Growatt Dongel van Wifi veranderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gbmas
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 02-07 21:20
Wij hebben een Growatt omvormer met een datalogger erin. Die heeft altijd op de oude Wifi gestaan en verliest daarmee ook vaak verbinding omdat het in de kelder zit. Nu heb ik een nieuw mesh wifi netwerk aangelegd en wil ik de datalogger daarmee verbinden. Als ik de stappen volg, kom ik er niet uit.

Via de configureeroptie in de Shinephone app, kom je in het stappenplan. Ik scan de barcode op de doos en de gegevens die hij vindt, komen overeen met de datalogger. Vervolgens moet ik kiezen voor Wifi (doet niets als ik daarop druk) Wifi-S of Wifi-X. Deze opties (en de keuzes erna zoals 2.4 / 5 GhZ) heb ik allemaal geprobeerd. Bij de meeste opties kom ik in een menu waarbij ik met de knop van de datalogger een Wifi signaal moet gaan uitzenden. Er staat "druk kort op de knop zodat het lampje continu blauw brandt". Daar gaat het al mis, want als ik kort op de knop druk, dan gaat ie heel snel blauw knipperen. Als ik lang op de knap druk, dan blijft ie wel blauw. Ik zou dan mijn telefoon moeten verbinden met het Wifi netwerk dat de Datalogger aanmaakt, maar er wordt niets gevonden. Zowel bij kort indrukken (blauw snel knipperen) of bij lang indrukken (continu blauw) vindt hij geen netwerk. Ook niet als ik mijn telefoon een paar centimeter of juist 1,2 of 3 meter van de datalogger vandaan houd.

Wie kan mij verder helpen bij het opnieuw instellen van de datalogger zodat hij aan mijn nieuwe netwerk kan? Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:48

paQ

De ene connectiemethode is adhoc, de ander via je AP.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gbmas
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 02-07 21:20
Wat bedoel je met de ene en de andere? Wifi-S Wifi-X?