Gestucte buitenmuur verven en impregneren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laptom
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-03 16:20
Heeft er iemand tips en ervaring met het correct verven/spuiten van gestucte buitenmuren?

Mijn situatie; ik heb een woning van 2010 waarvan de kozijnen net voor aankoop in 2020 prima zijn gelakt. Een deel van mijn huis is gemetseld, een ander deel is voorzien van een soort stuc / pleisterwerk direct over de isolatie. Helaas is deze stucwerk niet niet meer bijgewerkt de afgelopen 14 jaar en ik wil deze graag opfrissen. Het gaat om buitenmuren in alle windrichtingen (noord, oost, zuid en west) en zal bij elkaar ruim 250m^2 zijn schat ik.

Mijn stappenplan:
1. Reinigen van de gevel (wat is wijsheid, lomp met de hogedrukreiniger is wellicht niet de beste optie?)
2. Na drogen; 2x lakken van de buitenmuur ==> Ik heb de muren in huis gespoten met een Wagner Pro250 airless verfspuit wat mij erg goed bevallen is.
3. Na drogen; de buitenmuur impregneren (aangezien een gedeelte ook volledig op west zit)

Mijn vragen:
1. Waarmee reinigen jullie de stucwerk van een buitenmuur (ze zijn niet groen, maar natuurlijk wel vies na 14jaar)? Met hogedrukreiniger, of borstelen met een schoonmaakmiddel?
2. Gebruiken jullie nog een voorstrijk middel voor de verf?
3. Zouden jullie muurverf rollen of spuiten (spuiten was mij erg goed bevallen, maar dat is wel binnen en het nevelt toch enigsinds)?
4. Wat zou je gebruiken om de muren te impregneren, en zou je ook muren impregneren die niet op West gericht staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:11
Denk dat je hier al redelijk wat antwoorden op je vragen kan vinden:
https://www.verfwinkel.nl...0C2QAKEAQYASABEgIiGfD_BwE

https://www.verfwinkel.nl...0C2QAKEAQYBCABEgJh5vD_BwE

1 ontvetten : zou ik met borstel en sop doen
2 weet de speciaalzaak, hangt af van gekozen verf. Vaak is voorstrijk wel voordeliger dan een extra laag verf.
3 rollen of spuiten, af hankelijk van gekozen verf. Ik zou rollen.
4 ik zou voor een dampopen verf gaan en niet impregneren.

[ Voor 46% gewijzigd door Cyriel85 op 03-09-2024 17:21 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator