Overstap naar andere provider, KPN of Odido

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Hallo
Op dit moment heb ik tv en internet van Ziggo, dat bevalt goed maar ik kan serieus geld besparen met een overstap naar een andere provider. Mijn voorkeur gaat uit naar Odido of KPN.

Apparatuur die ik gebruik:
-Ziggo Box next mini
-Denon 2400H receiver
-Nvidia mediaplayer, deze gebruik ik voor Netflix, Kodi en Plex omdat het alle beeld en geluidsformaten afspeelt
-Humax 5200c, deze gebruik ik voor radio luisteren, hoeft de tv niet aan en het heeft nog een schermpje waarop ik kan aflezen welke radiozender ik erop heb
-Lg C3 tv

Ik maak gebruik van de Logitech harmony 950, daar kan ik alle apparaten mee bedienen middels activiteiten, alleen als ik gebruik wil maken van de mediaplayer heb ik daar de ab van nodig.

Nu heb ik inmiddels al wat voorwerk gedaan en kom tot de conclusie wanneer ik KPN zou nemen mijn ik geen gebruik meer kan maken van mijn Logitech, met Odido weet ik dat niet.

Nu is mijn vraag bij welke provider heb ik met mijn apparatuur de minste afstandsbedieningen nodig, liefst natuurlijk 1. Daarvoor wil ik best aftand doen van de Humax en de mediaplayer, speel ik de apps wel af op de tv box of de LG , mooi zou zij dat de Logitech ook de deur uit gaat

eventuele nieuwe set up met bediening van 1 ab, van Odido of KPN, of de ab van de LG gebruiken
Tv box van Odido of KPN
Lg C3 tv
Denon 2400H receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
yep123 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:09:
Nu heb ik inmiddels al wat voorwerk gedaan en kom tot de conclusie wanneer ik KPN zou nemen mijn ik geen gebruik meer kan maken van mijn Logitech, met Odido weet ik dat niet.
Waarom niet?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
De Logitech schijnt niet te werken icm met de harmony, ook niet met de hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
yep123 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:17:
[...]

Je eigen topic op KPN.com had je wel mogen linken in de OP, hoor. Goed dat je onderzoek doet.
https://community.kpn.com...t-logitech-harmony-620075

(Sorry, even beter verwoord, anders kwam het misschien wat als een sneer over.)

[ Voor 76% gewijzigd door Room42 op 03-09-2024 22:22 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarschijnlijk vanwege de 'angst' dat de TV-Ontvanger van KPN (een Arris 5202?) niet aangestuurd kan worden door de Logitech Harmony?

Zo'n Arris TV ontvanger babbelt standaard gewoon over IR én dus zijn de codes over te nemen door een Logitech Harmony. Die Arris devices kunnen ook middels BT d'r signaal oppakken/verzenden en dan is het maar de vraag of die Logitech er nog iets mee kan, maar dan heb je dus al wel expliciet aan moeten geven dat die TV ontvanger het IR signaal moet vervangen door de BT variant.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

yep123 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:17:
[...]

Harmony = Logitech :o

Waar doel je EXACT op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Will_M schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:22:
[...]

Harmony = Logitech :o

Waar doel je EXACT op?
das idd een beetje een vage opmerking, klopt niet Idd de het is hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Room42 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:19:
[...]

Je eigen topic op KPN.com had je wel mogen linken in de OP, hoor. Goed dat je onderzoek doet.
https://community.kpn.com...t-logitech-harmony-620075

(Sorry, even beter verwoord, anders kwam het misschien wat als een sneer over.)
idd ook op het KPN forum gezeten, maar het komt erop neer denk ik dat ik gewoon afstand doe van de logitech, de humax en de Nvidia mediaplayer. het wordt mij allemaal een beetje te ingewikkeld.

Er blijft dan over de tv box van Odido of Kpn, de Lg tv en de Denon receiver. het zou mooi zijn deze met een ab werkend te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:40
Bij KPN kon ik de televisie met één afstandbediening besturen. Ik had de Arris VIP 5202 uit mijn hoofd.

Nu ben ik verhuisd en heb ik Odido. Ook met de afstandsbediening van de Media Box kan ik alles besturen. Ook TV aan en uit en volume. Geen idee hoe dat met de Harmony is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 21-05 22:33

slaay

Natuurbeleven.com

Bij overstap naar KPN of Odido heb je sowieso niks aan de Humax 5200C aangezien dat een DVB-C ontvanger is. Het tv signaal bij Odido en KPN is geen DVB-C.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

yep123 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:25:
[...]

das idd een beetje een vage opmerking, klopt niet Idd de het is hetzelfde
Waar je waarschijnlijk op doelt is dat de apparaten welke je aan wenst te sturen met je Logitech Harmony via het IR protocol zichzelf in een directe 'Line of Sight' moeten bevinden zodat ze het signaal kunnen 'zien'. Dat heeft niets te maken met KPN / Odido (of welke andere provider dan ook) maar is gewoon inherent aan het IR (Infra-Rood) protocol.

Ook dát is met de nodige beperkingen te omzeilen middeles een IR Hub op het moment dat er geen directe 'Line of Sight' mogelijk is, maar dat is niet iets wat aan je Internet Provider óf aan Logitech is. Die bedrijven weten niet hoe jouw persoonlijke huis ingericht is én waar de verschillende apparaten zich dus (kunnen) bevinden.

Doe die Logitech Harmony niet weg, je gaat er spijt van krijgen.... ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 03-09-2024 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 18:52

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De LG C3 heeft een app voor Odido (en misschien ook wel voor KPN), dus daarvoor hoef je geen extra afstandsbediening te gebruiken. Ik vind die app alleen minder fijn werken dan die op de nVidia Shield.

Ik gebruik een LG C1 met een Denon 2700H, en laat de afstandsbediening van de Denon eigenlijk altijd in het kastje liggen. Nu hebben we ook een nVidia Shield, en ik draai daar de Odido app, Netflix, Amazon Prime, F1TV en Kodi op, dus komt ook de afstandsbediening van de LG nauwelijks uit de kast.

Radio luister ik via de Heos app op de Denon (TuneIn). Mijn Denon heeft DAB, maar dat werkt binnenshuis blijkbaar uitermate ruk, dus dat gebruik ik nooit.

In de praktijk gebruiken we dus 99% van de gevallen alleen de afstandsbediening van de Shield, behalve als er settings van de TV of versterker veranderd moeten worden.

[ Voor 18% gewijzigd door gwystyl op 03-09-2024 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
gwystyl schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:41:
De LG C3 heeft een app voor Odido (en misschien ook wel voor KPN), dus daarvoor hoef je geen extra afstandsbediening te gebruiken. Ik vind die app alleen minder fijn werken dan die op de nVidia Shield.

Ik gebruik een LG C1 met een Denon 2700H, en laat de afstandsbediening van de Denon eigenlijk altijd in het kastje liggen. Nu hebben we ook een nVidia Shield, en ik draai daar de Odido app, Netflix, Amazon Prime, F1TV en Kodi op, dus komt ook de afstandsbediening van de LG nauwelijks uit de kast.

Radio luister ik via de Heos app op de Denon (TuneIn). Mijn Denon heeft DAB, maar dat werkt binnenshuis blijkbaar uitermate ruk, dus dat gebruik ik nooit.

In de praktijk gebruiken we dus 99% van de gevallen alleen de afstandsbediening van de Shield, behalve als er settings van de TV of versterker veranderd moeten worden.
Wat betreft de Odido app op de Tv shield, kan de app dolby digital geluid afspelen? Dat vraag ik mij trouwens ook af van de KPN app. Wanneer dit het geval is dan heb ik helemaal geen tv box nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

yep123 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 23:13:
[...]

Wat betreft de Odido app op de Tv shield, kan de app dolby digital geluid afspelen? Dat vraag ik mij trouwens ook af van de KPN app. Wanneer dit het geval is dan heb ik helemaal geen tv box nodig.
Ik zou persoonlijk denken dat het voor TV beelden belangrijker is om bijv. HDR over te kunnen zetten maar als het je alleen om 'simpel DTS' (en dus audio) te doen is: Dat signaal kan ook al over good'ol copper (oftewel RCA bekabeling) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Will_M schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 23:23:
[...]

Ik zou persoonlijk denken dat het voor TV beelden belangrijker is om bijv. HDR over te kunnen zetten maar als het je alleen om 'simpel DTS' (en dus audio) te doen is: Dat signaal kan ook al over good'ol copper (oftewel RCA bekabeling) :9
Nou wat je beschrijft is niet helemaal wat ik bedoel. Het gaat mij vooral om tv kijken, via een tv box heb je dan 1080p beeld en dolby digital geluid. Via de app van Odido of kpn op mijn LG tv zal ook wel 1080p beeld zijn, maar of het geluid Dolby Digital is???
Netflix en Kodi geven op mijn lg tv gewoon dolby vision beeld door en Dts en DD geluid. De Nvdia mediaplayer speelt meer geluidsformaten af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Ik neig toch naar Odido, heb de community eens doorgespit en naar wat ik gelezen heb moet het met Odido makkelijker gaan om de Logitech te gebruiken.

Is er nog een reden om niet voor Odido te gaan, maar voor Kpn? Internet lijkt mij bij beide prima, wat betreft tv kijken is daar een verschil in bij beide providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooyco
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19:36
Odido is wel duidelijk goedkoper dan KPN . Je zou kunnen overwegen Odido voor internet en TV van Canal+. Hun app kan dacht ik gewoon op Nvidia Shield. Heb je meteen eredivisie voetbal erbij.

[ Voor 3% gewijzigd door Cooyco op 04-09-2024 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05:54
kpn heeft wel een voordeel voor semi proffessionele huishoudens die van buitenaf hun netwerk willen benaderen.
Odido biedt hier minder functies in - al zei de medewerker van KPN een paar weken geleden dat KPN daar ook mee gestopt zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Cooyco schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:36:
Odido is wel duidelijk goedkoper dan KPN . Je zou kunnen overwegen Odido voor internet en TV van Canal+. Hun app kan dacht ik gewoon op Nvidia Shield. Heb je meteen eredivisie voetbal erbij.
Dat is ook een idee, voetbal e.d. hoeft voor mij niet, zal eens een maandje NLziet op proef nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Ik ben er wel uit, ik ga voor kpn internet zonder tv. Ik heb de app van NLziet voor een maandje op proef en ik ben tevreden over de kwaliteit.

Op dit moment heb ik internet van Ziggo, om het hele huis dekkend te krijgen heb ik 2 pods van Ziggo erbij. Kpn verhuurt ook wifipunten maar het liefst wil ik zelf wat aanschaffen om niet afhankelijk te zijn van een bepaalde provider als ik weer eens wil wisselen.

Wat kunnen jullie mij aanraden? Budget is 150 euro. Ik doe er verder niks speciaals mee, wel graag een systeem wat makkelijk in gebruik is

Heb net op MP 3 stuks TP-link deco p9 gezien, is dit een geschikte set?

[ Voor 6% gewijzigd door yep123 op 06-09-2024 17:42 ]

Pagina: 1