Graag zou ik willen sparren met de tweakers hier wat een geschikte laptop zou kunnen zijn met mijn wensen lijstje en redenen.
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Programmeren en dev ops werk
Draaien van virtuele machines etc.
Draaien van bouwstraten.
Surfen, zoeken en relaxen
Af en toe een filmpje kijken in bijvoorbeeld het openbaar vervoer.
Diagrammen tekenen en notitie administratie programma's
Visual studio code, Android studio, Flutter ide en Visual studio.
Misschien nog een beetje design en ui. ( Adobe etc)
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ongeveer 1000-2400 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, vooral met openbaar vervoer en daarmee ook werkzaamheden verrichten. Waardoor licht gewicht en een uitstekende accu duur een grote pre heeft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Voorkeur heeft Asus, MSI, Microsoft
Wat zijn mijn verdere wensen:
Goede accu
5g esim/ sim mogelijkheid, mocht ik geen wifi of netwerk connectie hebben dat ik overal remote in de wereld verbinding kan maken. als noodgeval.
zuinige cpu i.v.m. accu wens
WIFI 7
Bluetooth > 3.5
Touchscreen met teken pen 🖊️
Ai npu chip, voor ai taken in de toekomst. ( heeft dit echt nut al of is dit een gimmick momenteel) ?
Liefst 1 apparaat in 1 die functioneert als dev machine, draw tablet etc. Zodat ik niet allemaal apparaten nodig heb om maar 1 taak te kunnen doen.
Ik keek naar de surface pro 9 , alleen dit is ARM only en voor mijn werk moet ik zeker weten ook programmas gebruiken in x86_x64 waardoor ik zeker weten tegen uitdagingen aanloop.
Maar de surface is niet op voorraad en staat ook bij nooit meer leverbaar?
Wat mij ook laat denken is in de surface pro 9 een fout ontdekt
en of is deze zo gewild?
Andere is hp omnibook 14, alleen deze ondersteund geen active pen. En heeft wifi 6e geen 7..
Graag hoor ik suggessties en of ervarigen m.b.t. deze 2 laptops en of andere en wat jullie mening is .
Is bijvoorbeeld de wensen lijst te veel? En wordt het dan onmogelijk?
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Programmeren en dev ops werk
Draaien van virtuele machines etc.
Draaien van bouwstraten.
Surfen, zoeken en relaxen
Af en toe een filmpje kijken in bijvoorbeeld het openbaar vervoer.
Diagrammen tekenen en notitie administratie programma's
Visual studio code, Android studio, Flutter ide en Visual studio.
Misschien nog een beetje design en ui. ( Adobe etc)
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ongeveer 1000-2400 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, vooral met openbaar vervoer en daarmee ook werkzaamheden verrichten. Waardoor licht gewicht en een uitstekende accu duur een grote pre heeft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Voorkeur heeft Asus, MSI, Microsoft
Wat zijn mijn verdere wensen:
Goede accu
5g esim/ sim mogelijkheid, mocht ik geen wifi of netwerk connectie hebben dat ik overal remote in de wereld verbinding kan maken. als noodgeval.
zuinige cpu i.v.m. accu wens
WIFI 7
Bluetooth > 3.5
Touchscreen met teken pen 🖊️
Ai npu chip, voor ai taken in de toekomst. ( heeft dit echt nut al of is dit een gimmick momenteel) ?
Liefst 1 apparaat in 1 die functioneert als dev machine, draw tablet etc. Zodat ik niet allemaal apparaten nodig heb om maar 1 taak te kunnen doen.
Ik keek naar de surface pro 9 , alleen dit is ARM only en voor mijn werk moet ik zeker weten ook programmas gebruiken in x86_x64 waardoor ik zeker weten tegen uitdagingen aanloop.
Maar de surface is niet op voorraad en staat ook bij nooit meer leverbaar?
Wat mij ook laat denken is in de surface pro 9 een fout ontdekt

Andere is hp omnibook 14, alleen deze ondersteund geen active pen. En heeft wifi 6e geen 7..
Graag hoor ik suggessties en of ervarigen m.b.t. deze 2 laptops en of andere en wat jullie mening is .
Is bijvoorbeeld de wensen lijst te veel? En wordt het dan onmogelijk?