Vinden jullie ook dat V&A serieus achteruit is gegaan de laatste tijd? Is bijna zo erg als marktplaats of facebook marketplace.
Anoniem: 36835
Nee, ik vind wel dat de kwaliteit van nieuwe topics op het forum achteruit is gegaan.
[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 05-09-2024 14:42 ]
Nee, enige wat ik persoonlijk wel jammer vind zijn de groeiende hoeveelheden handelaren die erop zitten. Geeft naar mijn idee minder "sfeer". Maar goed ieder z'n ding en zijn voor de rest nette handelaren voor zover ik weet dus dikke prima.
En waar merk je dat dan aan? Wat is er in jouw ogen veranderd?Anoniem: 1735500 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:35:
Vinden jullie ook dat V&A serieus achteruit is gegaan de laatste tijd? Is bijna zo erg als marktplaats of facebook marketplace.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Heb je nog aanvullende informatie? Onderbouwing van waarom je deze conclusie trekt?Anoniem: 1735500 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:35:
Van de paar keer dat ik daar wat heb verkocht of gekocht heb ik allen maar goede ervaringen gehad.
Op basis van je post-history & V&A-feedback, valt niet te herleiden waarom je een open vraag stelt.
Iedereen heeft zo zijn voorkeuren & nadelen van deals opzoeken. Ik heb nog nooit op V&A ook maar 1 lastige klant gehad (of zelf geweest).
Allicht een observatie: 2 van jouw huidige advertenties zijn wel wat kort / bondig / niet helemaal 100% netjes opgesteld. Zal vast een goede reden voor zijn; mogelijk trekt dat ook "verkeerd publiek" aan?
Iedereen heeft zo zijn voorkeuren & nadelen van deals opzoeken. Ik heb nog nooit op V&A ook maar 1 lastige klant gehad (of zelf geweest).
Allicht een observatie: 2 van jouw huidige advertenties zijn wel wat kort / bondig / niet helemaal 100% netjes opgesteld. Zal vast een goede reden voor zijn; mogelijk trekt dat ook "verkeerd publiek" aan?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Precies. Dit is één van de redenen. Niemand wil 21% BTW en gekke verzendkosten betalen op een tweedehands laptop die je aan 25% aankoopt en voor 200% winst verkoopt.Galinsky schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:42:
Nee, enige wat ik persoonlijk wel jammer vind zijn de groeiende hoeveelheden handelaren die erop zitten. Geeft naar mijn idee minder "sfeer". Maar goed ieder z'n ding en zijn voor de rest nette handelaren voor zover ik weet dus dikke prima.
Welke kaart en processor zit je op?Anoniem: 36835 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:41:
Nee, ik vind wel dat de kwaliteit van nieuwe topics op het forum achteruit is gegaan.
tot nu toe nog maar 2 of 3 mensen gehad in het afgelopen 3 jaar of zo die reageren op een advertentie van mij en daarna niks meer van zich laten horen.
Wel wat vaker dat mensen niet reageren terwijl ze wat te koop hebben gezet.
Maar goed.
Altijd nog een betere score dan marktplaats.
7 mensen die reageren op een advertentie van mij in 2 maand tijd en daarna is het stil...
of mensen die nog niet eens 50% bieden van een vraagprijs. (en dan heb je het soms over dingen die 20 euro kosten....)
Wel wat vaker dat mensen niet reageren terwijl ze wat te koop hebben gezet.
Maar goed.
Altijd nog een betere score dan marktplaats.
7 mensen die reageren op een advertentie van mij in 2 maand tijd en daarna is het stil...
of mensen die nog niet eens 50% bieden van een vraagprijs. (en dan heb je het soms over dingen die 20 euro kosten....)
Vrijwel alles wat ik op tweakers V&A plaats, zet ik ook op Marktplaats en vrijwel alles verkoop ik sneller en voor een hogere prijs op Marktplaats dan hier.
Vroeger was het voordeel van V&A dat je er een betere prijs voor kon krijgen en het niet helemaal vol zat met handelaren maar dat is helaas al jaren niet meer zo.
Vroeger was het voordeel van V&A dat je er een betere prijs voor kon krijgen en het niet helemaal vol zat met handelaren maar dat is helaas al jaren niet meer zo.
hoi
1. BVBA's die hier komen en aan 200% de prijs verkopen + btw.g0tanks schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:43:
[...]
En waar merk je dat dan aan? Wat is er in jouw ogen veranderd?
2. Alleen mainstream harware telt nog mee. Zit je niet op laatste intel en rtx tel je niet meer mee. Kijk naar alle iphones die te koop zijn.
3. Mensen reageren niet zo veel meer. Plaatsen advertenties en geven niet eens reacties meer marktplaats praktijken dus.
4. Bijna niemand komt er nog.
5. Teveel gamers hier en mensen die aan gamers te dure hardware willen verkopen. 4de generatie intel setup voor 300€ bijvoorbeeld.
6. Alle "goede doelen" ook zonder enige verificatie zoals "gaat naar de spaarpot van m'n zoontje / arme mensen".
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1735500 op 05-09-2024 15:30 ]
Kijk naar m'n andere reacties.Sentimental-Hat schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:45:
[...]
Heb je nog aanvullende informatie? Onderbouwing van waarom je deze conclusie trekt?
Van de paar keer dat ik daar wat heb verkocht of gekocht heb ik allen maar goede ervaringen gehad.
Los van de winstmarge; het is in NL verboden om prijzen aan consumenten te laten zien zonder BTW. Overigens, een snelle rekenaar, kan met 200% winst ook 2 Euro bedoelen als de inkoop/verkoop-marge 25 cent isAnoniem: 1735500 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:54:
[...]
Precies. Dit is één van de redenen. Niemand wil 21% BTW en gekke verzendkosten betalen op een tweedehands laptop die je aan 25% aankoopt en voor 200% winst verkoopt.
En volgens mij is V&A nog steeds een handelsplatform voor consumenten waar een aantal handelaren hun waren aanbieden; dan is dus de BTW al inbegrepen.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ja maar handelaren hebben veel advertenties. Misschien zijn er niet zoveel maar ze plaatsen wel allemaal 100 advertenties ofzo.MAX3400 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:01:
[...]
Los van de winstmarge; het is in NL verboden om prijzen aan consumenten te laten zien zonder BTW. Overigens, een snelle rekenaar, kan met 200% winst ook 2 Euro bedoelen als de inkoop/verkoop-marge 25 cent is![]()
En volgens mij is V&A nog steeds een handelsplatform voor consumenten waar een aantal handelaren hun waren aanbieden; dan is dus de BTW al inbegrepen.
En wie wil BTW betalen op tweedehands hardware? De hele reden dat mensen tweedehands kopen is omdat het minder kost. Kunnen ze niet gewoon en winkel openen en hier wegblijven?
Wat bedoel je met "niet te herleiden waarom ik een open vraag stel" wat hebben mijn reviews daar mee te doen.MAX3400 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:47:
Op basis van je post-history & V&A-feedback, valt niet te herleiden waarom je een open vraag stelt.
In verband met mijn huidige advertenties. Ik heb ondervonden dat het niet uit maakt of je veel erbij schrijft. Maakt niemand iets uit, niet meer teminste.
Handelaren kan je wegfilteren uit het V&A overzicht.
Ik geloof wel dat V&A formeler is geworden, wat ook wel nodig was. Er waren, vind ik, te veel grijze gebieden waar verdekte handelaren en oneerlijke gebruikers zich in verstopten. De coronatijd was een periode waar criminaliteit zich naar het internet bewoog - ook naar V&A. Dit was een ontwikkeling waar Tweakers iets mee moest doen, en ik denk dat daarom regels scherper zijn geformuleerd en worden gehanteerd. Oplichters gaan naar de platformen toe waar ze het meeste publiek krijgen en de pakkans het laagste is.
Dit komt 'de sfeer' inderdaad niet ten goede, die 'goede oude tijd' ligt achter ons. Oplichters zijn een terugkerend probleem dus de sfeer zal wel zo blijven.
Voor sfeer zou ik naar de forums (of de kroeg) gaan. Ik ga naar V&A om spullen te (ver)kopen, liever wat strakkere sfeer en minder oplichters dan met een glimlach m'n centen kwijt zijn.
Ik geloof wel dat V&A formeler is geworden, wat ook wel nodig was. Er waren, vind ik, te veel grijze gebieden waar verdekte handelaren en oneerlijke gebruikers zich in verstopten. De coronatijd was een periode waar criminaliteit zich naar het internet bewoog - ook naar V&A. Dit was een ontwikkeling waar Tweakers iets mee moest doen, en ik denk dat daarom regels scherper zijn geformuleerd en worden gehanteerd. Oplichters gaan naar de platformen toe waar ze het meeste publiek krijgen en de pakkans het laagste is.
Dit komt 'de sfeer' inderdaad niet ten goede, die 'goede oude tijd' ligt achter ons. Oplichters zijn een terugkerend probleem dus de sfeer zal wel zo blijven.
Voor sfeer zou ik naar de forums (of de kroeg) gaan. Ik ga naar V&A om spullen te (ver)kopen, liever wat strakkere sfeer en minder oplichters dan met een glimlach m'n centen kwijt zijn.
Team anti-scalp - wauw..
Er zijn ook sociale werkplaatsen actief op V&A. Ook die kan je er uit filteren want dat zijn zakelijke gebruikers.Anoniem: 1735500 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:03:
Ja maar handelaren hebben veel advertenties. Misschien zijn er niet zoveel maar ze plaatsen wel allemaal 100 advertenties ofzo.
Ze hebben een winkel geopend, namelijk een webshop.En wie wil BTW betalen op tweedehands hardware? De hele reden dat mensen tweedehands kopen is omdat het minder kost. Kunnen ze niet gewoon en winkel openen en hier wegblijven?
Dat is een grote generalisatie die je argumenten niet sterker maakt. Artikelen die voor zichzelf spreken hoeven geen lappen tekst er bij om verkocht te worden, daar zijn reviews voor. Het kan ook zijn dat foto's 'het hele verhaal' vertellen. Marktplaats-achtige one-liners als beschrijving is voor mij juist een afknapper.Anoniem: 1735500 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:08: Ik heb ondervonden dat het niet uit maakt of je veel erbij schrijft. Maakt niemand iets uit, niet meer teminste.
[ Voor 27% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 05-09-2024 15:46 ]
Team anti-scalp - wauw..
Dat maakt toch in de basis niets uit, een artikel heeft 2de hands de waarde 'wat de gek er voor geeft', maakt het dan uit of de gek aan een consument €300 betaald voor een laptop zonder BTW of dat een handelaar €300 kan vragen inclusief BTW. De 'gek' zal immers niet meer uitgeven dan dat het artikel voor diegene waard is, en of de verkoper dan BTW moet afdragen of niet zal de 'gek' normaliter geen fluit uitmaken.Anoniem: 1735500 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:03:
En wie wil BTW betalen op tweedehands hardware? De hele reden dat mensen tweedehands kopen is omdat het minder kost. Kunnen ze niet gewoon en winkel openen en hier wegblijven?
Je hoeft er niet te kopen? Filteren op maximale prijs en je ziet ze niet meer.Anoniem: 1735500 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:58:
[...]
1. BVBA's die hier komen en aan 200% de prijs verkopen + btw.
Soms komt er echt nog wel eens wat leuks voorbij dat niet meer recent is, gewoon voor de leuk...Anoniem: 1735500 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:58:
2. Alleen mainstream harware telt nog mee. Zit je niet op laatste intel en rtx tel je niet meer mee. Kijk naar alle iphones die te koop zijn.
Na 72 uur mag je een beoordeling schrijven. Daarin kun je aangeven dat de communicatie slecht is. Wanneer de scores dusdanig naar beneden gaan van die gebruikers kun je ze er makkelijker uitfilteren.Anoniem: 1735500 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:58:
3. Mensen reageren niet zo veel meer. Plaatsen advertenties en geven niet eens reacties meer marktplaats praktijken dus.
Kun je dit onderbouwen met cijfers? Als gewone gebruiker van Tweakers heb ik geen inzage in de cijfers waardoor ik deze uitspraak niet kan controleren.Anoniem: 1735500 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:58:
4. Bijna niemand komt er nog.
Zelfde als punt 1: filter instellen op de prijs.Anoniem: 1735500 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:58:
5. Teveel gamers hier en mensen die aan gamers te dure hardware willen verkopen. 4de generatie intel setup voor 300€ bijvoorbeeld.
Je bent niet verplicht om bij iemand te kopen. Wanneer de prijs je niet aanstaat kun je skippen. Is de prijs goed dan is het niet aan jou waar het geld naartoe gaat. Dat iemand een tientje vraagt voor een RJ45 stekkertje is de vrijheid die iemand heeft.Anoniem: 1735500 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:58:
6. Alle "goede doelen" ook zonder enige verificatie zoals "gaat naar de spaarpot van m'n zoontje / arme mensen".
Je kunt je aan alle punten ergeren maar dat lost niets op. Zoek wat je wilt hebben, kijk naar de prijs en beoordelingen en doe er iets mee. Overslaan en verder kijken is ook een optie.
Op basis van de topicstart waar elke vorm van onderbouwing ontbreekt zie ik geen discussiewaarde. Ik ga dit topic daarom sluiten.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.