Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Mijn dochter heeft (weer) een probleem met haar Motorola G72, deze laadt niet meer op met de standaard 33w lader die geleverd is bij de telefoon.
Ik heb al geprobeerd:
-andere kabel (3x) geen succes
-via laptop: laadt wel op
-andere lader: laadt alleen langzaam op (80w lader)

Met de 33w lader kan ik dus wel andere telefoons opladen.

Ik kan dus niks uitsluiten, de lader doet het, de kabels doen het, alleen niet bij de G72!

Aangezien haar gmail account vol is en er dus al een jaar geen backups meer gemaakt zijn, wilde ik de telefoon even aan de laptop hangen en zo alle foto's eraf halen. Helaas krijg ik dan deze melding, ook met diverse andere kabels/poorten. Ook al opnieuw opgestart etc.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/t4PwyX6t/melding-telefoon.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yabani_Esek
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08-05 11:07
Telefoon voorzien van een ander software?

Fotos wellicht eraf halen dmv google fotos?

[ Voor 84% gewijzigd door Yabani_Esek op 04-09-2024 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Staat gewoon standaard software op.
Via Google foto's is het erg omslachtig om ze allemaal eraf te krijgen.. de nog niet opgeslagen foto's zijn daar dus ook nog niet te zien dus die mis ik dan. Juist de foto's van de laatste weken wilde we hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Denk dat je drivers nodig hebt: https://en-emea.support.motorola.com/app/usb-drivers

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 04-09-2024 15:02 . Reden: URL region aangepast. ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Thanks, zal dat eens proberen. En het laadprobleem, klinkt dat bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Ik kan dus niks uitsluiten, de lader doet het, de kabels doen het, alleen niet bij de G72!
Dan heb je dus wel uitgesloten dat het aan het toestel ligt.

Alle signalen wijzen er op dat er iets mis is met de connector, lijkt mij niks te maken met drivers of iets dergelijks.
Via Google foto's is het erg omslachtig om ze allemaal eraf te krijgen
Wellicht Dropbox? In iedere geval iets om fotos veilig te stellen.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Zit er niet stof in de usb-aansluiting, als alleen de contacten voor de voeding contact maken wordt het toestel niet herkend en is het laden beperkt tot 2,5W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:38

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Wat @hcQd zegt. USB-C poorten willen nog weleens stof en andere rommeltjes verzamelen. Makkelijkste is ff uitblazen met een busje perslucht.
Klikt de stekker nog in de poort? Of hangt 'ie er lafjes in?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ook na installatie van de drivers krijg ik dezelfde melding, vreemd.
hcQd schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:04:
Zit er niet stof in de usb-aansluiting, als alleen de contacten voor de voeding contact maken wordt het toestel niet herkend en is het laden beperkt tot 2,5W.
Met perslucht de USB poort schoongeblazen, ik had ook al met een zachte plastic stokertje gekeken of er vuil inzat maar er kwam niks uit en ik zie ook niks zitten.

Tot nu toe geen succes dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Plastic stokertje is meestal te dik. Knip een stukje plastic in een scherpe driehoek uit een blisterverpakking, das redelijk hard en dun plastic. En dan nog eens proberen en ook schrapen. Zit geheid wat in, vermoedelijk ook op de polen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• pilskes
  • Niet online
Nou, alles geprobeerd maar geen steek verder. Ik denk toch dat de usb poort niet helemaal fris meer is..

Is het rendabel om een toestel van 18 maanden en €200 te laten maken? Geen idee wat een reparatie kost namelijk.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De waarde lijkt me vooral te zitten in de foto's. Maar je kunt natuurlijk ook op je computer een portable FTP server starten en op de telefoon, bijvoorbeeld Total Commander + FTP add-on, om zo de data over te zetten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
pilskes schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:21:
Is het rendabel om een toestel van 18 maanden en €200 te laten maken? Geen idee wat een reparatie kost namelijk.
18 maanden, dat klinkt alsof je nog garantie hebt. Dus ik zou dat in ieder geval proberen te regelen.

• pilskes
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:35:
[...]

18 maanden, dat klinkt alsof je nog garantie hebt. Dus ik zou dat in ieder geval proberen te regelen.
In principe wel ja, maar ik denk dat dit al snel opgebruiks-,water-, val, of vuilschade afgeschoven gaat worden.
Room42 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:24:
De waarde lijkt me vooral te zitten in de foto's. Maar je kunt natuurlijk ook op je computer een portable FTP server starten en op de telefoon, bijvoorbeeld Total Commander + FTP add-on, om zo de data over te zetten.
Ik heb even gekeken wat dit inhoudt, maar hier heb ik geen ervaring mee en het ziet er nou niet heel makkelijk uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
pilskes schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:57:
Ik heb even gekeken wat dit inhoudt, maar hier heb ik geen ervaring mee en het ziet er nou niet heel makkelijk uit..
Misschien past LocalSend dan beter bij je: https://localsend.org/download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Je kunt ook voor een maandje Google One nemen om even alles over te zetten, goedkoopste abonnement is 2 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Dit ziet er prima uit, ik hoop dat de snelheid ook een beetje te doen is en dan je meerdere bestanden in 1x kan overzetten.
hcQd schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:56:
Je kunt ook voor een maandje Google One nemen om even alles over te zetten, goedkoopste abonnement is 2 euro.
Misschiend dat extra opslag bij Google toch niet te vermijden is, aangezien we alleen er maar meer foto's etc bij gaan komen.

Wat doen jullie voor opslag van je bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
pilskes schreef op zondag 8 september 2024 @ 14:27:
[...]

Dit ziet er prima uit, ik hoop dat de snelheid ook een beetje te doen is en dan je meerdere bestanden in 1x kan overzetten.
De snelheid is afhankelijk van veel factoren(snelheid van de opslag en wifi chip van de telefoon, kwaliteit van de verbinding, etc.), maar meerdere bestanden tegelijk overzetten is mogelijk.

De G72 heeft ruimte voor een SD kaartje om foto's op te zetten. Dus je hebt ook nog een extra offline optie voor meer opslag en eenvoudig backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Dit werkt prima!! Snelheid is ook erg goed, alleen jammer dat je geen mappen kan selecteren maar elke foto/video apart moet aanklikken.

Thanks!
Pagina: 1