Internet in voertuig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• JPkes
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-11-2024
Als je een elektrisch voertuig rijdt, dan heb je heel dikwijls de mogelijkheid om internetgebonden diensten te gebruiken in de wagen.
Maar hoe loopt dit:
- moet dit via een sim-kaart van de wagen zelf?
- of kan dit via bijvoorbeeld je 4/5g van je gsm?
- en als het via een sim-kaart in de wagen moet, is het dan alleen een simkaart van dat merk van wagen of kan je daar ook zelf shoppen tussen verschillende aanbieders?

dank je

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:36
Volgens mij hebben fabrikanten al een simkaart oid ingebouwd, igg in mijn vw heeft connectie zonder mijn telefoon oid.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:02
Ik rij zelf in een Tesla, daar:
- Gaat de data via de Sim-kaart van de wagen zelf
- Maar kun je ook verbinden met wifi hotspot van je telefoon
- Is de simkaart niet zelf te vervangen.
- Het "premium" data abbonement (voor internet radio, en sateliet kaarten) kost 10 euro per maand als ik het goed heb. Zelf heb ik die niet omdat ik DAB+ radio prima vind, en de navigatie incl. file ontwijken het ook zonder doet.

[ Voor 38% gewijzigd door Wirf op 05-09-2024 10:23 ]

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sommige fabrikanten hebben ingebouwde SIM-kaart en daarmee moet/kan je alleen 'hun' diensten afnemen in een subscription-model.

Sommige fabrikanten hebben (ook) een losse SIM-tray waar je dan een losse SIM-kaart in kan stoppen voor je eigen vorm van 4/5G.

Dit heeft overigens weinig te maken met electrisch rijden; je kan al bijna 40 jaar verschillende vormen van connectivity / telefonie af fabriek in auto verkrijgen

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:33
Mijn Ford (benzine, niet EV) heeft ook een data connectie, ergens zit er een SIM kaart van Vodafone in de auto. Wordt gebruikt voor over-the-air updates van navigatie, file info, communicatie met de Ford app op mijn telefoon en als ik een abbo neem op die SIM-kaart bij Vodafone heb ik ook wifi in de auto.

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 05-09-2024 10:55 ]

• Kappie68
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 02-05 12:36
In nieuwe auto's zit tegenwoordig een eSIM i.p.v. een SIM kaart en is dus niet te vervangen door een 'eigen' sim.
Pagina: 1