Ervaring Grohe Rainshower Inbouwdeel met Ecojoy (26484000)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.klaassen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 09:20
Beste Tweakers,

Ik heb al even op het forum gezocht maar kon zo snel geen antwoord vinden op mijn vraag.
Wij zijn bezig met de verbouwing van onze woning. We hebben onder andere gekozen voor de Adlar 6kw warmtepomp met de Atlantic 270l warmtepompboiler.
Voor de badkamer kiezen wij voor een dubbele regendouche 26067AL0 en om te voorkomen dat de 270l er binnen no-time doorheen gejaagd is overwegen wij het bijpassende inbouwdeel met ecojoy 26484000 (9,5l/min) ipv de 26483000. De vraag, is het nodig om de waterbesparende variant te nemen en heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lol, ik heb zelf de Ecojoy functie uit mijn Grohtherm 1000 Performance thermostaatkraan gehaald omdat ik zelf wel bepaal hoe ver ik mijn douchekraan openzet. De Ecojoy functie bij deze kraan zorgt er puur voor dat ie stopt na een kleine draai aan de kraan waarna je vervolgens op een knopje moet drukken om hem verder te kunnen draaien. Persoonlijk snap ik niet waarom er uberhaupt waterbesparende functies bestaan, maargoed dat zal aan mij liggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.klaassen
Ik denk niet dat het inbouwdeel van de douchekop een knopje heeft, die functie zit volgens de beschrijving echt in dat deel. Ik denk dus dat deze standaard een minder water geeft en dat je dus niet zelf kan kiezen. Als het eenmaal inbouwt is, vervang je het ook niet zo 123.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick P
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 27-09 10:36
Dag,

Ben je nog meer te weten gekomen over de ecojoy 26484000? Heb je deze inmiddels aangeschaft? Ik ben me op dit moment aan het oriënteren voor een regendouche met ecojoy 26484000 en vraag me af of deze voldoende water geeft in combinatie met de door Grohe voorgestelde douchekoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.klaassen
Het is nu geïnstalleerd, maar verbouwing is nu nog bezig maar verwacht volgende maand te kunnen testen. We hebben uiteindelijk voor de waterbesparende variant gekozen mede omdat we een warmtepompboiler hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick P
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 27-09 10:36
Oke bedankt. Succes met de verbouwing. Zou je een berichtje kunnen plaatsen t.a.v. je bevindingen met de waterbesparende variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 20:54

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Tsja, een dubbele regendouche en zuinig doen met je buffervat zijn wel tegenstrijdig.

Wordt je niet veel blijer van een goede (ouderwetse) douchekop in deze? Ik persoonlijk snap de regendouche hype niet zo.

En: heb je een doucheput WTW voorzien? dat scheelt namelijk zo maar 40% van je warmwater verbruik

[ Voor 8% gewijzigd door AtomicShockwave op 24-11-2024 20:47 ]

Pagina: 1