Heb een MSI Z690 Tomahawk moederbord, daarop aangesloten een Logitech Z906 middels een TOS-link (optisch) kabel.
Wanneer het gene wat ik afspeel (bijv. spotify) geen Dolby Digital / DTS signaal meestuurt, dan hoor ik prima geluid. Zodra ik echter een film (maakt niet uit welke) afspeel mét Dolby/DTS signaal zie ik dat het lampje naar "Decode" springt en gaat knipperen. Het geluid is ook verstoort. Soms een 10-tal seconden stabiel.
Speel ik exact dezelfde film af zonder het Dolby/DTS signaal gaat het probleemloos.
Dezelfde film op mijn media center (welke via HDMI is aangesloten op mijn Sonos receiver) werkt ook prima. 't zit dus écht niet in het gebruikte bestand.
Heb al gepoogd om:
BIOS te updaten naar meest recente versie van 't moederbord.
De MSI audio firmware te updaten
Realtek drivers (van MSI website) te installeren
Windows 11 is ook volledig up to date.
Nieuwe optische kabel aangeschaft
Andere ingang op de Logitech Z906 gebruiken (heeft 2 optische inputs).
Logitech Z906 gereset
Niks helpt.
Herkent iemand dit? Heeft iemand nog iemand een tip wat ik kan proberen?
Heb helaas geen ander device met een TOS link aansluiting om te testen.
En om nou een PCIe geluidskaart te gaan aanschaffen is ook weer zoiets.
Wanneer het gene wat ik afspeel (bijv. spotify) geen Dolby Digital / DTS signaal meestuurt, dan hoor ik prima geluid. Zodra ik echter een film (maakt niet uit welke) afspeel mét Dolby/DTS signaal zie ik dat het lampje naar "Decode" springt en gaat knipperen. Het geluid is ook verstoort. Soms een 10-tal seconden stabiel.
Speel ik exact dezelfde film af zonder het Dolby/DTS signaal gaat het probleemloos.
Dezelfde film op mijn media center (welke via HDMI is aangesloten op mijn Sonos receiver) werkt ook prima. 't zit dus écht niet in het gebruikte bestand.
Heb al gepoogd om:
BIOS te updaten naar meest recente versie van 't moederbord.
De MSI audio firmware te updaten
Realtek drivers (van MSI website) te installeren
Windows 11 is ook volledig up to date.
Nieuwe optische kabel aangeschaft
Andere ingang op de Logitech Z906 gebruiken (heeft 2 optische inputs).
Logitech Z906 gereset
Niks helpt.
Herkent iemand dit? Heeft iemand nog iemand een tip wat ik kan proberen?
Heb helaas geen ander device met een TOS link aansluiting om te testen.
En om nou een PCIe geluidskaart te gaan aanschaffen is ook weer zoiets.