[w2k] harddisk dood? click death?

Pagina: 1
Acties:

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30
Vaag he. Ik heb een servertje thuis. 2.1 Gb systeemdisk en 8 Gb data (mp3, wwwroot, films etc. etc.) Nu was ik vanaf een client (w2k) een film aan het kopieren naar die schijf.

Ik hoor een aantal harde tikken op die schijf, het ledje blijft branden. De "server" crasht en na een herstart is die harde schijf weg. Niet meer te vinden in w2k.

Nu vind ik het natuurlijk doodzonde om die 2 Gb aan mp3, 4 Gb aan films en nog wat Gb-tjes aan andere zut "weg te gooien".

Mijn vraag is: Is dit nog op te lossen met 1 of ander software pakket?

Ik zat zelf in eerste instantie te denken aan een hardware matige oplossing om met een identieke schijf te proberen het e.e.a over te zetten, toen ik mij herinnerde dat deze harddisk uit een mac van mijn werk komt, en dat het vrij rottig word om een zelfde schijf te vinden.

Dus: software matig op zien te lossen. Hoop ik! :)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35
hmm als die door de bios al niet meer gezien word kun je al ophouden, word die wel gezien, kun je eens TIRAMISU gebruiken... kleine kans, maar goed niet proberen is altijd mis

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• TeeDee
helaas... werkt niet... tis ntfs en volgens mij werkt die util alleen op fat 16 en fat 32

• TeeDee
uhm... ff niet goed gelezen. Ik had ook in de bios ff moeten kijken. Maar ik zit nu op me werk. Dus tussendemiddag zal ik ff kijken of ie in de bios ook te zien is....

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35
tiramisu werkt op fat16 fat32 en ntfs

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• TeeDee
hmm... vaag.. bij mij werkte ut niet... maar is dat de enigste oplossing denk je?

• TeeDee
Owke.... tis weer opgelost... wat er aan de hand was:

na een herstart in de bios gekeken. Autodetect gedaan en alles werkt weer..... gelukkig! :)

tnx in iig voor tiramisu

Pagina: 1