Geforce 3 stepping

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07
Ik heb een maand geleden een 2e hands GF3 gekocht en las pas later dat er 2 steppings zijn. Ik heb met laatste versie van Powerstrip gekeken welke stepping ik had, deze zei dat het A5 is. De laaste versie van wcpuid zegt iets anders :( nml dat ik A3 heb. Welk van de 2 moet ik nou vertrouwen? Hebben jullie nog goeie tips om de heatsink er makkelijk af te krijgen?
Het is een Leadtek Geforce 3

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Als ie 2de hands is, ben ik toch bang dat et een A3 is, want wie wil er nou een nieuwe geforce3 van 1000 piek verkopen...

Anywayz, here's the drill: (In 1 sec met search gevonden... |:( )

1. Kaart in een plastic zakje in de diepvries leggen voor een uurtje o.i.d. Dan is de heatsink er heel makkelijk af te halen want de lijm is nu broos geworden.

2. Pas er wel op dat je het zakje goed afsluit zodat er geen vocht o.i.d. op je kaart komt.

3. Je nieuwe cooler/heatsink zet je erop met 4 puntjes lijm aan de uiteinden van de chip en dan thermal compound ertussen.

Tnx for the tips Phreak ;)

Succes drmee

Signature?

• Blue-Bird
Dat van die diepvries wist ik al, de heatsink zit vast met plastic pinnetjes, door de kaart heen, vlak naast de onderkant zit een weerstandje ofzow, ik durf niet zo goed met een tang aan de gang...

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.rivastation.com/bild/gf3stepp-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rivastation.com/bild/gf3stepp-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rivastation.com/bild/gf3stepp-4.jpg

Het verschil is te zien door een condensatortje (is natuurlijk wel een andere built van de GPU). Sloop je kaart dus niet, nergens voornodig :)
Ik zou de kaart terug sturen wanneer blijkt dat het een A3 is, deze had namelijk nooit uitgegeven mogen worden.

Verwijderd

Does it matter ?!?

Hallo dan,

Heb zelf een Elsa Gladiac 920, en WCPUID zegt dat het idd een A3 revision is, maar maakt het nu echt uit ?

Wat is nu het wezenlijke verschil tussen de A3 en A5 chip ?
Afgezien dat de A5 beter te overclocken is, tenminste dat is wat ik heb gelezen.

Mijn A3 (als het een A3 is ...) loopt vrolijk op 240/540, en haal in Win98 met de nieuwste det. drivers op 1600x1200x32 een framerate van 94 FPS.

Wat maakt het dan nog uit.

Dus ... maak je niet druk.

--> Hmm ... .las net de laatste post, wat doet dan dat ene condensatortje ? Zou het wel willen weten ...

P.S. zal vanavond wel eens kijken welke rev. ik eigenlijk heb. Ben wel benieuwd.

Verwijderd

Elsa heeft geen A3 steppings uitgebracht. Alleen A5 daarom duurde het zolang voordat de eerste Elsa kaarten uitgebracht werden. Dat proggie leest het dus verkeerd.

Verwijderd

Aha ... dank voor de info.

Toch vreemd dat WCPUID dan zegt A3, maar ja ... buggy software ... Dat kende we toch niet. >:)

Toch ga ik nog effe kijken of dat ene condensatortje erop zit.

Zit momenteel met stock-cooling en totaal van 5 case-fans.
Toch leuk 240/540, op 250/550 deed Q3A na 2e timedemo --> FREEZE ...

Ging wel lekker moet ik zeggen.

Verwijderd

Trouwens ...

Zou het veel zin hebben om bovenop de standaard cooling + fan van Elsa (reference design), een 80 mm fan te zetten, zodat er wat meer lucht over heatsinks van memory wordt verplaatst ?

• Blue-Bird
Afbeeldingslocatie: http://www.rivastation.com/bild/gf3stepp-2.jpg

Zo ziet die van mij er niet uit :(. De weerstandjes die je boven de mem heatsink ziet, zitten bij mij onder de mem heatsink. Verder las ik op Rivastation dat oude builds van Wpcuid en Powerstrip verkeerde steppings geven. Ik heb dus een nieuwe Powerstrip build en die zou het goed moeten weergeven (A5 dus)
Kheb net nog ff met SiSoft Sandra gekeken en die zgt ook dat het A3 is...

Verwijderd

Het lijkt me dat je toch de A5 stepping hebt, want de A3 kwam niet echt verder dan 200mhz en er zijn er ook maar erg weinig van op de markt gekomen. Maar verder maakt het inderdaad niet zoveel uit ....

Verwijderd

Dacht ik al, maar ja ... zeker weten is toch beter dan in het onzekere zitten.

Verwijderd

hier zijn genoeg topics over te vinden in de search
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.