Glitches G-force 2MX in Win2K , wat te doen??

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Topicstarter
Ik heb dus een Geforce2MX van PalitDaytona, en ik heb onwijze last van glitches sinds ik dit weekeinde ben overgestapt op Win2K .

Voor diegenen die niet weten wat glitches zijn, ik heb een screenshot gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.pdxnet96.com/glitch.jpg

Ik heb inmiddels al diverse drivers (o.a. de nieuwste detonator 4) geprobeerd maar het mag niet baten, ze blijven gewoon terugkomen.
Ik hoef niet uit te leggen dat dit uitermate irritant is!

Voor mijn setup verwijs ik u allen even naar mijn website, daar staat exact wat ik inhoudelijk voor een machine bezit.

Heeft iemand enig idee wat mijn probleem kan zijn en beter nog, wat de oplossing is???

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Verwijderd

Je zou kunnen proberen om AGP4X ff uit te schakelen in je bios..... en als het niet in je bios kan dan kan je ook de via 4-in-1 drivers in normal mode installen.... draait ie ook op agp2X :)

Bij mij heeft dit geholpen..

Succes

• BYM

BYM

Topicstarter
Hmm, vreemd.

Ik heb dat dus ook al geprobeerd in de bios, agp4x mode disablen, echter dat mocht ook niet het probleem verhelpen.

Verwijderd

Ik zou win2000 uninstallen en daarna alles opnieuw installeren en eerst de via 4in1 driver installeren v 4.32 en daarna de displaydriver. Er is denk ik daar iets verkeerd gegaan

• BYM

BYM

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 09:51 schreef ureal het volgende:
Ik zou win2000 uninstallen en daarna alles opnieuw installeren en eerst de via 4in1 driver installeren v 4.32 en daarna de displaydriver. Er is denk ik daar iets verkeerd gegaan
Mijn volgorde van installen is als volgt verlopen:

Als eerste Win2K , vervolgens via 4in1 v4.33,display driver en vervolgens de sblive! 5.1 driver only version.....

Dus ik kan niet geloven dat daar iets verkeerd is gegaan.....(wat de volgorde betreft dan)

Verwijderd

Als je videokaart is overgeklokt zou ik hem ietsje terugklokken. Dit kan je trouwens ook proberen als je hem helemaal niet overgeklokt hebt.

• BYM

BYM

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 14:21 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Als je videokaart is overgeklokt zou ik hem ietsje terugklokken. Dit kan je trouwens ook proberen als je hem helemaal niet overgeklokt hebt.
Ik heb al vaker gehoord dat ik gek ben, maar ik heb hem dus niet overgeklokt. (ja roept u allen maar :-))
Dat terugklokken, hoe doe ik dat, in de bios algeheel lager klokken of is er een manier om alleen de videokaart lager te klokken???

In het laatste geval zou ik graag willen vernemen hoe dit te doen.

Alvast bedankt

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Kijk hier eens: http://www.tweakfiles.com/video/
Vooral Powerstrip is erg bekend en goed.

Verwijderd

Ik heb al vaker gehoord dat ik gek ben, maar ik heb hem dus niet overgeklokt.
Ik ook niet hoor :)

Overkloktooltjes staan in mijn FAQ :
[topic=204235/1/50]

• BYM

BYM

Topicstarter
Hmmm, genoeg stof om eens door te spitten zag ik, ik ga er van het weekeinde wel eens ff naar kijken want ik heb er op dit moment geen tijd voor (sociale verplichtingen suck big time :( )

Mocht dat niet werken ga ik Win XP eens proberen, kijken of dat meer soelaas biedt!

In ieder geval bedankt voor de tips, ik ga ze zeker checken.

• BYM

BYM

Topicstarter
Fuck social obligations.....

Ik heb gisterenavond dat kleine stukje software uitgeprobeerd, NVID!A heet het geloof ik, en dan krijg je iets van vier settings, speed, fast&quality, en quality, en dat verbeterde wel enigzins iets, maar er bleven glitches aanwezig, dus ga ik vanavond powerstrip even proberen, eens kijken wat dat doet.

Ik heb het net al neergehaald en op mijn laptop uitgeprobeerd, ik moet zeggen dat er behoorlijk veel instellingen inzitten, wie weet oh wie weet........!!!

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Beetje een standaard antwoord, maar heb je al hier http://www.geforcefaq.com gezocht naar een oplossing.

• BYM

BYM

Topicstarter
Op donderdag 13 september 2001 16:13 schreef Jake Blues het volgende:
Beetje een standaard antwoord, maar heb je al hier http://www.geforcefaq.com gezocht naar een oplossing.
Ik heb net het pdf-je doorgelezen (pfff, 70 pagina's), en ik ben een stukje tegengekomen wat melding maakt van mijn probleem, wat volgens artikel te maken heeft met AGP aperture size, dus ik ga dat ook even uitproberen vanavond.

I.i.g. bedankt voor de tip, ik neem hem ff mee....
Wat ik alleen niet kan begrijpen is dat ik er onder Win98se helemaal geen problemen mee heb gehad, en nu met het installeren van W2k heb ik glitches, vage shit.

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op woensdag 12 september 2001 07:42 schreef BYM het volgende:
Voor mijn setup verwijs ik u allen even naar mijn website, daar staat exact wat ik inhoudelijk voor een machine bezit.
Ik dacht, laat ik ff op die site van je kijken... Mijn eerste reaktie... huh, ben ik op een site van loodgieters terecht gekomen of zo?!?! Mooi man, zo'n waterkoeling!!!

PS: heb je toevalling ook een overzichtsfoto, dus eentje genomen vanaf de zijkant waarbij het totaal zichtbaar is

• BYM

BYM

Topicstarter
Op donderdag 13 september 2001 19:22 schreef Jake Blues het volgende:

[..]

Ik dacht, laat ik ff op die site van je kijken... Mijn eerste reaktie... huh, ben ik op een site van loodgieters terecht gekomen of zo?!?! Mooi man, zo'n waterkoeling!!!

PS: heb je toevalling ook een overzichtsfoto, dus eentje genomen vanaf de zijkant waarbij het totaal zichtbaar is
offtopic:
Ghehe, ja dat hebben wel meer mensen gezegd als reaktie ja ;)
De plaatjes heb ik ff hier en hier neergezet, dit is tenslotte niet een topic over mijn waterkoeling, deze twee plaatjes zijn trouwens op verzoek net genomen, want inderdaad had ik die nog niet nee.
Morgen ga ik een 1400 AYHA Y kopen, en daar is deze koeling perfekt voor, dat weet ik wel!

Goed, ik heb net powerstrip geinstalleerd, en inderdaad was het een kwestie van terugklokken, geheugen in dit geval, rare zaak in deze.......

Engine clock - 174.01 (staat standaard zo)
Memory clock - 164.01 (stond op 166, fucking laag dus ???)
Kan ik nu zeggen dat mijn kaart niet echt goed is omdat hij niet over te klokken is????

Ik heb het probleem dus kunnen verhelpen dankzij dit draadje en diegenen die een mogelijke oplossing als antwoord hebben gepost, geweldig, mijn dank is groot!!!!

edit:

engine weer teruggeclocked en typo's

• BYM

BYM

Topicstarter
Goed, mijn probleem is dus verholpen, wat ik alleen niet begrijp is dat W2K schijnbaar de settings iets aggressiever instelt dan W98, want bij W98 had ik dus nergens last van...

Pagina: 1