Toon posts:

Mijn computer herkent mijn Processor niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie wil mij helpen..Alweer vraagt men nu af ja sorry maar zoveel weet ik ook niet en denk dat het bij jullie wel zou lukken met oplossen maargoed.ik steek van wal..

Vannacht had ik wat probleempjes met me geheugen dan ik nu zelf heb opgelost.maar nu heb ik daarna mijn Processor vervangen een Pentium 111 450 mhz door een Processor van Pentium 111 600 mhz maar in me bios kan ik niks vinden met het instellen ervan..en hij geeft gewoon 450 weer op de irc stats..Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit doe zonder iets te verneuken.ik hoop op jullie medewerking..

Bij voorbaat dank..

Greetz TiMbEr

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
je cpu staat waarschijnlijk op de 100 FSB en moet op de 133 FSB halen

als je een p3 600EB hebt gehaalt dus

reken maar uit
4,5 x 100 = 450 Mhz
4,5 x 133 = 600 Mhz

Verwijderd

Oud Bios dan nog geen mp setting boven 4.5 herkend? In dat gerval -> BIOS flash

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat moet ik dus doen?

Bios flashen?
hoe? leg uit please

• happy3736
Op woensdag 12 september 2001 07:22 schreef TiMbEr het volgende:
Dus wat moet ik dus doen?

Bios flashen?
hoe? leg uit please
ik zou eerst eens gaan kijken of je cpu niet op de 133 Mhz bus moet gaan lopen

zoja mobo op 133 bus zetten als het mobo dat ondersteunt

geef eens meer specs van je config

Verwijderd

Topicstarter
Zoals..zeg mij wat je moet weten dan zeg ik je het ...

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:35

FFF

Ok, zal het ff zeggen:

Je zoekt uit of je nieuwe cpu een p3 600E is of een 600EB
In het geval van de E Zou je een bios flash kunnen proberen, zodat hij ook een hogere multiplier ondersteund, die moet dan van 4,5 hoe hij bij de vorige cpu stond naar 6 worden gebracht, maar bij de p3 gaat dat automatschi en niets aan in te stellen.
Blijkt dat je cpu een 600EB is, dan betekend dat dat je moederbord op een fsb van 133 Mhz moet draaien. Dit werkt meestal, door in de bios te zoeken, naar FSB ofzo, daar staat hij nu op 100, dat moet dus 133Mhz worden. Hoewel ik niet veel verstand van intel mobo's heb, werkt het waarschijnlijk door middel van gewoon ff page up of page down in de bios drukken, en dat verrander je hem zo. Werkt dat niet, dan kun je in je moederbord boekje kijken naar een jumper setting ofzo. Maar weet niet of dat ook bij jouw mobo opgaat. Verder heb je ook hier de mogelijkheid dat een bios flash helpt, maar dat is onwaarschijnlijk. Een grotere mogelijkheid is dan nog dat je Mobo geen 133 Mhz fsb ondersteund, en dan krijg je je CPU dus niet hoger als 450, en dan zul je moeten proberen je 600EB voor een 600E te ruilen. Verder is Het dus grotendeels afhankelijk wat voor Mobo je hebt, (moederbord dus, weet niet of je hier vaker komt :D ) Geef hiervan de info ff en dat maakt het een stuk duidelijker :D Bios flashen gaat soms niet zo lekker zeker niet als je er weinig vertrouwen in hebt en het nog nooit gedaan hebt.

Kortom zoek uit wat voor moederbord je hebt, en of je een E of EB hebt.
Dan kunnen we misschien verder helpen.

Bijkomend is dat je 133Mhz geheugen moet hebben (dus pc133 SD ram) Vaak haalf pc100 het niet op 133 Mhz. Als ej maar 100 Mhz heb kun je beter ook gaan kijken voor een 600E of nieuw geheugen kopen.

Suc6 ermee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff mijn bios bekeken maar ik kan daar niks vinden van een fsb..En hoe ik dat andere uit moet zoeken weet ik ook niet..dus bedankt voor je hulp maar het werkt nog steeds niet:'(:'(

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

Je kijkt even naar je CPU. Op de bovenkant van dat zwarte hoesje staat een combinatie van getallen/letters. Daar staat iets als
code:
1
600/256/100 of 600/256/133

Zeg even welke het is :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb gekeken en er staat

600b/512/133

Dus wat moet ik nu doen?

Help me please

• FFF

FFF

je hebt blijkbaar een katmai, 133 FSB maar ik heb je een icq bericht gestuurd, daarna mijn icq# dus help ik wel ff.

[Lulligmode] PS zie mijn sig. :D [/lulligmode]

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:44

Tarin

Just plain weird.

Op woensdag 12 september 2001 15:51 schreef FFF het volgende:
[...]
[Lulligmode] PS zie mijn sig. :D [/lulligmode]
[Lulligmode] En bakken een eitje :P[/Lulligmode]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• FFF

FFF

Op woensdag 12 september 2001 16:06 schreef Tarin het volgende:

[..]

[Lulligmode] En bakken een eitje :P[/Lulligmode]
Daar ga ik graag op in, leg jij je hand maar eens op een p4 core :D })

• FFF

FFF

Verder is het probleem duidelijk, Hij heeft een BX chipset, gezien er weinig BX chipsets zijn die 133 Mhz ondersteunen geef ik heb weinig kans maar check ff de specificatie voor de zekerheid.

• happy3736
Op woensdag 12 september 2001 16:11 schreef FFF het volgende:
Verder is het probleem duidelijk, Hij heeft een BX chipset, gezien er weinig BX chipsets zijn die 133 Mhz ondersteunen geef ik heb weinig kans maar check ff de specificatie voor de zekerheid.
het is juist andersom de meeste BX borden ondersteunen de 133 FSB wel

• FFF

FFF

Op woensdag 12 september 2001 16:15 schreef happy3736 het volgende:

[..]

?? juist niet volgens mij, en volgens de site van MSI dus ook niet...

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

Op woensdag 12 september 2001 16:15 schreef happy3736 het volgende:

[..]

De BX gaat officieel tot 100 mhz fsb, vele kunnen sneller, maar andere (oudere revisies) kunnen de 133mhz fsb niet aan.
(Like mine :()

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 16:55 schreef Tweakertje het volgende:

[..]

De BX gaat officieel tot 100 mhz fsb, vele kunnen sneller, maar andere (oudere revisies) kunnen de 133mhz fsb niet aan.
(Like mine :()
Maar sommige kunnen het wel,ookal staat het niet in de specs dus je zou het kunnen proberen.

• FFF

FFF

Op woensdag 12 september 2001 16:57 schreef TweakerJager het volgende:

[..]

Maar sommige kunnen het wel,ookal staat het niet in de specs dus je zou het kunnen proberen.
Jepz, dat is wel zo, maar die van hem draait nu gewoon op
4,5 x 100 ipv 4,5 x 133.

En de specs geven ook aan dat het niet kan, dus je mag wel aannemen dat het niet gaat werken.

Verder zijn er wel BX-en die het kunnen maar veel dus niet.

Verwijderd

Heb zelf een P2B-F (440BX) mobo en ben van celly 466 naar P3 600 gegaan. Mijn pc draait nu op 133 ipv 100. Hoewel de 440BX dit niet officieel ondersteund werkt het allemaal prima...
Succes

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:10

Predator

Suffers from split brain

Kijk eens in je mobo handboek als je mobo op 133mhz kan ( zij het al of niet officieel )
Vaak kan je een mobo FSB een stuk hoger zetten maar kan je dan probs krijgen met je chipset ( crashes en wat nog )

Je kan het maar es proberen :) Veel kans dat ie lekker loopt zonder problemen.
Kan je je mobo niet op 133mhz laten draaien dan die PIII 600 omruilen voor een 100mhz fsb exemplaar.

( Dit in het geval je de multiplier niet op 6 kan zetten natuurlijk )

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1