001 22:06 schreef DeFeCt het volgende:
Heb de 8mb nog liggen, zal die dan maar ff testen.. tnx
Raar, ik heb een Kodak CF-kaart al meerdere malen geformatteerd onder Win98 en Win2k, en in mijn Powershot A20 werkt dat prima. Hij onthoudt ook gewoon het schijf-label, wat ik er aan gegeven heb!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03 07:32
Ik herken het ook (met Canon S20), denk ik. Herstarten van de PC is vaak voldoende, blijkbaar zijn het wat brakke TWAIN drivers van Canon. De data op de kaartjes zelf is dan nog in orde. Het is een beetje vaag want ik heb het probleem maar kort problemen gehad, het is vanzelf weer over gegaan.

* llevering gebruikt nu gewoon een Compactflash reader, omdat hij deze toch nodig had voor backupjes enzo dus heeft geen problemen meer

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik heb dit ook wel eens gehad met mn Canon S10.
Als ik dan op de camera de foto's terugkijk staat er op het kleine lcd'tje "Corrupt Data". Ik denk zelf dat het komt omdat ik nog wel eens de camera te snel uitzet na het maken van een foto en dat ie de data nog niet volledig heeft kunnen compressen. Je kan het in de gaten houden door op het knipperende ledje te letten.
Pagina: 1