De Xiaomi Smart Band 9 is verschenen bij de Nederlandse webshop van het bedrijf. De fitnesstracker heeft een 1,62”-amoledscherm met een resolutie van 490x192 pixels. De behuizing van het klokje is van aluminium. De Xiaomi Smart Band 9 krijgt een prijs van 39 euro. Uit de listing op de Nederlandse webshop blijkt dat de fitnesstracker in het blauw, zilver en zwart te koop zal zijn. Meer specificaties worden er voorlopig niet gedeeld. Via de Chinese webshop van Xiaomi blijkt echter dat de display een verhoogde piekhelderheid van 1200 candela per vierkante meter meekrijgt. Bij de Xiaomi Band 8 was dat nog 600cd/m². De accu heeft een capaciteit van 233mAh en daarmee moet de Xiaomi Smart Band 9 ongeveer 21 dagen meegaan op een lading, tenminste als er geen gebruik wordt gemaakt van de always-ondisplayfunctie. Het opladen duurt 60 minuten. Xiaomi heeft de fitnesstracker van een hartslagsensor, gyroscoop en bloedzuurstofsensor voorzien. Het apparaat beschikt over Bluetooth 5.4 en er komt een versie met een NFC-chip. Deze variant heeft ook een keramische behuizing in plaats van de reguliere aluminium behuizing. Volgens de fabrikant is de Xiaomi Smart Band 9 waterdicht tot op een diepte van 50 meter. De Xiaomi Smart Band 9 is vanaf 16 augustus te koop in Nederland.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Ik heb hem sinds gisteren. Ik zie wel vooruitgang in vergelijking tot de versie die ik in het verleden ooit eens had.
Weet iemand hoe je in kunt stellen dat je een notificatie krijgt als je te lang hebt gezeten?
En de blauwe lijntjesbalk onderaan (bij het standaard scherm), zijn dat de weerstemperaturen uitersten?
Edit: En ja, ik sport er naast ook, dus zo ironisch is het niet dat ik alleen sedentair leef
Weet iemand hoe je in kunt stellen dat je een notificatie krijgt als je te lang hebt gezeten?
En de blauwe lijntjesbalk onderaan (bij het standaard scherm), zijn dat de weerstemperaturen uitersten?
Edit: En ja, ik sport er naast ook, dus zo ironisch is het niet dat ik alleen sedentair leef
[ Voor 32% gewijzigd door StopEcocide op 04-09-2024 17:36 ]
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: STOP ECOCIDE 💚🌍💚
volgens mij via de app bij gezondeheidsinstellingenStopEcocide schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:17:
Ik heb hem sinds gisteren. Ik zie wel vooruitgang in vergelijking tot de versie die ik in het verleden ooit eens had.
ik ben benieuwd, ik gebruik hem veel bij het zwemmen, per versie verschilt de nauwkeurigheid, de 7 die ik nu heb is meestal wel ok al heeft hij wel altijd de 1e baan veel te snel.
zwakste punt is de bedienbaarheid als je in het water of natte handen hebt, moet echt eerst scherm en hand afdrogen voor ik de oefening kan beeindigen
Ik heb deze gekocht voor mijn zoontje, maar ik kom erachter dat ik een telefoon nodig heb voor dit ding. Die heeft hij niet. Als ik hem via mijn telefoon installeer, en vervolgens weer de app van mijn telefoon knikker, blijft het horloge dan werken. Weet iemand dat?
Ik vermoed dat de band gewoon blijft werken.
Waar je in ieder geval tegen aan gaat lopen, zijn de firmware updates. Die komen binnen via de app en worden daarna gesynct met de band. Mogelijk dat er wat instellingen zijn die enkel en alleen in de app ingesteld kunnen worden. Notificaties is er bijv zo 1-tje, maar zonder telefoon ga je die toch niet zien
Waar je in ieder geval tegen aan gaat lopen, zijn de firmware updates. Die komen binnen via de app en worden daarna gesynct met de band. Mogelijk dat er wat instellingen zijn die enkel en alleen in de app ingesteld kunnen worden. Notificaties is er bijv zo 1-tje, maar zonder telefoon ga je die toch niet zien
Ik wil deze kopen, maar kan nergens vinden ook niet op de site zelf, of er een calorieteller op dit model zit.
Ik heb de 6 gehad, en nu de 7 waar dit wel op zit.
Dus misschien is er een gebruiker die dit weet?
Ik weet dat het indicatief is, maar gebruik dit louter voor mezelf om een indicatie te krijgen of ik voldoende gedaan heb in de sportschool.
Ik heb de 6 gehad, en nu de 7 waar dit wel op zit.
Dus misschien is er een gebruiker die dit weet?
Ik weet dat het indicatief is, maar gebruik dit louter voor mezelf om een indicatie te krijgen of ik voldoende gedaan heb in de sportschool.
Calorieteller is aanwezig; geen ervaring mee, want ik gebruik het zelf niet.
Oke, dank je wel.headout schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:44:
Calorieteller is aanwezig; geen ervaring mee, want ik gebruik het zelf niet.
Dan kan ik hem bestellen.
Heeft iemand de Mi Band 8 Active en de Mi Band 9 vergeleken? De eerste heeft een groter scherm en is goedkoper. Ik heb een Mi Band 6 die ik wil vervangen, een iets grote scherm zou niet gek zijn, maar geen idee of ik iets aan features mis
De mi band 8 Active heeft de welbekende rubberen bandjes. Deze gaan nogal snel stuk. Ik heb die van mij gemod door er met epoxy lugs aan te ijmen die eigenlijk bedoeld zijn voor een mii band 8 pro.
Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes
Beste Tweaker,
Ik heb sinds de miband 2 niet meer meegedaan, maar wil graag weer fit worden.
En wil graag een zonneband kopen.
Destijds had ik de volgende problemen.
- Geen goede verbinding met de app (had een 3rd party app moeten gebruiken: https://mibandnotify.com/) dit was veel beter. Kan je nu evenveel met de standaard app of nog steeds niet?
- Ik kreeg allergieën, vooral bij fysieke inspanning bijvoorbeeld.
- de hartslag was niet altijd nauwkeurig
wat ik graag zou willen doen:
- Berichten ontvangen van Whatsapp bijvoorbeeld, kan dat?
- GPS, ik ben mijn Mi Band twee keer kwijtgeraakt, het zou fijn zijn als er eindelijk een ingebouwde GPS tracker was zodat je hem terug kan vinden?
Ik heb sinds de miband 2 niet meer meegedaan, maar wil graag weer fit worden.
En wil graag een zonneband kopen.
Destijds had ik de volgende problemen.
- Geen goede verbinding met de app (had een 3rd party app moeten gebruiken: https://mibandnotify.com/) dit was veel beter. Kan je nu evenveel met de standaard app of nog steeds niet?
- Ik kreeg allergieën, vooral bij fysieke inspanning bijvoorbeeld.
- de hartslag was niet altijd nauwkeurig
wat ik graag zou willen doen:
- Berichten ontvangen van Whatsapp bijvoorbeeld, kan dat?
- GPS, ik ben mijn Mi Band twee keer kwijtgeraakt, het zou fijn zijn als er eindelijk een ingebouwde GPS tracker was zodat je hem terug kan vinden?
[ Voor 32% gewijzigd door theduke1989 op 08-01-2025 09:40 ]
Dat kan voor zover ik weet nog steeds niet. Voor het terugvinden van een apparaat via GPS zal het apparaat ook iets moeten hebben om zijn locatie terug te sturen naar jouw telefoon. Kortom, daar moet een simkaart in zitten of het moet onderdeel zijn geworden van Google Find netwerk. Dat laatste is het volgens mij ook niet.theduke1989 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:34:
Ik las laatst op de frontpage het volgende:
Is het polsbandje van de Mi Band 9 gemaakt van siliconen? De link doet vermoeden dat het standaard siliconen is?
Als ik "DuckDuckGo-is-my-best-friend" kom ik niet verder dan dit:
https://www.mi.com/global/support/faq/details/KA-229940
The standard strap for the Xiaomi Smart Band 9 is made of antibacterial TPU material.
Kan iemand bevestigen of antibacterial TPU material (ongeveer) hetzelfde is als siliconen?
"Aangezien het momenteel niet duidelijk is in welke mate PFHxA in de huid kan binnendringen en wat voor gevolgen dat kan hebben op de gezondheid, raadt het team aan om goedkopere polsbandjes van siliconen te kopen."Bandjes van smartwatches kunnen PFAS bevatten
Smartwatchbandjes kunnen hoge concentraties PFAS bevatten. Dat hebben onderzoekers van de Amerikaanse University of Notre Dame uit Indiana vastgesteld. Het is niet duidelijk in welke mate de zogenaamde 'eeuwige chemicaliën' een bedreiging vormen door contact te maken met de huid.
In het rapport, dat is gepubliceerd bij de American Chemical Society, stellen de onderzoekers vast dat negen van de 22 geteste bandjes perfluorhexaanzuur bevatten. Het onderzoek is gebaseerd op polsbandjes van merken zoals Apple, Fitbit, Google, Nike en Samsung.
De mediaan lag op een PFHxA-concentratie van achthonderd deeltjes per miljard, terwijl één polsbandje zestienduizend ppb overschreed. Het is volgens de wetenschappers de eerste keer dat er concentraties van meer dan duizend deeltjes per miljard zijn vastgesteld in een draagbaar consumentenproduct dat contact maakt met de huid.
De onderzoekers suggereren dat de grote hoeveelheden PFHxA gerelateerd zijn aan het productieproces van fluorelastomeren. Dat is een synthetisch rubber dat bestand is tegen verkleuring en vuil. Volgens het rapport gebruiken fabrikanten dit materiaal vooral in duurdere smartwatchbandjes. Aangezien het momenteel niet duidelijk is in welke mate PFHxA in de huid kan binnendringen en wat voor gevolgen dat kan hebben op de gezondheid, raadt het team aan om goedkopere polsbandjes van siliconen te kopen.
Is het polsbandje van de Mi Band 9 gemaakt van siliconen? De link doet vermoeden dat het standaard siliconen is?
Als ik "DuckDuckGo-is-my-best-friend" kom ik niet verder dan dit:
https://www.mi.com/global/support/faq/details/KA-229940
The standard strap for the Xiaomi Smart Band 9 is made of antibacterial TPU material.
Kan iemand bevestigen of antibacterial TPU material (ongeveer) hetzelfde is als siliconen?
[ Voor 7% gewijzigd door StopEcocide op 08-01-2025 12:02 ]
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: STOP ECOCIDE 💚🌍💚
Ik zit te twijfelen om de 9 te halen.
Eigenlijk heb ik ze al sinds de 2.
Echter over de 8 was ik minder te spreken dan de 7. Hoewel de 8 een veel betere batterylife had dan de 7 (2 weken vs 1 week ongeveer), de meldingen werken crap, soms komen meldingen 3x opnieuw, display reageert matig ook wake-up bij omdraaien is matig. De 7 voelt gewoon veel snappyer en responsiever.
De 7 draait ook nog op Zepp Life app ipv Mi Fitness. Dat was destijds ook een veel gehoorde klacht.
Ook het bandjeskliksysteem matig, al meemaals gehad dat een kant losliet en bij het originele bandje dat een zo’n haakje achterbleef in het mechanisme en er niet meer uit kwam en uiteindelijk met een pincet heel voorzichtig maar brak er een stuk van het klokje af..
Uiteindelijk de 7 dus maar weer gaan gebruiken.
Is de 9 weer wat beter of iemand weet?
Eigenlijk heb ik ze al sinds de 2.
Echter over de 8 was ik minder te spreken dan de 7. Hoewel de 8 een veel betere batterylife had dan de 7 (2 weken vs 1 week ongeveer), de meldingen werken crap, soms komen meldingen 3x opnieuw, display reageert matig ook wake-up bij omdraaien is matig. De 7 voelt gewoon veel snappyer en responsiever.
De 7 draait ook nog op Zepp Life app ipv Mi Fitness. Dat was destijds ook een veel gehoorde klacht.
Ook het bandjeskliksysteem matig, al meemaals gehad dat een kant losliet en bij het originele bandje dat een zo’n haakje achterbleef in het mechanisme en er niet meer uit kwam en uiteindelijk met een pincet heel voorzichtig maar brak er een stuk van het klokje af..
Uiteindelijk de 7 dus maar weer gaan gebruiken.
Is de 9 weer wat beter of iemand weet?
Adjust non olet, plerumque...
https://www.mibandnotify....ons/idle-alert--2228.htmlStopEcocide schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:17:
Ik ben nog altijd naarstig op zoek naar deze functie. Iemand die mij verder kan helpen?
Bovenstaande link gaat over Android, maar ik heb een iPhone. Ik heb een voorganger van de 9 gehad die de zogenaamde 'Idle-function' had. Maar ik kan deze dus met geen mogelijkheid in de Mi Fitness app of in het device zelf vinden. Kan iemand mij vertellen of deze functie nog aanwezig is, en zo ja hoe activeer ik deze?
Pagina: 1
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [Xiaomi Smart Band 9] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Smart Band 9] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [Xiaomi Smart Band 9] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Smart Band 9] Accessoires