Houten kozijn maken of kopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerszvidx
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-05 13:26
Hoi tweakers,

Ik zit met een vraag. Ik heb een kozijn op maat nodig voor een raam in de garage. Deze hieft niet super indrukwekkend te zijn dus ik dacht ik knutsel er zelf 1 in elkaar met wat a en c profiel. Dan zit je echter al gauw op 120 euro voor het hout voor mijn maat. Ik zag wat kunstof kozijnen zonder glas voor 160 zonder tot 260 met glas.

Volgens mij is het dan niet de moeite waard om het zelf te doen. Of kan dit goedkoper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:41

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
vergeet de glaslatten en grondverf niet, vaak is glas los bestellen trouwens ook duurder dan via de kozijnen boer.

Ik had voor mijn eigen huis kozijnen nodig en heb toen het zelfde rekensommentje gemaakt uiteindelijk zou ik de verbindingen moeten maken voor een euro per uur ofzo + slijtage gereedschap. ergo ik heb houten kozijnen laten maken.

Het goedkoopste is een kant en klaar kozijn kopen en het gat op maat maken. in nederland wat moeilijker te vinden maar in duitsland en frankrijk overal tekoop.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:53
Op marktplaats staan zat kozijnen te koop, zoek er 1 die past bij het gat en/of pas het gat aan, klaar.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:39

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

+1 voor marktplaats

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Duitse bouwmarkten verkopen toch ook standaard maten?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasmakert
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05 12:22
bombadil schreef op woensdag 4 september 2024 @ 07:33:
Duitse bouwmarkten verkopen toch ook standaard maten?
Dit.
Bauhaus (ook 2 NL vestigingen) heeft kant en klare draaikiepramen voor hele leuke prijzen.
Een aantal standaardmaten beschikbaar.
Nog geen 100,- inclusief HR+ glas.

Heb er hier een in de kelder gezet. Ben onder de indruk van de kwaliteit en dat ze het voor deze prijs kunnen maken. Rubbers en sluitmechanisme is allemaal dik in orde. Het zijn wel van die ouderwetse glanzend witte kozijnen. Perfect dus voor kelders en garages :)

Edit: lees nu pas dat je kozijn op maat nodig hebt. Das onhandig. Dan nog is het gat op maat maken wellicht sneller/goedkoper dan een kozijn op maat maken/kopen?

[ Voor 10% gewijzigd door kaasmakert op 04-09-2024 11:01 ]

All-Electric sinds 2018 | 7kW Panasonic Monoblock | 2x Marstek 5kWh thuisaccu | 11kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
twain4me schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:58:
vergeet de glaslatten en grondverf niet, vaak is glas los bestellen trouwens ook duurder dan via de kozijnen boer.

Ik had voor mijn eigen huis kozijnen nodig en heb toen het zelfde rekensommentje gemaakt uiteindelijk zou ik de verbindingen moeten maken voor een euro per uur ofzo + slijtage gereedschap. ergo ik heb houten kozijnen laten maken.

Het goedkoopste is een kant en klaar kozijn kopen en het gat op maat maken. in nederland wat moeilijker te vinden maar in duitsland en frankrijk overal tekoop.
Het gat op maat maken is echter vaak weer vergunningsplichtig afhankelijk van waar het raam precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Als het een houten garage is dan zou ik gewoon een standaard maat kozijn bestellen en het gat ok maat maken (als het niet vergunning plichtig is iig).

En anders even een kozijnen boer vragen of ze met een volgende bestelling een raampje voor je mee kunnen bestellen in de juiste maat.

Bij mijn verbouwing gewoon via bestisol in Harderwijk besteld. Waren wel 2 stuks. Maar vragen staat vrij en nee heb je, Ja kan je krijgen. En als ze gewoon mee kunnen bestellen met een andere order doen ze meestal niet zo moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gamerszvidx
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-05 13:26
Bedankt voor de reacties. Het is geen raam aan de straatkant, dus zal niet vergunningsplichtig zijn. Ik heb er maar 1 van marktplaats gezocht die in de buurt kwam. Gaat om 1 rij stenen verschil ongeveer. Moet vast lukken. De afweging neigt al gauw naar het aanpassen van de opening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:48
Anders via sparkozijnen.nl
Kwam voor mij als goedkoopste uit de bus en ben er zeer content mee!
Pagina: 1