Ik ga aan de buitenmuren van mijn huis een aantal armaturen bevestigen.
In het armatuur zit een lichtsensor zodat als het donker wordt de lampen aangaan.
Nu wil ik ook onder een overkapping een aantal kleine spotjes op die manier laten aangaan.
Een losse sensor hiervoor is een beetje lastig te plaatsen. Daarom zit ik te kijken of ik de spotjes zou kunnen laten schakelen via de sensor van de buitenlamp.
Ik zou dan de stroomdraden uit de muur aansluiten op de buitenlamp. De draden blauw en grijs gaan naar de sensor. Daar komen vervolgens een witte en zwarte draad uit die naar de fitting gaat.:strip_exif()/f/image/gHnDV9iMCxCWSMRHNa8dy4OT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BFXWE9CXyr01cqqKzDtfk0xr.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze draadjes wil ik doorknippen en daar een 'aftakking' opzetten die dan naar de spotjes gaat.
Volgens mij moet dat zo kunnen.
Maar nu staat er op het armatuur het volgende:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W1BONQ8Azfqvvj3FoRHTaq72.jpg?f=user_large)
Ik ga er vooralsnog al 2 x 4,5 Watt indraaien, dus dat zou al bijna het maximum zijn. Dan zou ik nog 1 Watt over hebben voor de spotjes (die weliswaar ook maar maximaal 10 Watt samen gebruiken)
Wat zou de reden zijn dat er maar maximaal 2 x 5 Watt in het armatuur mag?
Is dat de warmte die lampjes afgeven?
Is het de dikte van de bedrading?
In het armatuur zit een lichtsensor zodat als het donker wordt de lampen aangaan.
Nu wil ik ook onder een overkapping een aantal kleine spotjes op die manier laten aangaan.
Een losse sensor hiervoor is een beetje lastig te plaatsen. Daarom zit ik te kijken of ik de spotjes zou kunnen laten schakelen via de sensor van de buitenlamp.
Ik zou dan de stroomdraden uit de muur aansluiten op de buitenlamp. De draden blauw en grijs gaan naar de sensor. Daar komen vervolgens een witte en zwarte draad uit die naar de fitting gaat.
:strip_exif()/f/image/gHnDV9iMCxCWSMRHNa8dy4OT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BFXWE9CXyr01cqqKzDtfk0xr.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze draadjes wil ik doorknippen en daar een 'aftakking' opzetten die dan naar de spotjes gaat.
Volgens mij moet dat zo kunnen.
Maar nu staat er op het armatuur het volgende:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W1BONQ8Azfqvvj3FoRHTaq72.jpg?f=user_large)
Ik ga er vooralsnog al 2 x 4,5 Watt indraaien, dus dat zou al bijna het maximum zijn. Dan zou ik nog 1 Watt over hebben voor de spotjes (die weliswaar ook maar maximaal 10 Watt samen gebruiken)
Wat zou de reden zijn dat er maar maximaal 2 x 5 Watt in het armatuur mag?
Is dat de warmte die lampjes afgeven?
Is het de dikte van de bedrading?