Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:57
Ik werk als interimmer voor meerdere opdrachtgevers op verschillende dagen per week waarbij ik bij elke opdrachtgever een e-mailadres heb. Soms ontvang ik daar een e-mail waar 'direct' actie op vereist is (lees: binnen 24 uur). Maar omdat ik niet elke dag inlog mis ik die mails. En ik heb ook niet echt de behoefte om dagelijks al die mailboxen na te gaan...

Mijn vraag
Is er een mogelijkheid in outlook om dagelijks een lijst van ontvangen e-mails door te sturen naar een ander e-mail adres? Een overzicht van de onderwerpen is al voldoende, bestaat die mogelijkheid?
Dus een dergelijk soort overzicht:
tijdstip -- afzender -- onderwerp
tijdstip -- afzender --- onderwerp

Relevante software en hardware die ik gebruik
outlook / office 365

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Het standaard doorsturen van e-mail is mij bekend, maar ivm AVG, maar ook om mijn eigen e-mail box niet te vervuilen is dat niet wenselijk voor mij. Dergelijke 'belangrijke' mails komen van verschillende personen dus daar kan ik ook niet op selecteren bij de 'doorstuurregel'.

Ik kan wel op mijn eigen domein verschillende inboxen maken om de vervuiling van mijn eigen mailbox te beperken maar lost het doorsturen en opslaan van potentieel privacy gevoelige emails (AVG) niet op.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je werkt voor meerdere opdrachtgevers op verschillende dagen van de week. Ik begrijp/neem aan dat je opdrachtgever weet op welke dag je voor hem/haar aan de slag bent (en dus op de andere dagen niet).

Daarnaast is imho mail geen medium dat je uitkiest als je binnen 24u een reactie (of zelfs een afgeronde actie) wenst. Dan zou ik eerder kiezen voor telefoon.

Maar volgens mij is je probleem niet dat je die mails niet leest, maar zit je probleem vooral dat je OF geen goeie afspraken hebt met je opdrachtgevers, OF je opdrachtgevers een verkeerd beeld van je beschikbaarheid hebben.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:23
Je kan in Outlook toch gewoon rules / actions / quick steps configureren om bepaalde acties uit te voeren bij de ontvangst van email die aan bepaalde eisen voldoet?
Daar zit ook een forward optie tussen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 18:58
Je kan in Power Automate (onderdeel van Office365 for business) iets maken om dagelijks de subjects van alle mails van die dag te verzamelen en in 1 mail door te sturen. Het beleid van je opdrachtgever moet dan wel toestaan dat PowerAutomate mails naar buiten de organisatie verstuurd.

Het zelfde PowerAutomate script moet dan bij iedere opdrachtgever draaien.

Maar ik ben het eens met @Mad Marty dat je geen goeie afspraken hebt als je op dagen dat je niet voor opdrachtgevers werkt toch binnen 24 uur moet reageren op mails. En als iets echt zo belangrijk is zijn er betere kanalen, zoals bellen of een sms sturen.

Ik ben daar altijd vrij strikt in. Wil je snel iets van me? Stuur dan geen mail, mails lees ik wanneer het mij uitkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Er is dus geen optie in outlook/office 365 die hier in voorziet, en power automate is dus niet iets wat ik als (eind)gebruiker in kan stellen. Jammer.

Ik wist dat de opmerkingen over afspraken met opdrachtgevers zouden komen.... Reken maar dat er goede afspraken zijn gemaakt.... En ik 'moet' niet binnen 24 uur reageren, ik 'wil' binnen 24 uur reageren, bijvoorbeeld ik vraag informatie op die doorgezet moet worden naar iemand anders, dan is het handig als dat zsm gedaan kan worden na ontvangst. (plus lees mijn startpost: er staat 'soms' dus zo heel spannend is het allemaal niet...)
En: Ik krijg de mails niet van mijn opdrachtgevers, ik krijg de mails van klanten van mijn opdrachtgevers op een e-mailadres op het domein van mijn opdrachtgevers, dus vandaar dat standaard doorsturen niet goed werkt want ik weet niet van wie ik de mail ga krijgen. (en die klanten van mijn opdrachtgevers gaan niet mijn telefoonnummer krijgen want dan weten ze mij altijd te vinden...)

Maar dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

...ik vraag informatie op die doorgezet moet worden naar iemand anders...
Volgens mij missen we hier een heleboel informatie, want waarom neem je die iemand anders dan niet direct mee in de CC?

Maar als het toch 'soms' is, waarom niet een Outlook-rule aanmaken die triggert op (woorden uit) de titel van de mail. Ik begrijp dat je op het moment van versturen van de mail al weet dat je áls er een antwoord komt, je deze wil doorsturen naar je privézakelijke-adres. Dus dan kun je een regel instellen dat een reply hierop wordt doorgestuurd.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camperduck
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-06 11:01
Met een mail rule kan je ontvangen mail doorsturen en "Verpakken" dan kan je eventueel de opmaak nog veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Mad Marty schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:51:
[...]

Volgens mij missen we hier een heleboel informatie, want waarom neem je die iemand anders dan niet direct mee in de CC?
[...]
Maar als het toch 'soms' is, waarom niet een Outlook-rule aanmaken die triggert op (woorden uit) de titel van de mail. Ik begrijp dat je op het moment van versturen van de mail al weet dat je áls er een antwoord komt, je deze wil doorsturen naar je privézakelijke-adres. Dus dan kun je een regel instellen dat een reply hierop wordt doorgestuurd.
Omdat er geen vaste woorden zijn die een regel kunnen triggeren. Het kan ook zijn dat er vanuit een onbekende bron /persoon een mail wordt ontvangen waar ik op wil reageren. Maar mijn vraag is al beantwoord, het kan niet.

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 18:58
Wat nog een alternatief kan zijn is de Android Outlook client gebruiken. Daarmee kan je op meerdere (zakelijke) office365 accounts tegelijk inloggen.

Je kan dan de inboxen apart zien, maar er is een gecombineerde inbox met alle mails. Ik werk in de consultancy en heb op die manier de mail van mijn opdrachtgeven en van mijn werkgever bij elkaar (het blijft wel fysiek gescheiden uiteraard, je heb alleen visueel alles 1 één overzicht).

Meestal heb ik maar 1 van de inboxen actief open, maar de mogelijkheid is er om ze gecombineerd te bekijken

Hieronder zie je hoe dat werkt: ik heb twee accounts (allebei "D") met daarboven een Home icoon wat de gecombineerde inbox is. Dit werkt ook bij bedrijfsccounts met de company portal van microsoft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZTP8dclviRmmzymmn5uRDrp9bo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJSG3rRYByH96DjwN2YqPZN1.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1