Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C3llio
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 15-12-2024
Wij hebben sinds 2018 een Remeha Tzerra 28C inclusief onderhoudscontract. Sinds korte tijd geeft deze storing op de ventilator, E.01.11. Na een bezoek van de monteur bleek dat de ventilator een 'zetje' nodig had. Daarna brandde de kachel weer als een zonnetje. Nu blijkt dat de ventilator iedere keer een manueel zetje nodig heeft. Dus een reset (R) en een korte draai aan de ventilator en hup, lekker douchen zonder problemen.

Vandaag wederom een monteur en die komt met een kostenplaatje van 1000€. Heel bijzonder omdat de kachel verder prima werkt!

Iemand ervaring of tips??

Heel erg bedankt voor het meedenken.
Groet,
Marcel

Beste antwoord (via C3llio op 19-09-2024 16:07)

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:19
C3llio schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:28:
Dank voor je reactie Jim, nee geen specificaties , meer vreemde speculaties. Monteur 2 kwam aan met blikseminslag. Heel bijzonder, terwijl de kachel het gewoon doet met een beetje hulp weliswaar

Precies mijn idee in eerste instantie, een te zwaar draaiende ventilator. Ik heb sterk de neiging om er WD40 op los te laten. Maar monteur nr 1 raadde dit af. Al moet ik zeggen dat ik geen frictie voel
Die fan is geen normale motor maar een EC motor met electronica op de motor. Permanent magneetmotor. Ws probleem met de rpm sensor (hall sensor)
Daar doe je niet veel aan.
Een nieuwe kost ong €250 incl btw, helemaal compleet met aluminium aanbouwdeel
Die monteur is dus heel duur voor €750 incl voor 2 uurtjes werk.

Ps ik zag NOS onderdelen.
De normale prijs is ong. €550 incl btw. Vrij fors
Dus de monteur zit wel in de buurt van normale bedragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Technician- op 04-09-2024 07:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:18
Is er ook een specificatie van deze 1000€?
Vermoedelijk draait de ventilator te zwaar?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C3llio
Dank voor je reactie Jim, nee geen specificaties , meer vreemde speculaties. Monteur 2 kwam aan met blikseminslag. Heel bijzonder, terwijl de kachel het gewoon doet met een beetje hulp weliswaar

Precies mijn idee in eerste instantie, een te zwaar draaiende ventilator. Ik heb sterk de neiging om er WD40 op los te laten. Maar monteur nr 1 raadde dit af. Al moet ik zeggen dat ik geen frictie voel

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:19
C3llio schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:28:

Die fan is geen normale motor maar een EC motor met electronica op de motor. Permanent magneetmotor. Ws probleem met de rpm sensor (hall sensor)
Daar doe je niet veel aan.
Een nieuwe kost ong €250 incl btw, helemaal compleet met aluminium aanbouwdeel
Die monteur is dus heel duur voor €750 incl voor 2 uurtjes werk.

Ps ik zag NOS onderdelen.
De normale prijs is ong. €550 incl btw. Vrij fors
Dus de monteur zit wel in de buurt van normale bedragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Technician- op 04-09-2024 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C3llio
Heel erg bedankt voor je reactie! Ik laat weten hoe het afloopt. Lijkt inderdaad een duur geintje te worden terwijl enkel de fan niet aan gaat, gevoelsmatig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 07:13
Voor dit toestel is de ventilator niet los te vervangen, deze is onderdeel van de gasstraat (fabrikant nr 7628435) en zal Dan in het geheel vervangen moeten worden.

• C3llio
Dank bbnova, vanmiddag komt een lokale installateur langs. Hopen dat het mee valt (toch). Soms springt de fan gewoon wel aan zonder deze een manueel duwtje te hoeven geven. Wie weet biedt een smeermiddel toch soelaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abbatykori
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-05 18:22
@C3llio Ik heb dezelfde foutmelding een paar minuten geleden. Ik zou ook graag deze "zetje" willen geven en zou wat begeleiding op prijs stellen. Dank u. Ik waardeer uw hulp.

• C3llio
Vandaag de afrekening binnen gehad van de reparatie. We waren de 3e op relatief korte termijn net deze zelfde verstoring. Enige oplossing is het vervangen van de complete gas luchteenheid. Kosten inclusief montage (want daar geen onderhoudscontract) 560 Euro. Is dus niet de bijna 1000€ die de monteur voorschotelde waar wij wel een onderhoudscontract hadden!!

Onderdeel: gas luchteenheid 15-28 w 7706738

Is helaas niet anders volgens de monteur. Is wat dat betreft slecht ontwerp.

Dank allen voor jullie reacties
Pagina: 1