Vraag

• lood194
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09-2024
Mijn vraag
...
via Whatapp voer ik wel eens een video gesprek met mijn kleinzoon.
mijn vraag is, hoe kan ik dat simpel opnemen en later terug bekijken? de beelden dus :(

de leeftijd speelt ook wel bij mij een beetje een rol (70)

dus... is dit simpel te doen voor een leek?

is er iemand die mij zou willen helpen? :-(

v.g. lood
...

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:02
moet het perse whatsapp zijn ?
want bijvoorbeeld teams heeft het ingebouwd :)

mobiel kan je wel beeld opnemen, geluid is slechter.
op je pc kan je wel makkelijk beeld en geluid opnemen, via externe applicaties.

ik blijf erbij, teams is hier handiger voor :) (en is ook gratis).

[ Voor 56% gewijzigd door 99ruud99 op 05-09-2024 12:51 ]

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:19
Hangt er een beetje vanaf wat voor toestel je hebt.
Bij mijn Pixel 8 Pro heb ik (als je van bovenaf naar beneden swiped) diverse tegels waarvan 1 tegel met de tekst "Schermopname".

Daarmee kan je een opname maken dan wat er op het scherm te zien is.

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9kitAN2O_6W8CBIaTtTludl_4S8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YlWZcmrNp6RTpCDRZqfgQWgL.png?f=fotoalbum_large

Ik weet niet of dit doet wat je bedoeld?

[ Voor 43% gewijzigd door Ad de Jong op 05-09-2024 12:52 ]

Mijn profiel op Discogs

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:21

Umbrah

The Incredible MapMan

offtopic:
Altijd vragen aan een andere partij of ze het goed vinden dat je hen opneemt - zelfs tussen burgers onderling is dit een potentiële privacy schending, zeker binnen familie

Als de scope absoluut Whatsapp is, en niet een tool met ingebouwde opname tooling zoals Teams, dan zul je inderdaad naar screengrabbers moeten kijken; in software (let op accuduur en apps die geen screenshots toelaten kan je ook niet opnemen), of in hardware (extern scherm aan je telefoon met een capture card er tussen).

Let wel op dat audio opnemen niet altijd even lekker gaat omdat het geheel soms als "call" audio presenteert, en omdat een gesprek meestal twee of meer deelnemers heeft, zul je iets moeten bedenken om jezelf ook op te nemen.

Maar wederom:

offtopic:
Denk wel om de privacy, ik heb geen grootouders meer maar zal niet blij zijn als ze mij zomaar opnemen en tantes kennende: zomaar alles op social media zetten
]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

offtopic:
@Umbrah In Nederland mag je een gesprek opnemen als je zelf deelneemt aan dat gesprek. Of dat ethisch is is vers twee, maar aangenomen dat het kleinkind nog (erg) jong is lijkt toestemming aan dat kind vragen me niet heel zinvol. Het gesprek zal ook niet van dusdanig niveau zijn lijkt me. Als je dan toch toestemming wil vragen vraag je het aan de ouders (nogmaals aangenomen dat het een jong kind betreft).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij