Niet-glasvezel abbo afsluiten op adres mét glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3OREJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-04 16:43
Hi allen,

Na lang aandringen van kpn toch maar een keer in gegaan op een glasvezel aanbieding. Abbo afgesloten, ook gelijk de mobiele abbo’s in huis op kpn overgezet ivm de combivoordelen.

Pakket ontvangen, aangesloten, en geen internet. De ene na de andere monteur over de vloer die soms op afspraak kwamen, soms de afspraken niet nakwamen, en soms spontaan aan kwamen lopen zonder dat ik van iets wist. Allemaal geen enorm issue want mijn oude odido dsl abbo werkte nog.

Na 4 maanden werd de door de eerste monteur geconstateerde kruising hersteld en werkte mijn verbinding.

3 weken later loop ik twee straten verderop richting huis, en ik zie een gat in de stoep waar aan glasvezel werd gewerkt. Ik kom thuis, en mijn verbinding ligt eruit. Er is al geconstateerd dat het probleem waarschijnlijk op de hierboven genoemde plek zit.

Inmiddels zit ik sinds afgelopen donderdag op een ‘noodpakket’ via 4G, wat hier heel matig werkt. Vandaag zou er een monteur komen van een kpn onderaannemer (Noor infratechniek), maar deze is niet komen opdagen.

Ik ben er inmiddels wel klaar mee en neig er naar om het contract met kpn te ontbinden, want ik heb werkelijk alle vertrouwen verloren. Probleem daarbij is wel dat ik hier ooit opnieuw tegenaan ga lopen aangezien het kopernetwerk ooit uitgezet gaat worden.

Via Odido zie ik geen optie om een niet-glasvezel aansluiting te kiezen, omdat ik dus wel de aansluiting heb. Zijn er providers waar dit mogelijk is? Hebben jullie nog suggesties hoe ik hiermee om kan gaan richting KPN?

Bedankt voor de input!

Beste antwoord (via N3OREJ op 04-09-2024 21:38)

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23:52
N3OREJ schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:39:
Probleem is hersteld, echter heb ik nu een knipperend connection lampje; De monteur moet nog met een badge oid in de kast naast mijn huis een schakelaar omzetten maar had hier nu geen toegang toe en komt op zaterdag terug om dit te regelen.

Ik hoop dat het dan echt voor elkaar is is, ik vind dit hele glasvezel in ieder geval ontzettend vermoeiend en heb op dit moment eigenlijk wel spijt van de keuze. Hoewel ik ook weet dat ik waarschijnlijk vroeg of laat tegen het initieele installatieprobleem aan gelopen was, aangezien iedereen op den duur over moet….
Knipperen? Kruising? DM eens wat gegevens..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-04 13:18
Ik kan je vraag helaas niet beantwoorden, maar ik vrees dat je bij een andere partij dezelfde problemen zou ervaren. Meerdere problemen die je noemt hebben met de kabel zelf te maken, dan maakt het weinig uit bij welke provider je zit. Zeker de virtuele providers maken geen verschil. Al is het mogelijk wel de moeite waard om over te stappen als 'statement'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N3OREJ
Zenomyscus schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 20:09:
Ik kan je vraag helaas niet beantwoorden, maar ik vrees dat je bij een andere partij dezelfde problemen zou ervaren. Meerdere problemen die je noemt hebben met de kabel zelf te maken, dan maakt het weinig uit bij welke provider je zit. Zeker de virtuele providers maken geen verschil. Al is het mogelijk wel de moeite waard om over te stappen als 'statement'.
Dat begrijp ik, dus glasvezel bij een andere partij is inderdaad geen optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:06
Als glasvezel beschikbaar is krijg je geen DSL meer. Misschien dat je via de klantenservice deze 'downgrade' voor elkaar kan krijgen, moet je wel een medewerker hebben die niet in procedures gelooft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zijn er geen providers die alleen op DSL leveren?

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:17
Ook al zou het mogelijk zijn is het slechts een tijdelijke oplossing, overal waar kpn glas heeft liggen wordt op termijn dsl afgeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:15
Je kunt bij CheapConnect specifiek een soort/type verbinding bestellen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRNO8lRB4g7MykklXRd_TBBwzGw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/579h7H3pgTgibVvXAwnseIT6.png?f=fotoalbum_large

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:19
Als je coax hebt zou je Ziggo kunnen proberen of de lokale coaxboer als dat van toepassing is in je regio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3OREJ
Ook daar hetzelfde als bij Odido; Bij het invoeren van mijn postcode zijn alle niet-glasvezel opties grijs en niet selecteerbaar…..

Het lijkt er dus op dat ik geen andere keuze heb dan bij kpn te blijven, ik hoop dat ze de reparatie morgen echt gaan doorvoeren. Ik heb ondertussen spijt van mn glasvezel keuze.
nescafe schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 20:49:
Je kunt bij CheapConnect specifiek een soort/type verbinding bestellen:

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Dat is normaal ja. Als de glasvezelinfra van KPN of een door hen gekochte partij is (zoals Reggefiber en vele anderen) gelegd en opgeleverd gaat na enige tijd een blokkade op het kunnen bestellen van DSL en loopt de klok al van het uitschakelen ervan.

Hoewel je veel pech hebt gehad (en dat komt bij nieuwe aansluitingen meer voor dan bij bestaande) zal het, wanneer eenmaal alles opgelost is, prima functioneren.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3OREJ
nelizmastr schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:58:
Dat is normaal ja. Als de glasvezelinfra van KPN of een door hen gekochte partij is (zoals Reggefiber en vele anderen) gelegd en opgeleverd gaat na enige tijd een blokkade op het kunnen bestellen van DSL en loopt de klok al van het uitschakelen ervan.

Hoewel je veel pech hebt gehad (en dat komt bij nieuwe aansluitingen meer voor dan bij bestaande) zal het, wanneer eenmaal alles opgelost is, prima functioneren.
Hoewel het dus opgelost was en na het herstellen van een kruising voor iemand anders weer stuk was😂

Ik heb kpn gevraagd om mij morgen om 0900 terug te bellen, en ga dan opnieuw vragen wat ze concreet voor me kunnen betekenen. En wat er gedaan gaat worden bij een volgende soortgelijke storing. Liefst zou ik een 4g backup willen zoals ze bij zakelijke abbo’s bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-04 17:07
N3OREJ schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:09:
[...]

Hoewel het dus opgelost was en na het herstellen van een kruising voor iemand anders weer stuk was😂

Ik heb kpn gevraagd om mij morgen om 0900 terug te bellen, en ga dan opnieuw vragen wat ze concreet voor me kunnen betekenen. En wat er gedaan gaat worden bij een volgende soortgelijke storing. Liefst zou ik een 4g backup willen zoals ze bij zakelijke abbo’s bieden.
Die leveren ze niet bij consumentenpakketten. Althans niet die configuratie. Dan zou je zelf weer een 4G backup moeten regelen, en da’s nou net niet wat je wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 08:56

mmniet

De beetje weter

ik had een keer een storing bij odido en toen zei de medewerker gelijk: ik zie dat u ook een mobiele abonnement heeft van ons, de data voor vandaag (storing zou een paar uur duren was de verwachting) telt niet mee en mag u oneindig gebruiken.

Dus voor consumenten zijn er wel regelingen, vooral als je (zoals TS zegt ook te hebben) via mobiel ook bij die provider zit. Lastig natuurlijk voor sommige apparaten in huis, maar er zijn opties.

Persoonlijk zou ik ervoor gaan om eruit te halen wat er uit te halen is (geld terug, backup verbindingen, etc) in het gesprek dat je morgen hebt. Overstappen naar DSL zou ik nooit om die reden doen, of het moet vaak gebeuren dat de boze buurman in de buurt de kabel of wijkkast kapot maakt.

[ Voor 25% gewijzigd door mmniet op 04-09-2024 10:01 ]

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3OREJ
mmniet schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:59:
ik had een keer een storing bij odido en toen zei de medewerker gelijk: ik zie dat u ook een mobiele abonnement heeft van ons, de data voor vandaag (storing zou een paar uur duren was de verwachting) telt niet mee en mag u oneindig gebruiken.

Dus voor consumenten zijn er wel regelingen, vooral als je (zoals TS zegt ook te hebben) via mobiel ook bij die provider zit. Lastig natuurlijk voor sommige apparaten in huis, maar er zijn opties.

Persoonlijk zou ik ervoor gaan om eruit te halen wat er uit te halen is (geld terug, backup verbindingen, etc) in het gesprek dat je morgen hebt. Overstappen naar DSL zou ik nooit om die reden doen, of het moet vaak gebeuren dat de boze buurman in de buurt de kabel of wijkkast kapot maakt.
Dat is inderdaad nu ook mijn gedachte. Inmiddels lijkt er schot in de zaak te zitten, hoewel ook kpn zijn afspraak niet nakwam; Heb net zelf de telefoon maar weer gepakt, want ik werd dus niet teruggebeld. Terwijl ik dat deed belde Noor infratechniek me, die ik behoorlijk kwaad te woord gestaan heb. De betreffende dame was wat overdonderd door mij, maar het leek wel effect te hebben. Ze heeft direct rondgebeld en een monteur voor vanmiddag vrijgemaakt. Deze monteur bleek gisteren geweest te zijn, maar kwam er ter plekke achter dat er nog geen werktekening was….Een belletje was netjes geweest, maar hij heeft me inmiddels ook teruggebeld en zijn excuses aangeboden.

Ik (en ook mijn vrouw) krijg inderdaad ook 100gb data wat een week geldig is op het mobiele abbo.

Voor de 4g backup: Ik heb een noodpakket gekregen met een 4g modem. Als ik nou zelf zo’n usb dongle zou kopen, zou ik het sim kaartje hiervan dan in de dongle kunnen plaatsen en zodoende via mijn normale glasvezel modem kunnen internetten? Of is dit softwarematig geblokkeerd door kpn? Dit laatste voor eventuele toekomstige storingen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 16:47
Ik neem aan dat het gehele noodpakket van dongle inclusief simkaart naar KPN terug moet als het is opgelost?

Op de Fritzbox modems kon je altijd een 4g USB dongle inpluggen die je als backup kan configureren. Tegenwoordig weet ik niet hoe ver KPN dat heeft dichtgetimmerd. Maar dan nog: als het lukt heb je ook wel een databundel nodig die bruikbaar is als backup.

Dan zou ik eerder een Vodafone prepaid simmetje en een TP link mifi voor zo'n 60,- kopen. Dan kan je als je er tegoed op zet ter plekke in de minuut dat het mis gaat met je verbinding met 1 SMS een tijdelijke 1 dags unlimited bundel op zetten voor noodgevallen. Vergeet hem dan niet elke 6 maanden actief te houden door er een bijvoorbeeld SMS vanaf te sturen.

En voor glas is het de moeite om het nu er nog monteurs in de buurt lopen inderdaad te gaan voor de oplossing. Anders is iedere nieuwe aanvraag weer ellende en nu je klant bent bij KPN zit je bijvoorbeeld dichter bij het vuur dan als je geen klant bent of bijvoorbeeld bij Odido zit en dan iets van KPN netwerk voor elkaar moet zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3OREJ
Probleem is hersteld, echter heb ik nu een knipperend connection lampje; De monteur moet nog met een badge oid in de kast naast mijn huis een schakelaar omzetten maar had hier nu geen toegang toe en komt op zaterdag terug om dit te regelen.

Ik hoop dat het dan echt voor elkaar is is, ik vind dit hele glasvezel in ieder geval ontzettend vermoeiend en heb op dit moment eigenlijk wel spijt van de keuze. Hoewel ik ook weet dat ik waarschijnlijk vroeg of laat tegen het initieele installatieprobleem aan gelopen was, aangezien iedereen op den duur over moet….

[ Voor 9% gewijzigd door N3OREJ op 04-09-2024 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:58

Als je het echt, echt, echt zat bent .. kan je overwegen om naar Starlink over te stappen voor je huis. Kost je 50 Euro per maand plus de aanschafkosten van een starlink antenne en de installatie daarvan op je dak (zodat er geen belemmeringen zijn).
Maar daarna heb je dus niets meer met de glasvezel partijen te maken.

Maar de voordelen van een werkende glasvezel aansluiting wegen nooit op tegen de beperkte nadelen van een Starlink verbinding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:38
Gewoon pech, ligt niet aan het transport medium (glas), ook niet volledig aan de provider.
Volgens mij zit 90% van Nederland op glas onderhand, zolang je niet in een bouwput woont waar hele dagen gegraven word, zal het allemaal wel meevallen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Economics

Knipperen? Kruising? DM eens wat gegevens..

• Steenwijkerland
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
jadjong schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 20:15:
Als glasvezel beschikbaar is krijg je geen DSL meer. Misschien dat je via de klantenservice deze 'downgrade' voor elkaar kan krijgen, moet je wel een medewerker hebben die niet in procedures gelooft.
Nou hier wel hoor.
Ik ben juist van glasvezel naar dsl gegaan 100 Mbit vanwege de kosten en ben niet meer nodig dan 100 Mbit.

3 steamende kinderen, TV streaming, pc downloaden. Gaat prima zonder hakken of stoten.

• Leejjon
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:22
Ik kan bij budget thuis op dsl blijven.

• Economics
Hij is inmiddels weer online en zijn buurman ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N3OREJ
Economics schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:42:
Hij is inmiddels weer online en zijn buurman ook :)
Yes!! Ontzettend bedankt voor de hulp, fijn dat het nu opgelost is!:)
Pagina: 1