Ideale familiewagen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucasW1993
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 04-09-2024
Hoi,

Ik was op zoek naar goede tips, gebruikerservaringen.
Wij zijn op zoek naar een goede familiewagen. We hebben momenteel een dochtertje van 1 en verwachten begin volgend jaar een tweeling. We gaan dus zeker nog een tijdje in de situatie zitten dat we 3 kinderstoeltjes op de achterbank moeten kwijt kunnen.

Waar we naar op zoek zijn;
- 3 volwaardige stoelen op de achterbank (het liefst 3x Isofix, maar geen noodzaak).
- Evt. 2 inklapbare stoelen in de achterbak zou fijn zijn.
- Automaat is noodzaak.
- Max 10 jaar oud.
- Max 200k op de teller
- Geen diesel
- Budget ca. €15k

Auto's die wij zoal op het oog hadden momenteel zijn;
VW Touran, Citroën Grand C4 Picasso, Ford S-Max

Waar hebben jullie positieve ervaringen mee (met 3 kinderstoeltjes op de achterbank)? Wat mogen we zeker niet vergeten?

Alvast bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:32
Wij hebben jaren in een Mazda 5 gereden. Ideaal met de schuifdeuren en de derde zitrij, onwijs betrouwbaar en praktischer dan dit vind je het niet. Helaas wel iets ouder dan 10 jaar, daardoor ook flink goedkoper.

Voorbeeld: https://www.autotrack.nl/...-55463263?level=2&image=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou zoeken naar een auto met 6 of meer plaatsen. Het is mijn ervaring dat je nogal eens een extra persoon wilt mee gaan nemen. Zodra dat er twee extra zijn, wordt het logischer met 2 auto's te gaan. Honda FR-V, Toyota Verso, Mitsubishi Outlander zou ik naar kijken. De Toyota Prius Wagon beviel ons erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucasW1993
RisingSun schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:24:
Wij hebben jaren in een Mazda 5 gereden. Ideaal met de schuifdeuren en de derde zitrij, onwijs betrouwbaar en praktischer dan dit vind je het niet. Helaas wel iets ouder dan 10 jaar, daardoor ook flink goedkoper.

Voorbeeld: https://www.autotrack.nl/...-55463263?level=2&image=3
Heb je ook ervaring met 3 kinderstoeltjes op rij? Die middelste stoel lijkt me wat krapper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucasW1993
desmond schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:37:
Ik zou zoeken naar een auto met 6 of meer plaatsen. Het is mijn ervaring dat je nogal eens een extra persoon wilt mee gaan nemen. Zodra dat er twee extra zijn, wordt het logischer met 2 auto's te gaan. Honda FR-V, Toyota Verso, Mitsubishi Outlander zou ik naar kijken. De Toyota Prius Wagon beviel ons erg goed.
Mitsubishi Outlander vind mijn vriendin fantastisch. Maar ik twijfel of je daar 3 kinderstoeltjes in op rij kan zetten. Het lijken mij niet 3 volwaardige stoelen, of heb je daar wellicht ervaring mee?

Wij willen inderdaad ook graag nog extra (inklapbare) stoelen voor het geval we een keer een extra persoon willen meenemen. Ook al kan je in zo'n extra rij vaak niet meer dan een kind kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:23
Wij hebben vorig jaar een Kia Carens 7-zitter uit 2013 gekocht. De iets nieuwere (zijn gemaakt tot 2017) voldoen aan al je eisen. Betaalbare, betrouwbare auto, 7-zitter, achterbank zijn drie losse stoelen die ook los van elkaar naar voor en achter te zetten zijn. Er passen 3 kinderstoeltjes (2x isofix).

Edit: Ik weet alleen niet of ze als automaat gemaakt zijn, op autotrack zie ik geen versies met een automaat...

[ Voor 15% gewijzigd door Thy... op 04-09-2024 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucasW1993
Thy... schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:50:
Wij hebben vorig jaar een Kia Carens 7-zitter uit 2013 gekocht. De iets nieuwere (zijn gemaakt tot 2017) voldoen aan al je eisen. Betaalbare, betrouwbare auto, 7-zitter, achterbank zijn drie losse stoelen die ook los van elkaar naar voor en achter te zetten zijn. Er passen 3 kinderstoeltjes (2x isofix).

Edit: Ik weet alleen niet of ze als automaat gemaakt zijn, op autotrack zie ik geen versies met een automaat...
Die had ik inderdaad ook gezien. Mooie wagen, alleen geen automaat van te vinden.
Mijn vriendin heeft enkel een rijbewijs voor automaat auto's, dus handgeschakeld mag zij niet in rijden.
Maakt de zoektocht helaas wat lastiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucasW1993
LucasW1993 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:46:
[...]

Mitsubishi Outlander vind mijn vriendin fantastisch. Maar ik twijfel of je daar 3 kinderstoeltjes in op rij kan zetten. Het lijken mij niet 3 volwaardige stoelen, of heb je daar wellicht ervaring mee?

Wij willen inderdaad ook graag nog extra (inklapbare) stoelen voor het geval we een keer een extra persoon willen meenemen. Ook al kan je in zo'n extra rij vaak niet meer dan een kind kwijt :P
Zag bijgaand onderzoek van auto's en op welke stoelen het veilig is om je kinderen in een kinderzitje te vervoeren;
https://www.tcs.ch/mam/Di...tze_im_auto_2010-2019.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Renault espace

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
LucasW1993 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:46:
[...]Mitsubishi Outlander vind mijn vriendin fantastisch. Maar ik twijfel of je daar 3 kinderstoeltjes in op rij kan zetten. Het lijken mij niet 3 volwaardige stoelen, of heb je daar wellicht ervaring mee?
Nee, zal je bij de dealer moeten kijken, best met jouw kinderstoeltjes/maxicosi's. Prius Wagon heeft 3 losse stoelen en dat gaat 'prima' - een kind in het midden plaatsen blijft een gevecht he.
Dat hebben Prius en Outlander toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:06
Kijk ook eens naar de Volkswagen Sharan. 7 persoons, met een derde rij waar je gewoon normaal kunt zitten.
Past in je zoekplaatje, al zal de prijs denk ik hoger zijn dan je budget.
Pagina: 1