Vraag

• Ayres88
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 24-01 11:55
Goedendag,

In oktober wordt onze nieuwe keuken gemonteerd, hier willen we i.c.m. wandplanken ook een LED installatie.
Ik wil dan 4 ledstrips bovenop de planken, waarbij de controller(s) boven de koelkast worden geplaatst, netjes uit zicht.
Om het een beetje inzichtelijk te maken, heb ik een simpele tekening gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LT66R8Mes9oWutVgWjhQ0Dx6zMk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XFExe2OsXXKJEBYv2RiTD9KY.png?f=fotoalbum_large

Dit is dan ongeveer hoe ik de installatie wil hebben, als dat mogelijk is.

Verder heb ik wel wat wensen betreft de kwaliteit en functionaliteit:

- Goede lichtsterkte (lumen) want ze gaan in een aluminium U profiel voor de goede lichtverdeling

- Mogelijkheid om de LED tegelijk in verschillende kleuren (zoals HUE gradient)
en dus een App om scenario's in te stellen (Tuya?)

- en een afstandbediening om een X aantal favoriete snel aan te kunnen zetten

Dus dan zal het waarschijnlijk om een van de volgende types gaan?
-SK9812?
-WS2812B?

Uitstraalkleur
-RGB IC?
-RGBCCT

Graag ook + - 60 LEDs/m

Ongeveer 5-6 meter nodig

Kunnen jullie mij hierbij helpen?
Ik zie door de bomen het bos niet meer _/-\o_

Mvg, Maarten

[ Voor 6% gewijzigd door Ayres88 op 05-09-2024 19:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:21

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als je ook regelmatig 'gewoon' wit licht wil gebruiken, dan zou ik zeker gaan voor strips met dedicated witte leds. Zelf gebruik ik daarvoor de SK6812. De kwaliteit van het witte licht is dan veel hoger dan bij een strip die met RGB wit probeert te maken.

Qua aansturing is WLED een voor de hand liggende optie. Waarbij je overigens niet per se 4 losse controllers nodig hebt; je kunt WLED een lange strip in segmenten laten verdelen. Je kunt dan instellen dat leds 1 t/m 90 bij segment A horen, 91 t/m 157 bij segment B enzovoorts. Je kunt dan de segmenten los van elkaar aansturen, maar ze ook gesynchronseerd laten werken.

WLED werkt op ESPs en je kunt zelf iets bouwen. Maar er zijn ook kant-en-klare ESP-controllers te koop waarop WLED al als firmware is geïnstalleerd en waarbij je soms ook meteen een afstandsbediening en dergelijke kunt krijgen.

Hier een review van een aantal controllers:

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayres88
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 24-01 11:55
Heel erg bedankt voor je reactie, ik ga verder op onderzoek uit, thanks!