Dag allemaal,
Na aardig wat jaar zonder gamepc (naast de PS5, steamdeck) merk ik dat het toch weer kriebelt om er een te bouwen. Ik wil met name strategie spellen (met het oog op CiV7, City Skylines 2) en af en toe een FPS game spelen op windows 11.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs mag rond de 2000 euro zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee,
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil wel een stil systeem, zonder per se al die RGB poespas. Ik heb mn oog laten valen op een Antec Flux Wood behuizing, maar die is nog niet in Europa uit. Ik weet niet welke koeler het stilste is, en goed past. Wel weet ik dat het een airflow moet zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag wil ik weten of dit een goed geoptimaliseerd systeem is. Of er tips zijn om net wat snellere/goedkopere componenten te nemen, of ervaringen met compontenten uit het lijstje die deze build of die component afraden.
Na aardig wat jaar zonder gamepc (naast de PS5, steamdeck) merk ik dat het toch weer kriebelt om er een te bouwen. Ik wil met name strategie spellen (met het oog op CiV7, City Skylines 2) en af en toe een FPS game spelen op windows 11.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs mag rond de 2000 euro zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee,
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil wel een stil systeem, zonder per se al die RGB poespas. Ik heb mn oog laten valen op een Antec Flux Wood behuizing, maar die is nog niet in Europa uit. Ik weet niet welke koeler het stilste is, en goed past. Wel weet ik dat het een airflow moet zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag wil ik weten of dit een goed geoptimaliseerd systeem is. Of er tips zijn om net wat snellere/goedkopere componenten te nemen, of ervaringen met compontenten uit het lijstje die deze build of die component afraden.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 387,99 | € 387,99 |
1 | Moederborden | Gigabyte B650 AORUS ELITE AX V2 | € 179,- | € 179,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7900 GRE 16GB GDDR6 | € 609,- | € 609,- |
1 | Behuizingen | Antec DF800 FLUX | € 104,65 | € 104,65 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 | € 97,20 | € 97,20 |
1 | Voedingen | Gigabyte Aorus P850W | € 112,95 | € 112,95 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 234,99 | € 234,99 |
Totaal | € 1.725,78 |
Something under the bed is drooling