Vraag hypotheek/overbruggen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:00
Hi all,

Wij hebben een nogal dringende vraag waar wij ons behoorlijk zorgen over maken en misschien kan iemand in Jip en Janneke taal uitleggen hoe de vork in de steel steekt. Bedragen zijn fictief en niet de daadwerkelijke bedragen.

Situatie:

Huis gekocht voor 390k. Passeren november.

Huis verkocht 410k. Passeren december.

Huidige hypotheek 330k. Nemen we mee.

Huidige maandlasten €1000. Met aanvullende hypotheekdeel a 60k €1200.

Tot zover de duidelijkheid. In onze beleving hebben wij met bovenstaande bedragen een overwaarde van 80k (verkoop woning minus huidige hypotheek). Voor de aankoop van de nieuwe woning is een overbrugging nodig, omdat ons huis later passeert, logisch.

Nu zat ik met de assistente van de adviseur te praten en gaf ik duidelijk aan dat de bedoeling is dat wij de volledige overwaarde gestort krijgen minus de kosten koper, zeg 60k. Dit hebben wij nodig voor keuken, badkamer etc. Nu zegt zij; Ja maar je moet de overbrugging ook aflossen a 60k (voorbeeld), maar dan is de som uiteindelijk €0. Dit lijkt mij niet te kloppen of wij begrijpen het verkeerd. Immers heeft de adviseur duidelijk gezegd je gaat €200 per maand meer betalen voor een hypotheek a 390k. Ik hoef die 60k toch niet direct terug te betalen?

Wat gaat hier mis en ALS het daadwerkelijk zo is. Hoe lossen we dit op? Een van de huizen eerder of later passeren? Er ligt al akkoord op de verbouwing namelijk op aanraden van onder andere de adviseur.

SiberischeHusky

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:46
Ga terug naar je adviseur om daar de duidelijkheid te krijgen. Ik denk dat het forum hier niet de juiste plek voor is.

Gewoon even open kaart met ze spelen dat je het niet begrijpt en dan komt het vast allemaal goed :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Een overbruggingshypotheek is precies dat, een overbrugging. Je krijgt het geld om je nieuwe huis te kopen voor het jouwe is verkocht. Het moment dat jouw huis is verkocht betaal je de overbruggingshypotheek volledig af.

Meestal heb je rond de 6 maanden om hem af te betalen, maar hoe sneller je dat doet, hoe minder rente je betaalt.

Je hypotheek is 330k, nieuwe huis kost 390k. 60k = overbrugging.
Je verkoopt je huis voor 410k, daarvan is 390k voor de overbrugging en 20k is dan nog over.

[ Voor 40% gewijzigd door SmurfLink op 04-09-2024 18:39 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
LuisjeNL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:36:
Ga terug naar je adviseur om daar de duidelijkheid te krijgen. Ik denk dat we forum hier niet de juiste plek voor is.

Gewoon even open kaart met ze spelen dat je het niet begrijpt en dan komt het vast allemaal goed :)
Uiteraard dat is morgen :)

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
SmurfLink schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:37:
Een overbruggingshypotheek is precies dat, een overbrugging. Je krijgt het geld om je nieuwe huis te kopen voor het jouwe is verkocht. Het moment dat jouw huis is verkocht betaal je de overbruggingshypotheek volledig af.
En wat is de oplossing? Ons huis eerder passeren?

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
SmurfLink schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:37:

Meestal heb je rond de 6 maanden om hem af te betalen, maar hoe sneller je dat doet, hoe minder rente je betaalt.
Wij kunnen dat huis gewoon betalen met een hogere hypotheek die €200 namelijk en wij willen helemaal geen 60k betalen maar gewoon iets hogere maandlasten. Dat is ook met hem gecommuniceerd

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Overbrugging is een tijdelijke hypotheek op je huidige huis. Die los je dus af zodra je je huis overdraagt. Wat overblijft is je nieuwe huis, de hypotheek die je meeneemt en je extra hypotheekdeel.

Passeerdatums aanpassen heeft geen zin.

Kortom, check wat je na het hele traject aan hypotheken overhoudt.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
CryptoNL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:39:
[...]

Wij kunnen dat huis gewoon betalen met een hogere hypotheek die €200 namelijk en wij willen helemaal geen 60k betalen maar gewoon iets hogere maandlasten. Dat is ook met hem gecommuniceerd
Ik heb mijn post aangevuld. Je kan een overbrugging niet in een gewone hypotheek financieren, gezien het geen daadwerkelijk object als onderpand heeft. Het is een tijdelijke lening tot de bank z'n geld krijgt. Die moet je hoe dan ook afbetalen. Ik heb mijn vorige post uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
SmurfLink schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:41:
[...]

Ik heb mijn post aangevuld. Je kan een overbrugging niet in een gewone hypotheek financieren, gezien het geen daadwerkelijk object als onderpand heeft. Het is een tijdelijke lening tot de bank z'n geld krijgt. Die moet je hoe dan ook afbetalen. Ik heb mijn vorige post uitgebreid.
Ik begrijp je. Wat wij willen is overwaarde uitcashen, verbouwen en 60k meer hypotheek. That's it. Hoe lossen we dit op? Ons huis eerder passeren?

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:45

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

CryptoNL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:38:
[...]

En wat is de oplossing? Ons huis eerder passeren?
Dat maakt niet uit.

Maar wat ik niet snap in jou redenering is dat je voorbij lijkt te gaan aan de hypotheek van je nieuwe huis. Die is toch 390k?

Als jij nu enkel de hyptheek van 330k meeneemt en geen aanvullende hypotheek (GEEN overbruggingscrediet) van 60k hebt dan moet je inderdaad die 60k direct betalen uit je overwaarde.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
SmurfLink schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:41:
[...]

Ik wil het niet ingewikkelder maken, maar je oude huis is het onderpand. Daarom wil de bank ook dat je je overbruggingshypotheek aflost bij de overdracht. Verder, een overbruggingshypotheek is typisch 80-90% van de waarde van je oude huis.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just smile
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:29
Oftewel een hogere hypotheek afsluiten op de nieuwe woning (40k meer). Dan ben je er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
m-vw schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:43:
[...]

Dat maakt niet uit.

Maar wat ik niet snap in jou redenering is dat je voorbij lijkt te gaan aan de hypotheek van je nieuwe huis. Die is toch 390k?

Als jij nu enkel de hyptheek van 330k meeneemt en geen aanvullende hypotheek (GEEN overbruggingscrediet) van 60k hebt dan moet je inderdaad die 60k direct betalen uit je overwaarde.
Ik wil die 60k aan nieuwe hypotheek. Dus extra deel snap je? Hoe komt hij anders aan die €200 p maand meer?

SiberischeHusky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
CryptoNL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:42:
[...]

Ik begrijp je. Wat wij willen is overwaarde uitcashen, verbouwen en 60k meer hypotheek. That's it. Hoe lossen we dit op? Ons huis eerder passeren?
Dat kan niet. Dan had je het nieuwe huis niet moeten kopen. Je hebt daar nu een hypotheek voor afgesloten en het verschil daartussen zal toch echt ergens vandaan moeten komen. Je hebt een overwaarde van 20k, geen 60k. Die 60k is je overbruggingshypotheek, het verschil in waarde tussen de oude en de nieuwe hypotheek, en die betaal je af. Je nieuwe hypotheek is 390k. Je verkoopt je oude huis voor 410. 20k verschil, geen 60k.

[ Voor 21% gewijzigd door SmurfLink op 04-09-2024 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:42
Je houd een uiteindelijke hypotheek van zeker 390k plus kosten koper waarschijnlijk. Je hebt 410k gevangen en houd daar dus slechts 20k van “over”. Die 390k heb je nodig van de bank en komt dus deels uit je overwaarde. Wat jij wil is een extra lening a 40k ongeveer bovenop je nieuwe woning. Dat betekend dat je dat volgens mij moet regelen. (En dan hopen dat je taxatie in orde is om dat te halen)

[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 04-09-2024 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

CryptoNL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:45:
[...]

Ik wil die 60k aan nieuwe hypotheek. Dus extra deel snap je? Hoe komt hij anders aan die €200 p maand meer?
Morgen gewoon bellen. Misschien is er intern een miscommunicatie.

Maar normaal heb je dit toch gewoon op papier?
Ik heb zelf gewoon netjes een overzicht met alle hypotheekdelen en het crediet specifiek benoemd.

[ Voor 5% gewijzigd door m-vw op 04-09-2024 18:48 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just smile
CryptoNL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:45:
[...]

Die 200 euro meer is het verschil van je huidige hypotheek (330k) en je nieuwe hypotheek (330k + 60k). Dus feitelijk voor de hypotheek a 60k betaal je 200 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
m-vw schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:47:
[...]

Morgen gewoon bellen.

Maar normaal heb je dit toch gewoon op papier?
Ik heb zelf gewoon netjes een overzicht met alle hypotheekdelen en het crediet specifiek benoemd.
Ja gaan we ook doen.

@GeeMoney Ik wil een hypotheek van 390k en dat het niet uit de overwaarde komt that's it oftewel de huidige aanvullen met een extra deel van 60k voor xxx p maand. DAT was ook zo besproken. Dat is ook volgens mij de reden waarom we €200 meer gaan betalen. Hypotheek wordt 390k dan.

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Just smile schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:48:
[...]

Die 200 euro meer is het verschil van je huidige hypotheek (330k) en je nieuwe hypotheek (330k + 60k). Dus feitelijk voor de hypotheek a 60k betaal je 200 euro per maand.
Let op. Dit zou zomaar voor het crediet kunnen zijn en niet voor het extra hypotheekdeel.

Maar nogmaals, dit hoor je gewoon op papier te hebben.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
[...]

Dat snap ik, maar hoe de fuck komen we dan bij 80k overwaarde. Dan heeft hij ons echt slecht ingelicht en dit is niet de eerste x dat ik via hem een huis koop.

SiberischeHusky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

CryptoNL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:51:
[...]

Dat snap ik, maar hoe de fuck komen we dan bij 80k overwaarde. Dan heeft hij ons echt slecht ingelicht en dit is niet de eerste x dat ik via hem een huis koop.
Overwaarde heeft puur betrekking op je huidige huis.
410k-330k=80k, maar omdat je nieuwe huis geen 330k maar 390k kost houdt je maar 20k over.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
[...]

Snap ik en dit is correct. Alleen ik heb duidelijk gezegd; 410-330 = 80k dat storten ze naar ons en wij nemen een hypotheek van 390k.

SiberischeHusky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
CryptoNL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:49:
[...]

Ja gaan we ook doen.

@GeeMoney Ik wil een hypotheek van 390k en dat het niet uit de overwaarde komt that's it oftewel de huidige aanvullen met een extra deel van 60k voor xxx p maand. DAT was ook zo besproken. Dat is ook volgens mij de reden waarom we €200 meer gaan betalen. Hypotheek wordt 390k dan.
Maar luister.
Ongeacht je oude hypotheek.
Je koopt een woning van 390k en je verkoopt een woning voor 410k. Waar haal jij die 60k vandaan?
Ik zie er maar 20. Daarnaast is je oude hypotheek dus goed voor 330k maar je hebt gekocht voor 390k. Daar kom je dus 60k tekort. Je hebt 80k meer gevangen voor je oude woning maar de bank heeft daar dus 60k van nodig om überhaupt je nieuwe woning te financieren. (Zij hebben dat nu overbrugt voor je).
Ik verwacht ook dat die 200,- per maand dus die 60k is. Dat is dus je feitelijke nieuwe totale hypotheek a €1200,- per maand.
Vervolgens krijg je straks nog ongeveer 20k gestort en jij wilt daar 40k extra bij hebben voor verbouwingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

CryptoNL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:53:
[...]

Snap ik en dit is correct. Alleen ik heb duidelijk gezegd; 410-330 = 80k dat storten ze naar ons en wij nemen een hypotheek van 390k.
We vallen in herhaling:
1. Morgen bellen.
2. Wat heb je op papier?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
m-vw schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:53:
[...]

410k-330k=80k, maar omdat je nieuwe huis geen 330k maar 390k kost houdt je maar 20k over.
Waarom hou ik 20k over? Ik ben toch niet verplicht dat terug te storten? Wij willen geen aanslag van 60k maar die 60k verwerkt hebben in hogere maandlasten

SiberischeHusky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 12:26

SambalBij

We're all MAD here

m-vw schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:53:
[...]

Wanneer de hypotheek 330K zou blijven heb je gelijk;
Echter, toch niet wanneer je (zoals TS duidelijk stelt) dat verschil van 60K óók financieert in een apart hypotheekdeel?

Hij eindigt zometeen met een huis van 390K, met een hypotheek van 390K...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
SambalBij schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:56:
[...]

Echter, toch niet wanneer je (zoals TS duidelijk stelt) dat verschil van 60K óók financieert in een apart hypotheekdeel?

Precies dit

SiberischeHusky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Just smile
CryptoNL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:54:
[...]

Waarom hou ik 20k over? Ik ben toch niet verplicht dat terug te storten? Wij willen geen aanslag van 60k maar die 60k verwerkt hebben in hogere maandlasten
Een overbruggingskrediet ben je wel degelijk verplicht om af te betalen. Overleg morgen met de adviseur, die zal komen met 40K extra hypotheek en een hogere hypotheeklast zodat jullie de verbouwing van 60K kunnen betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

CryptoNL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:54:
[...]

Je geeft geen antwoord op de belangrijkste vraag: Wat heb je op papier staan?

Want daar hoort het gewoon duidelijk omschreven te zijn. Een overbruggingscrediet wordt echt wel anders genoemd dan een extra hypotheekdeel.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Just smile schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:57:
[...]

Een overbruggingskrediet ben je wel degelijk verplicht om af te betalen. Overleg morgen met de adviseur, die zal komen met 40K extra hypotheek en een hogere hypotheeklast zodat jullie de verbouwing van 60K kunnen betalen.
Overbrugging is toch enkel verplicht als je eerst koopt en dan verkoopt? Dan zouden we het kunnen oplossen door ons huis eerder te laten passeren toch? Die 60k die we extra nodig hebben moet een hypotheekdeel worden inderdaad. Hij gaf duidelijk aan voor het nieuwe huis ga je 200 meer betalen want we hebben 60k hypotheek extra nodig.

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
m-vw schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:57:
[...]

Want daar hoort het gewoon duidelijk omschreven te zijn. Een overbruggingscrediet wordt echt wel anders genoemd dan een extra hypotheekdeel.
Rustig aan daarvoor moet ik even zoeken :)

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

[...]

Hij stelt het wel duidelijk, maar weet het eigenlijk toch niet zeker. Anders had hij/zij dit topic niet gestart.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
[...]

Het is verwacht ik een overbruggingskrediet en geen extra hypotheekdeel (want dan had hij nooit de nieuwe woning aan kunnen kopen omdat al het geld nog vast zat in de stenen van zijn oude woning) doordat het een overbruggingskrediet is is de bank dus zeker op een verkoop van een object met verplichting die af te lossen in het totale krediet die weer onderbouwd is met een taxatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
m-vw schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:57:
[...]

Er staat overbruggingskrediet inderdaad in het rekenvoorbeeld. Dan snap ik het niet, want we kunnen dat nieuwe huis makkelijk dragen qua maximum hypotheek etc. Hoe dit op te lossen? Overbrugging schrappen, eigen huis eerder passeren? We willen gewoon een hypotheekdeel van 60k.

SiberischeHusky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:57
Oplossing is allang gegeven. Je moet met je adviseur in gesprek. Period.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Homer-Simpson schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:04:
Oplossing is allang gegeven. Je moet met je adviseur in gesprek. Period.
Sowieso maar kan mij voorstellen dat er meer mensen ervaring mee hebben en anders gaat de adviseur de badkamer betalen, halleej! :P

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

CryptoNL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:02:
[...]

Er staat overbruggingskrediet inderdaad in het rekenvoorbeeld. Dan snap ik het niet, want we kunnen dat nieuwe huis makkelijk dragen qua maximum hypotheek etc. Hoe dit op te lossen? Overbrugging schrappen, eigen huis eerder passeren? We willen gewoon een hypotheekdeel van 60k.
Bellen en een afspraak maken.
Dan moet je hypotheekaanvraag aangepast worden.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
m-vw schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:05:
[...]

Bellen en een afspraak maken.
Dan moet je hypotheekaanvraag aangepast worden.
Gaan we doen. Aanvraag aanpassen naar extra deel begrijp ik het goed?

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

CryptoNL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:05:
[...]

Gaan we doen. Aanvraag aanpassen naar extra deel begrijp ik het goed?
Ja.

Je zal dan tijdelijk nog wat extra maandlasten hebben totdat het crediet is afgelost.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
m-vw schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:06:
[...]

Ja.

Je zal dan tijdelijk nog wat extra maandlasten hebben totdat het crediet is afgelost.
Minder dan toch? Overbrugging heeft een hogere rente dan mijn hypotheek. 3,8 vs 5,8

SiberischeHusky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
Extra deel kan. Maak alvast een begroting van je verbouwing want dat gaat je adviseur mogelijk vragen om de aanvraag goed te keuren. Besef je wel dat je mogelijk minder recht op hypotheekrenteaftrek hebt indien je jouw overwaarde niet in je nieuwe woning investeert. Lees je goed in over de bijleenregeling op de site van de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Homer-Simpson schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:08:
Extra deel kan. Maak alvast een begroting van je verbouwing want dat gaat je adviseur mogelijk vragen om de aanvraag goed te keuren. Besef je wel dat je mogelijk minder recht op hypotheekrenteaftrek hebt indien je jouw overwaarde niet in je nieuwe woning investeert. Lees je goed in over de bijleenregeling op de site van de belastingdienst.
HRA I know. Is niet zo boeiend net €100 p maand ofzo

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

CryptoNL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:07:
[...]

Minder dan toch? Overbrugging heeft een hogere rente dan mijn hypotheek. 3,8 vs 5,8
Je betaalt tijdelijk voor het crediet en 60k extra hypotheek.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:17
CryptoNL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:04:
[...]

Sowieso maar kan mij voorstellen dat er meer mensen ervaring mee hebben en anders gaat de adviseur de badkamer betalen, halleej! :P
Als er iemand is met ervaring qua nieuwe woningen kopen dan ben jij het wel dus dit topic verbaast mij enigszins ;)

En die adviseur zal het qua kennis aardig dichtgetimmerd hebben, dus kleine kans dat die je badkamer gaat betalen :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
m-vw schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:09:
[...]

Je betaalt tijdelijk voor het crediet en 60k extra hypotheek.
Even ter aanvulling citaat uit de laatste mailwisseling richting ons;

Voor iedere 10k ga je ongeveer 30-40€ p maand meer betalen, aangezien jullie 60k meer hypotheek nodig hebben komen we uit op €200.

Meer hypotheek staat er letterlijk. Ik hoor het morgen wel.

SiberischeHusky

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mrottjers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-05 16:13
Laat mij een poging doen.

Je hebt nu een hypotheek van 330K en je oude huis brengt 410 op. Overwaarde 80K.

Je koopt een nieuw huis voor 390K. Daarvoor wil je de oude hypotheek van 330K meenemen en een nieuwe financiering van 60K afsluiten. Totaal 390K.

Op het moment dat je je nieuwe huis transporteert zal er een nieuwe hypotheek van 330K op gevestigd worden. Deze nieuwe hypotheek heeft dezelfde voorwaarden als je oude hypotheek. Hiermee wordt je oude hypotheek afgelost. Daarnaast komt er een nieuw leningdeel van 60K tegen de nieuwe voorwaarden. Totaal 390K.

Op dat moment heb je dus 330K(oude hypotheek) plus 330K + 60K (nieuwe hypotheek delen) schuld. Totaal 720K.

Omdat de bank niet gek is laten ze je niet 2 hypotheken met, waarschijnlijk, voordelige voorwaarden houden dus lossen ze de 330K van de oude hypotheek af op het moment dat de nieuwe verstrekt wordt. En nemen een overbruggingshypotheek tegen ongunstige voorwaarden op je oude huis, in jouw geval waarschijnlijk ook van 330K.

Vervolgens transporteer je je oude huis. De notaris ontvangt 410K voor jou. Hiervan gaat 330K naar de hypotheeknemer van de overbrugging. De rest worden kosten van betaald en wat over blijft krijg jij. Waarschijnlijk ongeveer 75-78K.

Overigens is het niet gebruikelijk dat de bank je overwaarde financiert. Meestal zeggen ze dat je dit voor de aanschaf van de nieuwe woning moet gebruiken. Dus als dit bij jou wel het geval is zijn daar speciale afspraken over gemaakt en zou je dit m.i. weten. Let op dat over dit hypotheekdeel geen renteaftrek geldt.

Bel je adviseur!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Just smile
CryptoNL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:19:
[...]

Even ter aanvulling citaat uit de laatste mailwisseling richting ons;

Voor iedere 10k ga je ongeveer 30-40€ p maand meer betalen, aangezien jullie 60k meer hypotheek nodig hebben komen we uit op €200.

Meer hypotheek staat er letterlijk. Ik hoor het morgen wel.
Dat is precies het punt. Je hebt in totaal 390K nodig om je nieuwe woning te kunnen financieren.

330K heb je al, dat is je huidige hypotheek. Dan heb je nog ergens 60K nodig om alleen de nieuwe woning te kunnen bekostigen.

Je verkoopt je woning voor 410K. Daarmee houdt je 80K overwaarde over.

Met die 80K kan je de 60K die je nodig hebt om de nieuwe woning te kunnen kopen.

Onder aan de streep houdt je 20K over en daarmee kan je doen wat je wilt. Als je die gebruikt voor woningverbetering (binnen 6 maanden) dan heb je waarschijnlijk ook niet te maken met de bijleen regeling.

Succes morgen met de adviseur. Ik ben heel benieuwd waar hij mee gaat komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoepstoep
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 25-04 16:13
mrottjers schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:30:
Overigens is het niet gebruikelijk dat de bank je overwaarde financiert. Meestal zeggen ze dat je dit voor de aanschaf van de nieuwe woning moet gebruiken. Dus als dit bij jou wel het geval is zijn daar speciale afspraken over gemaakt en zou je dit m.i. weten. Let op dat over dit hypotheekdeel geen renteaftrek geldt.
Wij wilden liever wat extra geld achter de hand houden na de verkoop van onze vorige woning, dan lagere hypotheeklasten voor de nieuwe woning. Hier zijn zeker geen speciale afspraken gemaakt. Enige punt dat ze meegaven is dat we geen HRA konden gebruiken over dit deel, maar dat wisten we al. Bovendien was het in de tijd van lage hypotheekrentes. Met de huidige rentestanden weet ik niet of we dezelfde keuze zouden maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:32
Just smile schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:36:
[...]

Dat is precies het punt. Je hebt in totaal 390K nodig om je nieuwe woning te kunnen financieren.

330K heb je al, dat is je huidige hypotheek. Dan heb je nog ergens 60K nodig om alleen de nieuwe woning te kunnen bekostigen.

Je verkoopt je woning voor 410K. Daarmee houdt je 80K overwaarde over.

Met die 80K kan je de 60K die je nodig hebt om de nieuwe woning te kunnen kopen.

Onder aan de streep houdt je 20K over en daarmee kan je doen wat je wilt. Als je die gebruikt voor woningverbetering (binnen 6 maanden) dan heb je waarschijnlijk ook niet te maken met de bijleen regeling.

Succes morgen met de adviseur. Ik ben heel benieuwd waar hij mee gaat komen ;).
Nou, dit is één toepassing, maar je kunt het ook andersom benaderen en dat is wat TS wil:
Je koopt een huis voor 390K.
Je neemt een hypotheek mee voor 330K.
Je sluit een extra hypotheekdeel af voor de resterende 60K. Mogelijk een kleine overbrugging voor de kostenkoper (?).
Uit verkoop woning komt vervolgens 80k (verkoop 410k-hyp 330k). Dat bedrag kun je gebruiken voor de aflossing, maar ook om te verbouwen. Die keuze is aan jou, voor zover dat binnen je leenvermogen valt. (Dus als je maar maximaal 330K hypotheek kunt krijgen móet je die 60K wel met een lening overbruggen en vervolgens aflossen bij verkoop woning.) Het is dus wel relevant voor jezelf te weten of je met 330K aan je tax zit.

Als je een volledige hypotheek van 390K neemt, heb je niet een overbrugging nodig, maar een nieuw hypotheekdeel, tegen de huidige rente (inderdaad lager dan lening voor overbrugging, maar veel langer lopend). Dat is heel gebruikelijk, zeker als je gaat verbouwen. Als dat een investering in je huis is die tot een meerwaarde leidt, blijft de hypotheekrenteaftrek over dat bedrag (deels) ook overeind. Ga je ervan op vakantie of koop je een hippe auto, dan mag die hypotheekrenteaftrek niet.

Wat hier dus misgaat, is dat assistent het heeft over een overbrugging (tijdelijke lening voor 60K tot je huis is verkocht) terwijl jullie het hebben over een nieuw hypotheekdeel. Geef morgen aan dat je het laatste bedoelt en hoe dat geregeld wordt. Kan best zijn dat het wel goed geregeld is en dat assistent zich vergist.
Is het niet goed geregeld, dan kan dat ongetwijfeld worden rechtgezet zonder opleverdata te verschuiven. Dus geen stress nodig.

(NB zou je huis nog niet verkocht zijn, dan kan een bank moeilijk doen over het totale bedrag van twee hypotheken tegelijkertijd en vooral de dubbele lasten over een langere periode. Die moet je dan uit eigen middelen kunnen opbrengen. Maar in jouw geval zit er maar een maand tussen en de verkoop staat vast, je weet wat het gaat opbrengen. Dus dat lijkt me niet zo’n probleem.)

[ Voor 9% gewijzigd door Toke_gt op 04-09-2024 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Toke_gt schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:27:
[...]

Nou, dit is één toepassing, maar je kunt het ook andersom benaderen en dat is wat TS wil:
Je sluit een extra hypotheekdeel af voor de resterende 60K. Mogelijk een kleine overbrugging voor de kostenkoper (?).
Uit verkoop woning komt vervolgens 80k (verkoop 410k-hyp 330k). Dat bedrag kun je gebruiken voor de aflossing, maar ook om te verbouwen. Die keuze is aan jou, voor zover dat binnen je leenvermogen valt. (Dus als je maar maximaal 330K hypotheek kunt krijgen móet je die 60K wel met een lening overbruggen en vervolgens aflossen bij verkoop woning.) Het is dus wel relevant voor jezelf te weten of je met 330K aan je tax zit.

Als je een volledige hypotheek van 390K neemt, heb je niet een overbrugging nodig, maar een nieuw hypotheekdeel, tegen de huidige rente (inderdaad lager dan lening voor overbrugging, maar veel langer lopend). Dat is heel gebruikelijk, zeker als je gaat verbouwen. Als dat een investering in je huis is die tot een meerwaarde leidt, blijft de hypotheekrenteaftrek over dat bedrag (deels) ook overeind. Ga je ervan op vakantie of koop je een hippe auto, dan mag die hypotheekrenteaftrek niet.

Wat hier dus misgaat, is dat assistent het heeft over een overbrugging (tijdelijke lening voor 60K tot je huis is verkocht) terwijl jullie het hebben over een nieuw hypotheekdeel. Geef morgen aan dat je het laatste bedoelt en hoe dat geregeld wordt. Kan best zijn dat het wel goed geregeld is en dat assistent zich vergist.
Is het niet goed geregeld, dan kan dat ongetwijfeld worden rechtgezet zonder opleverdata te verschuiven. Dus geen stress nodig.

(NB zou je huis nog niet verkocht zijn, dan kan een bank moeilijk doen over het totale bedrag van twee hypotheken tegelijkertijd en vooral de dubbele lasten over een langere periode. Die moet je dan uit eigen middelen kunnen opbrengen. Maar in jouw geval zit er maar een maand tussen en de verkoop staat vast, je weet wat het gaat opbrengen. Dus dat lijkt me niet zo’n probleem.)
Dit is precies wat we bedoelen inderdaad, dank voor de uitleg. We kunnen sowieso meer lenen dan 390 dus dat moet geen probleem zijn.

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just smile
Toke_gt schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:27:
[...]

Mee eens als de adviseur het zo heeft bedacht. Maar TS geeft aan dat er duidelijk staat dat het een overbrugging is. En dat moet na verkoop afgelost worden. Daar bestaat in iedergeval geen onzekerheid over ;).

Aan TS het advies om morgen te overleggen met de adviseur. Als je gewoon 390K kunt financieren als hypotheek, dan moeten ze dat gewoon doen. Enige wat je wellicht hebt is een maand dubbele lasten (alhoewel de meeste verstrekkers pas incasseren minimaal 1 kalendermaand later dus pas 2 januari voor je nieuwe hypotheek).

Je overwaarde staat hier dan volledig buiten. Los van het fiscale gedeelte. En dan heb je ook geen overbrugging nodig.

Zijn de ontbindende voorwaarden van de hudige woning verlopen?

Ik vind, op basis van de info die TS verstrekt, dat de adviseur hier van te voren duidelijkheid over had moeten geven. Je zou verwachten dat dit ook in een financieringsopzet staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Just smile schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:48:
[...]

Mee eens als de adviseur het zo heeft bedacht. Maar TS geeft aan dat er duidelijk staat dat het een overbrugging is. En dat moet na verkoop afgelost worden. Daar bestaat in iedergeval geen onzekerheid over ;).

Aan TS het advies om morgen te overleggen met de adviseur. Als je gewoon 390K kunt financieren als hypotheek, dan moeten ze dat gewoon doen. Enige wat je wellicht hebt is een maand dubbele lasten (alhoewel de meeste verstrekkers pas incasseren minimaal 1 kalendermaand later dus pas 2 januari voor je nieuwe hypotheek).

Je overwaarde staat hier dan volledig buiten. Los van het fiscale gedeelte. En dan heb je ook geen overbrugging nodig.

Zijn de ontbindende voorwaarden van de hudige woning verlopen?

Ik vind, op basis van de info die TS verstrekt, dat de adviseur hier van te voren duidelijkheid over had moeten geven. Je zou verwachten dat dit ook in een financieringsopzet staat...
Ontbindende voorwaarden van ons huis de verkoop dus zijn nog niet verlopen, maar wel op korte termijn. De aankoop had geen voorwaarden.

SiberischeHusky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just smile
CryptoNL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:50:
[...]

Ontbindende voorwaarden van ons huis de verkoop dus zijn nog niet verlopen, maar wel op korte termijn. De aankoop had geen voorwaarden.
Nadat die zijn verlopen is een verklaring van de makelaar normaliter voldoende en, mits financeel haalbaar (en dat is het wat jij aangeeft) en qua taxatie, een hypotheek van 390K (330+60) voldoende. Dan heb je ook geen overbrugging nodig. Je hebt dan geen eigen inbreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Just smile schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:54:
[...]

Nadat die zijn verlopen is een verklaring van de makelaar normaliter voldoende en, mits financeel haalbaar (en dat is het wat jij aangeeft) en qua taxatie, een hypotheek van 390K (330+60) voldoende. Dan heb je ook geen overbrugging nodig. Je hebt dan geen eigen inbreng.
Woning is reeds getaxeerd op 395k. Onze makelaar waar we het huis van hebben gekocht bedoel je of bedoel je onze adviseur?

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Just smile schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:54:
[...]

Vraag mij wel af of we dat qua tijd gaan redden. Rente aanbod hebben we al wel getekend maar verder is het natuurlijk zo november

SiberischeHusky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just smile
CryptoNL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:55:
[...]

Woning is reeds getaxeerd op 395k. Onze makelaar waar we het huis van hebben gekocht bedoel je of bedoel je onze adviseur?
Nou dan zit je helemaal goed hoor. De makelaar van jullie "verkochte" woning. Die kan verklaren dat kopers geen gebruik hebben gemaakt van de ontbindende voorwaarden en dat deze zijn verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Just smile schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:59:
[...]

Nou dan zit je helemaal goed hoor. De makelaar van jullie "verkochte" woning. Die kan verklaren dat kopers geen gebruik hebben gemaakt van de ontbindende voorwaarden en dat deze zijn verlopen.
Top! Heeft zon verklaring ook nog een specifieke benaming ofzo?

SiberischeHusky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just smile
CryptoNL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 23:01:
[...]

Top! Heeft zon verklaring ook nog een specifieke benaming ofzo?
Ik weet even niet wat de term is in vakjargon. Het is een verklaring van de verkopende makelaar dat de ontbindende voorwaarden zijn verlopen, er geen aanspraak op is gemaakt (niet ontbonden) en daarmee de koop in principe een feit is. Wanneer verlopen dezem

Betreft het een indicatief voorstel van de bank die jullie hebben getekend? Je hebt nog 2 maanden, dat gaat echt wel goedkomen.

Morgen dus naar de adviseur en aangeven dat je geen overbrugging wil, tenzij je een stukje nodig heb voor de kosten koper en nu geen eigen geld hebt. En dat je de volledige aankoop wil financieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Just smile schreef op woensdag 4 september 2024 @ 23:07:
[...]

Ik weet even niet wat de term is in vakjargon. Het is een verklaring van de verkopende makelaar dat de ontbindende voorwaarden zijn verlopen, er geen aanspraak op is gemaakt (niet ontbonden) en daarmee de koop in principe een feit is. Wanneer verlopen dezem

Betreft het een indicatief voorstel van de bank die jullie hebben getekend? Je hebt nog 2 maanden, dat gaat echt wel goedkomen.

Morgen dus naar de adviseur en aangeven dat je geen overbrugging wil, tenzij je een stukje nodig heb voor de kosten koper en nu geen eigen geld hebt. En dat je de volledige aankoop wil financieren
Ja voor de k.k waarschijnlijk maar dat is 15k ofzo. Exacte datum weet ik niet maar de kopers hebben iets van 50-100k hypotheek nodig. Zijn hun huis nu aan het verkopen (300k overwaarde) dus dat komt wel goed. Indicatief voorstel volgens mij ja maar niet 100% zeker

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:52
Ik begrijp een hoop van de comments niet en snap wel waar @CryptoNL op doelt.

Er zijn twee scenarios:
- Zijn hypotheek gaat naar 390k en hij krijgt 80k op zijn rekening gestort.
- De hypotheek gaat naar 310k, na wegstrepen van overbrugging.

Waarom 310k? De hypotheek is nu 330k en zijn nieuwe woning is 20k goedkoper. Haal dat er af
en je komt op 310k. Na wegstrepen van overbrugging dus en kosten koper laat ik buiten beschouwing.

Als de hypotheek uiteindelijk wel 390k wordt, dan moet TS nog 80k krijgen.

Zijn overwaarde op de huidige woning is 80k. Die gaat niet zomaar verdwijnen hoor..

Na verkoop wordt de oude hypotheek gewoon afgelost. 'Meenemen' is niks anders dan een nieuwe hypotheek met dezelfde voorwaarden. Dus die van 330k vervalt. Dan heeft TS 80k over. TS heeft 390k nodig voor zijn nieuwe woning. Die kan hij ofwel volledig laten financieren, of met behulp van een overbruggingshypotheek. Die overbruggingshypotheek zal dan vervallen waardoor de uiteindelijke hypotheek lager zal zijn dan 390k. Dat moet wel, want anders verdwijnt er ineens flink wat overwaarde.

Of er wel of geen overbruggingshypotheek nodig is hangt af van de leencapaciteit van TS. Als TS niet genoeg zou kunnen lenen en overwaarde nodig heeft dan heb je een overbruggingshypotheek nodig. Zo niet, dan kan TS lekker doen met de overwaarde wat hij wil. Maar hij mag daar geen HRA over rekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Just smile
CryptoNL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 23:12:
[...]

Ja voor de k.k waarschijnlijk maar dat is 15k ofzo. Exacte datum weet ik niet maar de kopers hebben iets van 50-100k hypotheek nodig. Zijn hun huis nu aan het verkopen (300k overwaarde) dus dat komt wel goed. Indicatief voorstel volgens mij ja maar niet 100% zeker
Dus dan zou het plaatje er zo uitkomen:

- hypotheek 390K (330+60)
- overbrugging 15K

Na verkoop in december moet je die 15K aflossen, houden jullie 65K over. Hypotheek zou nog hoger kunnen (6%, max 9K) voor energiebesparende maatregelen.

Je krijgt eerst een indicatief voorstel op basis van de stukken en daarna een definitief voorstel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49
Uiteindelijk kun je de hypotheek zo hoog laten worden als 100% taxatiewaarde na verbouwing gemaximeerd op leenvermogen op basis van inkomen.

Topicstarter hoort gewoon een dossier met opbouw van de lening te hebben. Een renteaanbod komt ook niet uit de lucht vallen.

Een zeer matig begrip van hypotheken en een enkel telefoongesprek extrapoleren naar rampspoed en fouten is nergens voor nodig. Papieren opzoeken en de volgende dag contact opnemen is een zinvoller besteding.

[ Voor 28% gewijzigd door Rukapul op 05-09-2024 00:02 ]

• gielie
  • Laatst online: 22:11
Ik denk dat je jezelf, ten onrechte, te rijk hebt gerekend.
Je verkoopt je oude oude huis voor 410k en je koopt een huis van 390k (met dito hypotheek) dan houdt je 20k over.
Wat je oude huis koste doet niet meer ter zake, die hypotheek blijft en wordt zelfs iets opgehoogd.
Tenzij er is afgelost, dat gedeelte kan er mogelijk bij komen dat vertelt het verhaal nog niet.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

gielie schreef op donderdag 5 september 2024 @ 07:19:
Ik denk dat je jezelf, ten onrechte, te rijk hebt gerekend.
Je verkoopt je oude oude huis voor 410k en je koopt een huis van 390k (met dito hypotheek) dan houdt je 20k over.
Wat je oude huis koste doet niet meer ter zake, die hypotheek blijft en wordt zelfs iets opgehoogd.
Tenzij er is afgelost, dat gedeelte kan er mogelijk bij komen dat vertelt het verhaal nog niet.
Waar blijft de overwaarde dan van het verkochte huis? Linksom of rechtsom is er iemand die 80k meer betaalt dan TS schuld heeft. Dat bedrag moet (minus o.a. kosten koper) toch óf beschikbaar komen in cash óf in mindering worden gebracht op de hypotheeksom?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 17:13
60.000 * 4% /12 maanden is 200 euro.
Wat ik hier mis is de kosten van de daadwerkelijke overbruggingshypotheek.
Dit is een kortlopende hypotheek zonder aflossing voor de hoogte van de huidige hypotheek voor de overbrugging tussen de twee verkoopmomenten.
Huis gekocht voor 390k. Passeren november.
Huidige hypotheek 330k. Nemen we mee.
vanaf november verhuisd de hypotheek van 330 naar 't nieuwe huis, anders betaal je na een maand weer inschrijvingskosten voor de nieuwe hypotheek. Daarbij start er een (aflossingsvrije) hypotheek met 4% rente voor 60.000 euro. Dus is er een financieringstekort voor 't oude huis van 330 +de KK van 't nieuwe huis. TS rekent op zo'n 20k.
Er is dus een overbruggingscrediet van 350.000 nodig uitgaande van de cijfers in de topicstart.
De laagste rente even snelle google is 4,54%. 350k * 4,54% /12 maanden = 1325 euro.
Huis verkocht 410k. Passeren december.
In december komt er bij de notaris 410k binnen, en wordt 't huis overgeschreven. Voordat dit kan gebeuren, gaat er 350k gaat naar de overbruggingshypotheek, want die rust oop 't oude huis. Met die nieuwe hyoptheek/huis etc. heeft deze overdracht niets meer te maken. Wat er na aflossing overblijft is van de TS. 410k = 350k is tada 60.000 euro die de notaris weer overmaakt, minus wat kleine kosten voor o.a. in en uitschijvingen van de overbruggingshypotheek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
PROnline schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:49:
Dit is een kortlopende hypotheek zonder aflossing voor de hoogte van de huidige hypotheek voor de overbrugging tussen de twee verkoopmomenten.

[...]

[...]

vanaf november verhuisd de hypotheek van 330 naar 't nieuwe huis, anders betaal je na een maand weer inschrijvingskosten voor de nieuwe hypotheek. Daarbij start er een (aflossingsvrije) hypotheek met 4% rente voor 60.000 euro. Dus is er een financieringstekort voor 't oude huis van 330 +de KK van 't nieuwe huis. TS rekent op zo'n 20k.
Er is dus een overbruggingscrediet van 350.000 nodig uitgaande van de cijfers in de topicstart.
De laagste rente even snelle google is 4,54%. 350k * 4,54% /12 maanden = 1325 euro.

[...]

In december komt er bij de notaris 410k binnen, en wordt 't huis overgeschreven. Voordat dit kan gebeuren, gaat er 350k gaat naar de overbruggingshypotheek, want die rust oop 't oude huis. Met die nieuwe hyoptheek/huis etc. heeft deze overdracht niets meer te maken. Wat er na aflossing overblijft is van de TS. 410k = 350k is tada 60.000 euro die de notaris weer overmaakt, minus wat kleine kosten voor o.a. in en uitschijvingen van de overbruggingshypotheek.
Precies wat ik ook dacht. Daarom ook dat de keuken en badkamer in december worden geleverd. Dan komen de gelden pas vrij, alleen dat is niet wat de assistent van de adviseur mij vertelde. Die had het over directe inlossing 60K met als resultaat 0 over. Volgens mij creëert zij juist verwarring.

SiberischeHusky

• Homer-Simpson
@CryptoNL hoe is het vandaag gegaan en wat heb je afgesproken met de adviseur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepseltje
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 02-05 09:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

PROnline schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:49:

[...]

[...]

[...]

Het nieuwe huis kost 390k, je mist dus nog 40k.
60k-40k=20k.

Je gaat er vanuit dat TS de overige 40k ergens anders vandaan haalt, maar dat is niet zo.

Het is nu gewoon wachten op TS.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CryptoNL
Update; assistent had inderdaad een fout gemaakt. De overbrugging is namelijk 25k en geen 60k. Uiteindelijk blijft er ongeveer 50k over en gaan we inderdaad iets meer betalen, maar houden we wel een bedrag over zoals de bedoeling was.

SiberischeHusky

Pagina: 1