Vraag

• ECS Mechelen
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 05-05 11:47
Ik zoek een?
PoE switch met minstens 1 PoE in en uit

Wat is je budget?
100€

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ubiquiti

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Om snel te schetsen. Er komt een nieuwe machine en nu zijn we tot de conclusie gekomen dat de machine ook netwerk moet hebben.

Er liggen momenteel 2 netwerkkabels in de buurt maar worden beide gebruikt door ons inlog systeem (tablet + badge scaner). Ik zou daar 1 van willen "onderbreken" met een PoE switch gevoed uit PoE en ook PoE doorgeven naar de tablet.

Ik dacht eerst die Flex mini, maar nu blijkt dat die geen PoE uit doet als ik goed kan lezen terwijl de NanoSitch dat wel doet.

Klopt mijn vermoeden?

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:28
Nanoswitch is voor non-802.3af (24W passief) en dat is waarschijnlijk niet wat je wil.

Ubiquiti heeft wel de uitvoering: Ubiquiti Unifi Ultra maar die is vrij uitgebreid (en duur) voor de toepassing.

De uitvoering: TP-Link TL-SG1005P-PD voldoet ook en is veel goedkoper

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:33

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ah.. ik wist niet dat die ultra ook PoE voeding had.
Ik ken alleen de Flex (dus niet de Flex mini) maar die is vrijwel net zo duur als de ultra.

[ Voor 153% gewijzigd door DukeBox op 05-09-2024 17:14 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• ECS Mechelen
Waarom Ubiquiti, omdat alles dan 1 systeem is en gemakkelijk te onderhouden is. Onze switches zijn Ubi's en we hebben ook 5 ap's van hun hangen.

@Djarune dat weet ik eigenlijk niet, is voor een ipad te voeden en van netwerk te voorzien. Wel goede suggesties.

@DukeBox die ultra heeft ook PoE in aan de achterkant :D zien ik juist

Wat ook kan is een uitvoering: Ubiquiti UniFi In-Wall HD of uitvoering: Ubiquiti UniFi WiFi 6 In-Wall maar die laatste is "te duur"
Dan is daar ook ineens een beter dekking van de wifi, kan ik 1 AP verhangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De USW-Ultra is middels PoE/PoE+/PoE++ direct te voeden zónder een externe poweradapter te gebruiken. Afhankelijk van de gekozen PoE variant kan het ding ook (ruim voldoende) vermogen dóór geven aan de aangesloten apparaten. Ik voedt hier thuis zo'n USW-Ultra met PoE+ vanop een USW-8-150 en heb daar vervolgens 3 Nano-HD AP's achter hangen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ECS Mechelen
@Will_M ja dat kan ik best geloven, maar het moet momenteel maar 2 apparaten van netwerk voorzien waarvan 1 PoE.

Wat denken jullie van de in-wall hd?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ECS Mechelen schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:44:
@Will_M ja dat kan ik best geloven, maar het moet momenteel maar 2 apparaten van netwerk voorzien waarvan 1 PoE.

Wat denken jullie van de in-wall hd?
Ik weet niet hoe en vooral wáár de inbouwdozen in jouw woning gepositioneerd zijn maar: Een AP straalt een (radio) signaal uit en doet dat vanuit het midden van het bevestigingspunt. Een 'In-Wall' lijkt vaak een goede / snelle oplossing te zijn voor een niet bestaand probleem echter effectief is zo'n ding vanwege juist die plaatsing gewoon een onlogisch apparaatje in de meeste NL woningen. In een US 'Cardboard / Dry-Wall' huis zal het spul misschien wel iets beter presteren, maar.....

• ECS Mechelen
@Will_M niet is voor tegen een stalen dak balk te plaatsen en een ruimte van 10x20m van extra wifi te voorzien, het is een doorgang passage en ik heb niet echt meer gemeten hoe de wifi daar is, maar als ik die ander ap verhang dan zal de wifi daar wat minder worden.

Het zal meer on-wall worden :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zolang zo'n 'IN-Wall' ding een vrije 'Line-Of-Sight' heeft in die gehele ruimte dan is 200M2 geen enkel probleem, ook niet als het ding op ± 30Cm. van de grond hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECS Mechelen
Goede middag.
management heeft beslist om kabels te trekken naar de hoofd switchen. Toch bedankt voor al de antwoorden ;) moest ik in de toekomst toch iets nodig hebben heb ik al een gepaster antwoord.
Pagina: 1