Beste Tweakers,
Ik heb jaren terug een set mooie Canton Ergo RC-L zuilspeakers gekocht, tweedehands. De specs van deze:
Omdat ik genoeg heb aan die 2 zuilen, geen sub of surround hoef, en eigenlijk alleen maar gebruik maak van Bluetooth streamen en audio vanaf de TV (via SPDIF, voor films, youtube), hoef ik geen 5.1/7.1 set met 5x HDMI oid. Aangezien ik vanwege het zicht (en de voorkeur van de vrouw) liever iets compacters heb, komt dat goed uit. Mijn oog viel derhalve op de SMSL AL200, specs:
:strip_exif()/f/image/MfoJFUg2UXJxYRcOhyyfIPSC.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb vele uren op fora zitten lezen over wattages/impedantie/gevoeligheid en het combineren van versterkers met speakers, maar is me nog steeds niet helemaal helder. Vandaar mijn concrete vragen aan wie wél gezegend is met dit inzicht:
Ik heb jaren terug een set mooie Canton Ergo RC-L zuilspeakers gekocht, tweedehands. De specs van deze:
Ze draaien nu een jaar of 9 op een Pioneer VSX-830, maar die wil ik gaan vervangen. De bluetooth functie is erg buggy, hij staat tegenwoordig in het zicht en is nogal groot, en de AB heeft ook de geest gegeven.Technical Data
Type: 3-way, bass reflex, floorstanding speaker
Chassis:
woofer: 2x 220 mm
Midrange driver: 1x 180 mm tweeter: 1x 25 mm aluminium-manganese dome tweeter
Power handling (nominal/music): 200 / 350 Watt
Efficiency: 89.7 dB/1W/1m
Frequency response: 18 - 30.000 Hz
Transitional ranges: 300 / 3,500 Hz
Impedance: 4...8 Ohm
Omdat ik genoeg heb aan die 2 zuilen, geen sub of surround hoef, en eigenlijk alleen maar gebruik maak van Bluetooth streamen en audio vanaf de TV (via SPDIF, voor films, youtube), hoef ik geen 5.1/7.1 set met 5x HDMI oid. Aangezien ik vanwege het zicht (en de voorkeur van de vrouw) liever iets compacters heb, komt dat goed uit. Mijn oog viel derhalve op de SMSL AL200, specs:
:strip_exif()/f/image/MfoJFUg2UXJxYRcOhyyfIPSC.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb vele uren op fora zitten lezen over wattages/impedantie/gevoeligheid en het combineren van versterkers met speakers, maar is me nog steeds niet helemaal helder. Vandaar mijn concrete vragen aan wie wél gezegend is met dit inzicht:
- Matcht deze amp (goed genoeg) met mijn speakers?
- Ga ik er qua amp krachtigheid op voor- of achteruit in vergelijking met de Pioneer (100w RMS @ 6ohm)?
- Heeft iemand ervaring met deze amp, of anderen van SMSL?
- Zie ik nog iets over het hoofd?