Ervaring Endoscoop afvoer/riool

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:35

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met endoscoop kabels uit China die je op laptop kan aansluiten?

Ik ben vooral benieuwd of er nog iets te zien is op het beeld, in ruimtes zonder licht zoals dus een afvoer of riool onder het huis.

Zoiets als dit

https://a.aliexpress.com/_EHkoSVx

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:48
De standaardervaringen met goedkope alternatieven uit China is dat het rotzooi is, namaak, snel kapot gaat, geen kwaliteitscontroles doorstaan en niet echt fijn is voor lokale producenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15:55
Gebruik ze met enige regelmaat en hebben een redelijk goede kwaliteit (vs prijs).
Probleem blijft altijd als leidingen nog nat/vochtig/vuil zijn, dan is de lens zo dof en zie je weinig meer.. maar dat ga je niet verhelpen met een betere camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hamvraag is denk ik waar je het voor wilt gebruiken. De ene afvoer is de andere niet :)

Ik heb zon ding overwogen voor de afvoer van het toilet, dat wilde al een paar jaar af en toe niet goed spoelen. Uiteindelijk gewoon de rioolslang van de hogedrukreiniger er in gestoken. Dat lostte het probleem ook op.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Scheurbuik schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:01:
Gebruik ze met enige regelmaat en hebben een redelijk goede kwaliteit (vs prijs).
Probleem blijft altijd als leidingen nog nat/vochtig/vuil zijn, dan is de lens zo dof en zie je weinig meer.. maar dat ga je niet verhelpen met een betere camera.
Als ik het goed begrijp zijn ze dus waardeloos voor een standleiding riool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sjod schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:24:
[...]

Als ik het goed begrijp zijn ze dus waardeloos voor een standleiding
Vraag 1 is denk ik hoe je dacht die standleiding in te komen. Los of je wat kunt zien.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15:55
Sjod schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:24:
[...]

Als ik het goed begrijp zijn ze dus waardeloos voor een standleiding
Zoals dat geldt voor elke endoscoop. Misschien helpt het als je de lens invet/antifog spil opdoet.. maar tegen spetters doe je weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:21

arie_papa

Running on Ubuntu

Geen reactie op de endoscoop maar op de standpijp.
Hier ooit een verstopping gehad. Op zolder een verticaal stuk door kunnen zagen en met azijn (kalkaanslag vd afvoer cv-ketel in Limburg) de boel kunnen oplossen. Daarna met een schuifmof weer de oude situatie hersteld.
In ieder geval een optie, mocht je ergens erbij kunnen, en afhankelijk van het werkelijke probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door arie_papa op 03-09-2024 21:46 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:55

-tom-562

Oliesjeik

Ga je niks mee zien. Paar jaar geleden een verstopping gehad en daarmee hebben ze gekeken met een soort van bestuurbare camera die ze door de afvoer/riolering heen reden (bedraad) met flink wat licht.
Zo'n goedkope bami endoscoop voor op je telefoon heb ik ook, maar zonder verlichting zie je eigenlijk niks, aangezien die ingebouwde verlichting waardeloos is

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:26:
[...]

Vraag 1 is denk ik hoe je dacht die standleiding in te komen. Los of je wat kunt zien.
Oh sorry ik bedoel het riool onder het huis. Volgens mij heb ik geeneens een standleiding
Pagina: 1