Indeling hardware en applicaties

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamjam
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-01 17:46
1.
Welke opstartschijf zal ik het beste voor Windows 11 gebruiken van de genoemde schijven. 1tb hdd
500 ssd, M2 ssd 265gb. Of zouden alleen 2 schijven aanhouden? Of heel wat anders

2.
Wat raden jullie mij aan waar ik de volgende applicaties op kan installeren? Office21 pro pakket, Adobe en overige basis applicaties?

3
Waar zouden jullie diverse games en programma's installeren

Ik hoop dat ik het duidelijker is. Alvast bedankt

Wat is de beste prioriteitering, efficiënte, werking en indeling van de hardeschijven en applicaties. Met windows 11, office21 pro pakket, diverse games, en werk applicaties.

Betreft desktop
I5 7500
32gb
1tb hdd
500 ssd
M2 ssd 265gb.

Ik zie graag tips en hoe je het zou indelen en waarom?

Groetjes

[ Voor 41% gewijzigd door Jamjam op 05-09-2024 00:03 ]

Beste antwoord (via Jamjam op 05-09-2024 01:03)

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:52

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Jamjam schreef op woensdag 4 september 2024 @ 23:20:
1.
Welke opstartschijf zal ik het beste voor Windows 11 gebruiken van de genoemde schijven. 1tb hdd
500 ssd, M2 ssd 265gb. Of zouden alleen 2 schijven aanhouden? Of heel wat anders

2.
Wat raden jullie mij aan waar ik de volgende applicaties op kan installeren? Office21 pro pakket, Adobe en overige basis applicaties?

3

Wat is de beste prioriteitering, efficiënte, werking en indeling van de hardeschijven en applicaties. Met windows 11, office21 pro pakket, diverse games, en werk applicaties.

Betreft desktop
I5 7500
32gb
1tb hdd
500 ssd
M2 ssd 265gb.

Groetjes
1.
Goed, als je aan deze setup vast wil houden dan zou ik de HDD eruit halen en desnoods in een USB-case prikken voor wanneer je 'm nodig hebt. Grote kans dat die je systeem, zeker in Windows Verkenner, gaat vertragen. Evt. vervangen voor een goedkope 1TB SATA SSD als je die storage nodig hebt en in je systeem wil houden.
2. en 3.
Windows op de 256GB M2, zelfde als je Office en andere applicaties. Mijn Documenten e.d. op de 500GB SSD, games kunnen ook evt op de 500GB.

Afhankelijk van hoe lang je nog met het systeem wil doen en wat je budget toelaat zou ik in elk geval de huidige opslag vervangen door een 2TB (of grotere) M2 NVMe. Ga je ooit naar een nieuw systeem dan kan je die M2 evt meenemen naar dat systeem.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:15
Uhh, zou je je tekst even kunnen lezen en dan opnieuw schrijven wat je nu precies bedoelt?
Je bedoelt welke schijf je als opstartschijf moet gebruiken? De m.2 ssd.
Bedoel je welke applicaties / files je op welke schijf moet zetten?
Zoveel mogelijk op de ssd, de bestanden die je nooit meer gaat openen op de hdd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je geeft geen specificaties dus er is weinig over te zeggen.

Maar: wat denk je zelf dat een goede indeling is? (<--- Lees: Eigen inzet!)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Betreft desktop
I5 7500
32gb
1tb hdd
500 ssd
M2 ssd 265gb.

Groetjes
Al je huidige opslag vervangen door een 2TB M2 NVMe en alles daarop zetten? Scheelt je kabels en je hebt een efficiëntere interface dan SATA.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:15
FooLsKi schreef op woensdag 4 september 2024 @ 23:34:
[...]

Al je huidige opslag vervangen door een 2TB M2 NVMe en alles daarop zetten? Scheelt je kabels en je hebt een efficiëntere interface dan SATA.
150 euro besteden aan een laptop van 7 jaar oud, klinkt niet als een goed idee...
slecht gelezen- het is een desktop, dankje foolski!

Blijft het de vraag wat jamjam nu precies wilt weten.

[ Voor 14% gewijzigd door 99ruud99 op 04-09-2024 23:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

99ruud99 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 23:35:
[...]

150 euro besteden aan een laptop van 7 jaar oud, klinkt niet als een goed idee...
TS geeft aan dat het een desktop is. En voor wat TS ermee lijkt te doen kan zo'n systeem daar weer een goed aantal jaar mee vooruit.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

1.

2.

3

Betreft desktop
I5 7500
32gb
1tb hdd
500 ssd
M2 ssd 265gb.

Groetjes
1.
Goed, als je aan deze setup vast wil houden dan zou ik de HDD eruit halen en desnoods in een USB-case prikken voor wanneer je 'm nodig hebt. Grote kans dat die je systeem, zeker in Windows Verkenner, gaat vertragen. Evt. vervangen voor een goedkope 1TB SATA SSD als je die storage nodig hebt en in je systeem wil houden.
2. en 3.
Windows op de 256GB M2, zelfde als je Office en andere applicaties. Mijn Documenten e.d. op de 500GB SSD, games kunnen ook evt op de 500GB.

Afhankelijk van hoe lang je nog met het systeem wil doen en wat je budget toelaat zou ik in elk geval de huidige opslag vervangen door een 2TB (of grotere) M2 NVMe. Ga je ooit naar een nieuw systeem dan kan je die M2 evt meenemen naar dat systeem.

• Jamjam
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-01 17:46
FooLsKi schreef op donderdag 5 september 2024 @ 00:11:
[...]

1.
2. en 3.

Aha duidelijk. Wellicht is het beter als ik die 1tb hdd weglaat enkel de 500gb ssd toepas met de m2 als opstartschijf. of vervangen voor een 1tb ssd. Voor de optimale alternatief kost wat meer 2tb m2.

Vriendelijk dank.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis eigen inzet en uitzoekwerk. Je mag alles vragen op het forum mits je maar aangeeft wat je zelf gevonden hebt en wat er onduidelijk is. Zie ook de Huisregels. en de standaard template die naar voren komt als je een topic opent.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dicht bij gebrek aan eigen inzet. Het staat je natuurlijk vrij een nieuw topic te openen. Let daarbij op bovenstaande.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.